Toon posts:

[2003] Waarom zo traag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik snap er helemaal niks meer van. We hebben hier een 2003 server die er al 10 minuten over doet om op te starten. Verder lijkt alles mega- traag, terwijl de task manager aangeeft voor geheugen als schijf zooi 0% resources te gebruiken.

Dit hele geintje is eigenlijk ontstaan na de pre- installatie van de 2003 server. Er komt dan in 2003 mode zo'n vervolgscherm voor de configuratie. Na dat proces (en dus ook installatie van Active Directory / Exchange) is hij niet meer vooruit te branden.

Wat heb ik al gedaan?
- SMB Signing uitgezet
- Alle services die ik niet nodig heb disabled
- Laatste updates / drivers geinstalleerd
- De netwerkkabel er uit getrokken
- Alle niet noodzakelijke hardware verwijderd (tape device, DVD speler)
- Gegoogled tot ik er bij neerviel

Ik heb dus echt geen idee meer.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 16:56 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

99% een DNS probleem aangezien je AD draait, check dit eens...

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Bierkameel schreef op 21 februari 2004 @ 17:12:
Idd ik had ookal iets dat het een dns probleem zou zijn. Welke dns server heb je ingesteld bij je ipconfiguratie?
Post de results van "ipconfig /all" eens.

Verwijderd

met ad aan start 2003 wel iets langzamer op, maar normaal moet ie met 1 minuut wel opgestart zijn

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de ipconfig van de server:

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : srvbedrijf
Primary Dns Suffix . . . . . . . : Bedrijf.local
Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown
IP Routing Enabled. . . . . . . . : Yes
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : Yes
DNS Suffix Search List. . . . . . : Bedrijf.local

Ethernet adapter Server Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . : bedrijf.local
Description . . . . . . . . . . . : 3Com Gigabit LOM (3C940)
Physical Address. . . . . . . . . : 00-0C-6E-AD-BB-34
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
195.241.48.33
195.241.49.33

Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.1.100
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Disabled

Ik heb de naam van onze klant even vervangen door "bedrijf".

Enig idee wat er fout kan staan? Ik heb nu de DNS server en client service gestopt (nog niet gereboot), maar helaas blijft hij traag.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 17:40:
met ad aan start 2003 wel iets langzamer op, maar normaal moet ie met 1 minuut wel opgestart zijn
Is er een mogelijk om te zien of AD problemen heeft? (behalve het event log?)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 18:15:
Is er een mogelijk om te zien of AD problemen heeft? (behalve het event log?)
Ja, dmv dcdiag en netdiag.

Edit: enneuh:
195.241.48.33
195.241.49.33
Die 2e en 3e DNS servers van tiscali zou je beter als forwarder in je eigen DNS server instellen.

[ Voor 33% gewijzigd door blackd op 21-02-2004 18:20 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg overigens ook deze event errors:

Windows cannot query for the list of Group Policy objects. Check the event log for possible messages previously logged by the policy engine that describes the reason for this.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

---

The DNS server was unable to open Active Directory. This DNS server is configured to obtain and use information from the directory for this zone and is unable to load the zone without it. Check that the Active Directory is functioning properly and reload the zone. The event data is the error code.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

---

The DNS server has encountered a critical error from the Active Directory. Check that the Active Directory is functioning properly. The extended error debug information (which may be empty) is "". The event data contains the error.

---

The redirector failed to determine the connection type.

---

Lang gezocht, maar weinig duidelijke informatie.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 18:21:
Zoals waar? www.eventid.net misschien?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Bijvoorbeeld, + door op de "handige" links te klikken. Ik kan er alleen niet veel wijzer van worden.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 14:00

mutsje

Certified Prutser

Dus je server start traag op (wat een DNS issue is in jouw geval) en je besluit je server nog maar verder te verneuken door allerlei dingen eruit te halen uit te schakelen etc en dan verwacht je van ons ook nog een fatsoenlijk antwoord?

Configureer eerst maar eens normaal DNS op die bak en kom maar eens met Eventid's hier.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:34

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 17:52:

Enig idee wat er fout kan staan? Ik heb nu de DNS server en client service gestopt (nog niet gereboot), maar helaas blijft hij traag.
Je dns moet actief zijn op je server. het is "een vereiste" voor een ad.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 18:21:
Ik krijg overigens ook deze event errors:

Windows cannot query for the list of Group Policy objects. Check the event log for possible messages previously logged by the policy engine that describes the reason for this.

---

The DNS server was unable to open Active Directory. This DNS server is configured to obtain and use information from the directory for this zone and is unable to load the zone without it. Check that the Active Directory is functioning properly and reload the zone. The event data is the error code.

---

The DNS server has encountered a critical error from the Active Directory. Check that the Active Directory is functioning properly. The extended error debug information (which may be empty) is "". The event data contains the error.

---

The redirector failed to determine the connection type.

---

al deze foutmeldingen hebben te maken met het feit dat je secondary en tertiary dns entry's van je ISP zijn, je server probeert AD query's en registrations te doen op die servers en ja dat lukt natuurlijk niet

idd zoals al eerder gezegd, dns forwarding moet je instellen, staat wel in de howto hoe dat moet

overigens ik zie dat je ook netbios over tcp/ip uit hebt staan, veel servercomponenten kunnen niet zonder netbios over tcp/ip als je echt zonder wilt zou ik het eerst op de clients uitzetten en niet op de server

[ Voor 7% gewijzigd door Zwelgje op 22-02-2004 09:26 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 11:42
Je hebt wins ingesteld in je netwerkinstellingen. Heb je de win2K3 server ook als wins-server geconfigureerd?

Persoonlijk zou ik WINS er overigens uitlaten, tenzij je netwerk nog ouder clients bevat, zeg NT4 enzo.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:04

_nethack

We're all MAD here

zwelgje schreef op 22 februari 2004 @ 08:55:
[...]

al deze foutmeldingen hebben te maken met het feit dat je secondary en tertiary dns entry's van je ISP zijn, je server probeert AD query's en registrations te doen op die servers en ja dat lukt natuurlijk niet
Het is vrij logisch dat de machine probeert de AD te vinden in de DNS servers van de providers, aangezien die eventlog meldingen zo te zien aangeven dat de DNS server op de machine niet kan starten wegens problemen met de AD. Hij kan de AD niet benaderen en kan dus z'n zones niet laden... Die server kent dus het bedrijf.local domein niet, en de machine gaat verder zoeken op de 2de en 3de DNS server.

[ Voor 10% gewijzigd door _nethack op 22-02-2004 11:11 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:03
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 17:52:
195.241.48.33
195.241.49.33
Verwijder maar eens de 195.241.48.33 en de 195.241.49.33 DNS servers. Probleem zal dan wel opgelost zijn

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Allemaal heel erg bedankt voor alle hulp. Het bleek achteraf een hardware probleem te zijn. Er was een Promise SATA RAID controller aanwezig die ik iedereen gigantisch af kan raden. Omdat de RAID 5 array niet over is te zetten op de nieuwe INTEL controller wordt de hele zooi nu opnieuw geinstalleerd.

De intel controller lijkt tot nu toe perfect te functioneren. Ik heb wel een hoop geleerd van alle tips hier die ik zeker in de nieuwe configuratie ga verwerken.
Pagina: 1