Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:00
http://www.x2vga.com/

Ik wil mijn xbox aanlsuiten op mijn monitor. Nu heb ik daar deze gadget voor gevonden. (ik weet trouwens niet of deze draad hier op de goed plek staat??)

Nou vroeg ik mij af of er iemand al eentje heeft besteld?

Het ziet er allemaal geweldig uit, ook de reviews!

Dit verontruste mij wel even, ik vond het in de ordering-information;
3. Microsoft disables the high-definition video output on the PAL version Xbox(only sold in Europe, Australia, NZ, Hong Kong etc.), so it cannot work normally with the X2VGA. However, the Xbox consoles sold in North America, Japan, etc. which belong to the NTSC version, will work fine with X2VGA. Please take note of this in advance. We will not accept exchange or refund for this cause.

Lijkt mij dus dat wij er hier niks aan hebben!

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het staat er vrij duidelijk he :) wat is je vraag nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Geld deze beperking ook voor gemodificeerde xboxen?

Heeft iermand er eentje?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Tjah, Tis voor NTSC en niet pal, tenzij je NTSC op een of andere manier aan hebt en je TV moet dat ook ondersteunen.

ik denk niet dat het gaat werken...

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
IkBenAlles schreef op 21 februari 2004 @ 16:27:
Tjah, Tis voor NTSC en niet pal, tenzij je NTSC op een of andere manier aan hebt en je TV moet dat ook ondersteunen.

ik denk niet dat het gaat werken...
TV? Het is juist voor je VGA monitor. NTSC spellen kan ik wel afspelen ;)

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-10 16:30
Op een gemodde xbox kan je gewoon naar ntsc switchen :) Dus dit moet ook werken. Toch bouwt de echte tweaker zelf zo'n dingetje :) stelt echt niets voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Tadango schreef op 22 februari 2004 @ 15:55:
Op een gemodde xbox kan je gewoon naar ntsc switchen :) Dus dit moet ook werken. Toch bouwt de echte tweaker zelf zo'n dingetje :) stelt echt niets voor.
Samen doen?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-10 21:42
Bij Hotbit.nl zijn die dingen ook de koop om je Xbox naar Monitor.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38
Tadango schreef op 22 februari 2004 @ 15:55:
er staat precies een tutorial hoe je zoiets kan makenn, maar er mag niet gelinkt worden naar dat bepaalde forum. maar ik denk dat je wel weet welk ik bedoel, als het om xbox gaat.

Het enige wat ik mij afvraag als ik het voor mekaar zou krijgen om mijn xbox te switchen naar NTSC (HDTV op je monitor :9~ ) werken mijn PAL games wel?
Hari-Bo schreef op 23 februari 2004 @ 13:42:
Bij Hotbit.nl zijn die dingen ook de koop om je Xbox naar Monitor.
die hebben geen hdtv support, daar ben ik bijna 100% zeker van

[ Voor 34% gewijzigd door Chillmeister op 23-02-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik wil inderdaad juist de HDTV support. Als ik alle reviews lees ziet het er wel erg goed uit...

Misschien toch eens proberen?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:32

Croga

The Unreasonable Man

Het schakelen tussen NTSC en PAL op de box staat volledig los van de HDTV support.

Zelf heb ik ook mijn box gemod, en kan met AvaLaunch de video omschakelen naar NTSC. Dat betekend nog niet dat je de HDTV settings kunt aanzetten.

Je zou eens moeten proberen een progje te pakken te krijgen wat de HDTV instelling uitleest. Ik weet namelijk niet of dit iets is wat in de EEPROM zit en daarmee aan/uit te zetten is, of dat ze gewoon de encoder voor HDTV hardwarematig er uit gesloopt hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Volgens mij moet hij dat zelf detecteren...

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Croga schreef op 24 februari 2004 @ 07:50:
Het schakelen tussen NTSC en PAL op de box staat volledig los van de HDTV support.

