Redhat 9 Installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik draai al een aantal jaren Windows besturingssystemen en het leek mij eigenlijk wel leuk om eens een Linux versie te installeren. Dus ik deel mijn partities opnieuw in, zodat ik een Linux partitie kan maken, maar tijdens de Linux Redhat 9 installatie krijg ik telkens een vervelende foutmelding.

Tijdens het partitioneren in de Redhat 9 installalatie krijg ik echter telkens de foutmelding "Could not allocate partitions". Als ik het manual doe dan krijg ik bij het maken van de derde partitie dezelfde foutmelding.

De harde schijf waarop ik Linux probeer te installeren is als volgt ingedeeld:
C:\ NTFS 9GB Windows XP
G:\ FAT32 1GB School
9GB ongepartitioneerde ruimte (bedoeld voor Linux)

Wat ik al heb geprobeerd:
- Zoeken op GoT, maar geen van de oplossingen werken bij mij. (Soms ligt het aan het feit dat er al 4 primary partitions zijn, dit is bij mij echter niet het geval).
- Zoeken op www.redhat.com en andere forums hebben ook geen resultaten opgeleverd.

Overigens heb ik ook de GoT Redhat installatie guide gelezen, maar hier kwam ik ook niet verder mee (Wel mooie guide trouwens).

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
k draai al een aantal jaren Windows besturingssystemen en het leek mij eigenlijk wel leuk om eens een Linux versie te installeren. Dus ik deel mijn partities opnieuw in, zodat ik een Linux partitie kan maken, maar tijdens de Linux Redhat 9 installatie krijg ik telkens een vervelende foutmelding.

Tijdens het partitioneren in de Redhat 9 installalatie krijg ik echter telkens de foutmelding "Could not allocate partitions". Als ik het manual doe dan krijg ik bij het maken van de derde partitie dezelfde foutmelding.

De harde schijf waarop ik Linux probeer te installeren is als volgt ingedeeld:
C:\ NTFS 9GB Windows XP
G:\ FAT32 1GB School
9GB ongepartitioneerde ruimte (bedoeld voor Linux)

Wat ik al heb geprobeerd:
- Zoeken op GoT, maar geen van de oplossingen werken bij mij. (Soms ligt het aan het feit dat er al 4 primary partitions zijn, dit is bij mij echter niet het geval).
- Zoeken op www.redhat.com en andere forums hebben ook geen resultaten opgeleverd.

Overigens heb ik ook de GoT Redhat installatie guide gelezen, maar hier kwam ik ook niet verder mee (Wel mooie guide trouwens).
Tja, LInux is niet bedoeld om ff 'omdat het leuk' is te installeren. HEb je op de forums of op google niet eens de linux manifesto gelezen ? (denk dat die van een Debian user kwam).
Tegen zo'n problemen kijk je dan aan :-/

Ik gebruik het zelf ook, fifty-fifty met windows (nog) omdat ik beide onontbeerlijk vind om de ander te laten voor wat ie is. Echter als je linux niet dagelijks gaat gebruiken, denk ik dat je al gauw een koude douche gaat krijgen en buiten dat het op je schijf gaat staan, niet echt functioneel zal zijn.

Maar dat helpt je natuurlijk niet. Dus hier wat zakne om eens te checken:
- Die 9-gig, hoe stelt Red Hat voor om die te gaan indelen ?
- HEb je meerdere HD's zitten ?
- Als je al reeds 4-partities hebt, moet je er één is verwijderen en dan de uitgebreide partities aanspreken. (extended).

EDIT: Nuttige link. En check eens wat er onderaan staat :)
http://docs.biostat.wustl...n-9/s1-diskpartsetup.html
Idem: http://docs.biostat.wustl...9/s1-trouble-install.html
http://lists.slug.org.au/archives/slug/2003/06/msg00412.html

[ Voor 14% gewijzigd door Mizitras op 21-02-2004 16:17 . Reden: URL ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb toen zelf ook de nodige problemen gehad met red hat 9 installeren, bij mij was het omdat de swap partitie dus na de 1024 allocation table ofzo iets kwam. Ik heb handmatig een swap partitie aan moeten maken binnen het bereik zeg maar en toen kon ik hem wel installeren.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ErikH schreef op 21 februari 2004 @ 16:16:
Ik heb toen zelf ook de nodige problemen gehad met red hat 9 installeren, bij mij was het omdat de swap partitie dus na de 1024 allocation table ofzo iets kwam. Ik heb handmatig een swap partitie aan moeten maken binnen het bereik zeg maar en toen kon ik hem wel installeren.
Dit omdat je schijf te groot was I assume ? Weet ik het fijne niet vanaf, maar de laatste distro's -ik gebruik nog een oude- brengen die zaken toch zelf goed in orde, niet dan ???

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Echter als je linux niet dagelijks gaat gebruiken, denk ik dat je al gauw een koude douche gaat krijgen en buiten dat het op je schijf gaat staan, niet echt functioneel zal zijn.
Dit is nou de grootste onzin. Ik gebruik Linux al jaren als enigste besturingsysteem. Ik kan er alles mee wat ik wil. En dan spreek ik voor veel meer mensen als je denkt.
Het enige waar ik je gelijk in moet geven zijn games. Daarvoor heb ik een WinXP draaien die, omdat ik an sich niet zo veel games speel, maar zelden opstart.
Maar dat is dan ook het enige. Voor de rest doe ik alles onder Linux. Ik gebruik dus ook geen Wine of zo. Alles met OpenOffice, Mozilla, digicam uitlezen en foto's bewerken noem maar op.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Mizitras schreef op 21 februari 2004 @ 16:20:
[...]

Dit omdat je schijf te groot was I assume ? Weet ik het fijne niet vanaf, maar de laatste distro's -ik gebruik nog een oude- brengen die zaken toch zelf goed in orde, niet dan ???
Klopt, ik heb een 20 gig schijf waar ik het opzette en red hat 9 gaf daar problemen mee tijdens het instellen van de swap partitie

Een hele rij microsoft certificeringen.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
misschien wat bestaande partities moven of verkleinen, zodat de redhat partitie vooraan komt. kan o.a. met windows pakket partition magic

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zit nu te typen in Mozilla webbrowser op Redhat Linux 9! Het is dus gelukt. Hij wilde eerste niet installeren omdat de ongepartitioneerde ruimte niet in een extended partitie stond.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Azer schreef op 21 februari 2004 @ 17:50:
Hij wilde eerste niet installeren omdat de ongepartitioneerde ruimte niet in een extended partitie stond.
dan was het toen denk ik toch een primary B), waarvan je er maar 4 mag.
Pagina: 1