Toon posts:

Divx naar DVD projectje...foutmeldingen..hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een Divx bestand naar DVD om te zetten volgens deze handleiding.

Echter als ik de Divx file in VirtualDubMod importeer krijg ik de volgende foutmelding: 'Couldn't locate decompressor for format 'DX50' (unknown). VirtualDub requires a Video for Windows (VFW) compatible codec to decompress video. DirectShow codecs such as those used bij Windows Media Player are not suitable. Only Direct stream Copy is availeble for this video.

Ook is het Divx bestand niet te openen in TMPGEnc. ('can not open, or unsupported').

Als ik in GSpot kijk, dan zie ik dat de codec van het bestand DX50/DIVX (Divx 5.0) is.
En dat er 2 compatible codecs geinstalleerd zijn:
- ffdshow MPEG-4 Video Decoder
- 3ivx D4 Video Decoder (misconfigured! click on it for info --> File Missing: C:\WINDOWS\System32\3ivxDSDecoder.ax)

Ik weet niet of die missing file nog iets uitmaakt?

Hoe dan ook ik wil graag het divx 5.0 bestandje toch omzetten naar DVD.
Ik ben nog niet zo heel erg thuis in al die codecs en video instellingen en kon op internet of hier ook zo snel niets vinden.

Wie weet er een oplossing?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Kan je het bestand wel gewoon afspelen? Als dat namelijk zo is, hoef je het niet bij de codecs te zoeken.

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 18:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Ik heb het zelfde probleem.
Ik vermoed dat het aan het laatste KLite Codec pack ligt.

Sometimes human's are...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

K-lite codec pack!?

Naar mijn ervaring zijn alle codec packs probleem gevallen. In de guide staan de losse codec namen, je hebt er uiteindelijk maar 3 nodig//

Maar bij mij werkte het niet meer om de packs te uninstallen(inc players) en om vervolgens die 2 te installen, hij pakte toch de verkeerde en de test tool zei ook dat er nog steeds meerdere codecs op mn pc stonden. (te lui om handmatig te dellen)
Gelukkig bleek VLC de perfecte oplossing ;)

add:(waar het om ging)
Probeer eens Ulead DVD MovieFactory 2

[ Voor 7% gewijzigd door SSH op 21-02-2004 19:12 ]

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-09 16:55
Je hebt gewoon de DiVX 5 code nodig. de ffdshow codec is niet genoeg voor het omzetten.( wel voor afspelen)
http://www.divx.com/divx/?src=toptab_divx_from_/index.php

[ Voor 22% gewijzigd door grolo2010 op 21-02-2004 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
grolo2010 schreef op 21 februari 2004 @ 19:19:
Je hebt gewoon de DiVX 5 code nodig. de ffdshow codec is niet genoeg voor het omzetten.( wel voor afspelen)
http://www.divx.com/divx/?src=toptab_divx_from_/index.php
Ok Tnx. Dit was het inderdaad. Miste de Divx 5 codec. Zeker codec gewist eerst of zo. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 17:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu heel het proces doorlopen, maar kom nog niet tot een perfect resultaat.

Ik heb de .M2V file en de .AC3 file (niet de .WAV) toegevoegd in DVD Author.
Het probleem nu is dat als ik de files afspeel in Power DVD de video veel te snel afspeeld, waar komt dit door? Ook is er geen geluid te horen.

Ik heb gewoon heel de handleiding gevolgd, dus snap het niet echt.

Wie weet hier een oplossing voor? Of weet iemand een beter, simpeler proces om Divx naar DVD om te zetten?

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-09 16:55
Voor het geluid, je moet dan de ac3 fixen met BeSliced, zoek maar met google. Waarom de video te snel is weet ik niet.
Ik heb deze guide gebruikt, en daar mee lukt het goed.
http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/186739.php

[ Voor 32% gewijzigd door grolo2010 op 22-02-2004 22:04 ]

Pagina: 1