Zelf heb ik ook mijn box gemod, en kan met AvaLaunch de video omschakelen naar NTSC. Dat betekend nog niet dat je de HDTV settings kunt aanzetten.

Je zou eens moeten proberen een progje te pakken te krijgen wat de HDTV instelling uitleest. Ik weet namelijk niet of dit iets is wat in de EEPROM zit en daarmee aan/uit te zetten is, of dat ze gewoon de encoder voor HDTV hardwarematig er uit gesloopt hebben.....
het enige wat ik weet, als je eenmaal je xbox op ntsc hebt draaien dat er in de ms dashboard (onder instellingen), je een hdtv optie hebt in je menu. switch je weer naar PAL dan is die weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik heb een tool gevonden, ik wil alleen niks verkeerd posten...

>> Progressive Scan Patcher
A PC hosted tool. It allows to patch xbe to make them ocmpatible with progressive scan displays (i.e. HDTV and true VGA converters). Tested on several XBox games, homebrew or MS (Dasboard and onlinedash). It allows progressive scan DVD playback if applied to DVD RegionX or MS Dashboard.

Misschien is dit iets....

Als ik iets verkeerd post, gaarne verwijderen of mij een seintje geven dan verwijder ik het zelf.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
JorisdeKloris schreef op 24 februari 2004 @ 10:11:
Ik heb een tool gevonden, ik wil alleen niks verkeerd posten...

>> Progressive Scan Patcher
A PC hosted tool. It allows to patch xbe to make them ocmpatible with progressive scan displays (i.e. HDTV and true VGA converters). Tested on several XBox games, homebrew or MS (Dasboard and onlinedash). It allows progressive scan DVD playback if applied to DVD RegionX or MS Dashboard.

Misschien is dit iets....

Als ik iets verkeerd post, gaarne verwijderen of mij een seintje geven dan verwijder ik het zelf.
en dan moet je zelf een kabel maken? die van je xbox naar je pc gaat en dan dit tooltje draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik weet niet precies. Je patcht de XBE van de game en dan moet je het volgens mij met een HD A/V kabel en een VGA box naar je PC stralen ofzo...

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
hmm een beetje onduidelijk.

ik moet eigenlijk weten of mijn PAL spellen het gaan doen als ik naar ntsc mode switch om met HDTV op de monitor te spelen. anders heeft de x2vga geen zin voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Precies, Ik wil het ook weten, maar wil er het apparaat zelf niet voor aanschaffen. In de FAQ op hun website staat ook niks duidelijks...

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07
Heb gehoord dat de huidige vga boxen(die oa. bij lik-sang aangeboden worden) kwa kwaliteit nog niet echt optimaal zijn en erg duur(voor sommige heb je tevens nog een svideo kabel nodig voor optimale kwaliteit!). Hebben er mensen al ervaringen mee?
Heb zelf vroeger mn dreamcast mbv vgabox aan mn monitor draaiend gehad, gewoon perfect beeld (oké 640x480 maar wel met 160herz!).

Ga vanmiddag waarschijnlijk een blaze s-video kabel kopen om hem aan mn pctv-sat te sluiten(zoek alleen nog een oplossing om daarbij ook nog digitaal surround te kunnen benutten), heb in mn pc alleen een geforce2mx, hoop dat mn pctv sat zijn decoder volledig gebruikt zodat ik geen tearingtroep/lelijke scanlines of zoiets krijg!
Zal spoedig pics posten met mn ervaringen!

