Toon posts:

Hoe werkt UPC digital technisch gezien?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb UPC digital besteld en zocht wat informatie, echter bij UPC zelf wisten ze niet veel te vertellen toen ik het bestelde.
(hier vertel ik wat nieuws, of niet soms. haha)

Ik vroeg me af waar het signaal vanaf komt, is dit hetzelfde signaal wat gebruikt wordt voor Chello of voor "normale" analoge TV?
Met andere woorden, stoort digital op mijn bestaande chello abonnement?
(gaat bv. mijn snelheid omlaag door UPC digital?)

Een 2de vraag die UPC me niet kon beantwoorden is hoe het apparaat precies wordt aangesloten.
Natuurlijk 220 erop en een scart naar de TV, maar hoe krijgt het apparaat zijn "digital" signaal binnen?
Zitten er gewoon standaard coax aansluitingen op (in/out) zoals bij een video en haalt het apparaat daar zijn signaal vanaf of komt er een extra splitter op de cai doos met daarop de digital aansluiting naar de ontvanger?

Ik vond het vreemd dat UPC deze vragen zelf niet kon beantwoorden en op hun website staat ook totaal geen informatie hierover. Ik kan ook niet op merk/type zoeken want ik weet dus niet wat ik krijg, wordt volgende week pas afgeleverd namelijk.

Misschien dat iemand hier UPC digital al heeft en me deze vragen kan beantwoorden..

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:55

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

de Digital wordt direct vanaf de aansluiting ( waar de kabel binnen komt ) tot +/- 15 mtr aangesloten . en daarna kun je pas andere tv's aansluiten .

Het is een Motorola box.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 21:12
Het keyword is dvb-c : Digital Video Broadcast - Cable

Dat moet je een eind verder helpen

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Jou oude TV coax kabel gaat in je UPC Digital doos en vanuit daar gaat ie naar je TV (of videorecorder). Daarnaast heb je een scart vanuit de UPC digital doos naar je TV lopen.

De doorgelusde coax zorgt ervoor dat je gewoon je "analoge" tv kan kijken. Dit heb je ook nodig omdat er geen RTL4, 5 en Yorin op de digitale doos zit.

Daarnaast heb je nog een analoge stereo cinch uitgang voor geluid. Die kan je bv naar je stereoset doen ofzo.

Wil je digitaal kijken, doe je de UPC digital doos aan en schakel je naar je scart aansluiting.

Het digitale signaal komt gewoon via de normale TV kabel binnen en je ziet dit niet terug zoals bv Canal+ gescrambled terug te zien is. Het heeft dus ook geen nut om een TV kaart ofzo te gebruiken voor het descramblen (wat bij Canal+ nog wel kan).

Verwijderd

Topicstarter
En hoe weet het apparaat dan welke zenders ik wel en niet mag kijken, zit er een smart card in?

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Flotter

Pelipper!

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 18:19:
En hoe weet het apparaat dan welke zenders ik wel en niet mag kijken, zit er een smart card in?
Nope, dat regelt upc op afstand (er kán trouwens wel een smart-card in d8 ik, maar waar die dan voor gebruikt wordt weet ik niet).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-02 21:35

Erw

Wat kost dat digi TV nou uiteeindelijk per maand?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2004 @ 18:19:
In Rotterdam hebben we Sagem kastjes hierin zit inderdaad een smartcard die de zenders vrijgeeft waar je abonnement op hebt, zonder kaart kan je niet kijken.
Pagina: 1