Jag schreef op 06 maart 2004 @ 00:20:
[...]
Kijk, dat er een beetje geplop inzit is niet zo erg, dat hoort erbij bij live. Maar ik vind die vocal gewoon echt niet mooi klinken. Hij klinkt heel erg muffled, mist hoog. Klinkt echt een beetje ouderwets.
Wat voor mic heb je gebruikt voor de lead vocal?
Het geplop is doel bewust blijven zitten
Daar heb ik beslist voor gekozen , ik ben een ras echte niet filter groupy
Indien de zanger iets verder weg gestaan had , was dat verhopen geweest.
Zo klonk de man nu eenmaal, meer hoog in draaien resulteerde is heftig geslis in het 4 - 6 khz bereik.
Als of dat zo mooi is, dat is - komt het mooie woord : Compromies weer naar boven
De standaard SM58
PS : over de mono/stereo discussie
Misschien is de zaal veel al niet stereo , en wordt er op bepaalde vlakken gesjoemeld om de spraakverstaanbaarheid op te krikken.
Ik ben niet van mening dat je dit moet terug horen in je mix.
Wanneer ik bezig ben, draai ik dus ook 2 broodjes op de tafel
mic 1 ------ split -------- kanaal 1 / 11 op de tafel
1 voor live / PA , de ander voor opname.
Ik zou mijn klanten geen mono opname van een live concert durven voor schotelen
ergo , de meeste live opnames die op cd staan met gillende mensen ,is ............ STEREO
Daarbij komt nog als op merking over de SOUND:
Iedere engineer heeft zijn eigen sound .......... dat is waarom bob marley , bij de een zo lekker rasta klinkt en bij de ander als een hollander met kiespijn
@ djazete
Als jij met nu hier de conclusie trek over het wel en wee, en over mijn kwaliteit
nagelang het Analog Rulez , en een beetje buur heerft oordopjes
en dat het niets met serieuse audio techniek temaken heeft.
Ja , das humor, en als jij als ziel daar jij conclussies uit trekt ok , maar dan
zijn we denk ik gewoon uit gepraat.
JAG heeft ; ik ben een beetje doof, ik hoor ........
Daar hoor je mij ook niet over...... ik trek geen conclussie dat hij echt doof is
of wat dan ook , en beweer ook niet dat zijn opname daarom mono is
Mischien zijn die opmerkingen in een woord tevatten
TRIEST !
En over het analoge gebeuren . BEN jij dan zo iemand die glas hard beweerd da t DIGITAAL veel beter is ? ...... want die grondtoon ligt er namelijk wel erg dik op.
En wat kan jouw het nou schelen met wat voor tafel ik werk.
Ik schreef ( 10 jaar oud ) omdat ook deze tafels een eigen specifieke klank hebben
ook die neve die jij noemde.
Het fijt dat ik schreef ik heb geen digitale galm gebruikt was misschien niet helemaal juist, maar had ik " GEEN GALM " moeten schrijven
Juist omdat de galm en diepte in de opname puur tot stand werdt gebracht door de floormonitoren en zaal PA , de nodige reflecties en vele mics.
Ik heb dan ook doel bewust niets gemute waaneer een mic niet werdt gebruikt
JUIST om deze natuurlijk abience op te kunnen pikken en te behouden.
En nu naar mijn werk :
En als ik vannacht terug ben zal ik deze nogmaals uploaden speciaal voor jouw....
[
Voor 73% gewijzigd door
Verwijderd op 06-03-2004 09:53
]