Ter info:
De europese xbox is niet geschikt voor hdtv resoluties (Europese mist optie in menu en misschien zelfs een beetje extra hardware(hdtv decoder), wat naar mijn info alleen de amerikaanse heeft!), vandaar dat je ook geen andere reloluties kan verwachten op een pc (crt/tft) monitor kan verwachten als standard tv resoluties(640x480 -> 800x600).
Daarbij komt dat ook nog weinig amerikaanse titels(ca. 22 voornamelijk adventures/strategie, waarvan maar 4 1080i aankunnen) hdtv ondersteunen (xbox waarschijnlijk niet krachtig genoeg).
Link voor de hdtv games-> http://www.hdtvpub.com/pr...m=xbox&r720p=yes&r480p=no

[ Voor 5% gewijzigd door DutchieSmokah op 29-01-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
ik heb dus xbox hdtv aansluitkabels gekocht en een vga switch box maar het wil geen goed beeld geven op m'n lcd tv (max res 1280 x 768 x 3 en een vga aansluiting) maar op m'n benq lcd pc monitor kreeg ik het wel aan de praat maar alleen in de 480p resolutie toen ik een spel van 720i resolutie draaide noky ie er mee.
maar de bedoeling is dat het op m'n lcd tv gaat werken want mijn pc draaide wel op mijn lcd tv met een resolutie van 1280 x 720 heb zelfs een hdtv movie afgespeelt.

wie o wie kan mij helpen misschien is dat progje "Progressive Scan Patcher" wat voor mij ??

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Ik heb een zelfgemaakte kabel hiervoor, heb de standaard xbox -> tv kabel aangepast, en de 2 pinnen die er op zitten om de mode in te stellen op HDTV gezet.
Nu heb ik dus een kabeltje met aan 1 kant een aansluiting voor op de xbox, en aan de andere kant een female vga aansluiting. Ik plug dus gewoon m'n tft er direct in.

Let wel op dat je een vga-bios gebruikt op de xbox, anders heb je groen beeld (waar en hoe kan ik niet vertellen, vast niet helemaal legaal...) en je monitor moet ook sync on green ondersteunen...als je monitor dit niet doet kan je een sync seperator circuitje in je kabel bouwen

je moet alleen wel even bedenken of je het al de moeite waard vind, de meeste games ondersteunen alleen 480P en dit is nou niet de leukste resolutie :P
DutchieSmokah schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:14:
Ter info:
De europese xbox is niet geschikt voor hdtv resoluties (Europese mist optie in menu en misschien zelfs een beetje extra hardware(hdtv decoder), wat naar mijn info alleen de amerikaanse heeft!), vandaar dat je ook geen andere reloluties kan verwachten op een pc (crt/tft) monitor kan verwachten als standard tv resoluties(640x480 -> 800x600).
Nofi, maar dit is onzin, MS heeft echt geen speciale productie lijn voor EU xbox'en hoor. De hardware is gewoon hetzelfde, en er zijn meerdere manieren om een xbox in NTSC mode te krijgen ipv PAL, zodat die menu optie er gewoon is. Google kan je hier wel bij helpen.

verder raad ik forums.xbox-scene.com aan, hier is vanalles te vinden over dit onderwerp, en zitten meerdere mensen die er aardig kijk op hebben :)

[ Voor 51% gewijzigd door The_eYe op 27-03-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Ik heb sinds kort mijn X2VGA adapter aangesloten op een TFT (Samsung 710T) voorheen was deze aangesloten op een CRT. Echter wat opvalt is dat het beeld nu aardig trilt. Wanneer ik het menu van mijn scherm opvraag zie ik de volgende info 640/480 60hz.
Is het op de een of andere manier mogelijk het aantal hertzen hoger in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Een vraagje waar heb je de x2vga gekocht? in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit apparaat gevonden XGA Box, Universele VGA Box misschien is dat wat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst heb ik zelf zo'n ding gemaakt. En het is heel erg mooi, HDTV. Je hebt een gemodde xbox nodig om te kunnen switchen naar NTSC. Je moet draadjes op kleine puntjes in een klein gebied solderen. Ervaring is een must. Daarnaast had ik ook nog een 5.1 coaxiaal out eraan gesoldeerd.

Ik heb deze diagram gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:25
In die paar maanden zal de topic starter zijn oplossing denk ik wel gevonden hebben. ;) Daarnaast valt dit niet onder gadgets, het past het beste in SGD, daar zal je de meeste mensen met ervaring met degelijke dingen kunnen vinden.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.