Sony G400 geeft groen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Hoi,

Ik heb een Sony CPD-G400 gekregen, maar deze geeft dus een groen beeld. Ik wil ook nog wat convergentie foutjes oplossen in de monitor, dus de kap heb ik er al af gehaald. Vroegah kon men de kleuren nog gewoon instellen met die fijne potmetertjes :) Die zie ik in deze monitor echter niet.
Tegenwoordig kun je dit dus waarschijnlijk instellen in het service menu van de monitor. Mijn vraag is of ik de potmetertjes over het hoofd heb gezien, zitten ze er echt niet? En toegang tot het service menu is altijd handig :) Weet iemand de code/toetscombinatie?
Alle overige tips m.b.t. deze monitor zijn natuurlijk van harte welkom.
Bij voorbaat dank.

"It certainly appears so..."

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Pech! Sony's zijn alleen met het Digital Alignment system af te regelen , en die zijn alleen beschikbaar voor service centers 8)7
(Anders had ik het spulletje al staan O-) )

Dit geld vor geometrie, kleuren , en Dynamische convergentie , je kan de convergentie alleen statisch afstellen (de achterste 2 ringen op de beeldbuis-nek)

Alleen groen? dan mis je dus 2 kleuren, als je alle kleuren hebt op het zelftest scherm (videokabel los..) dan is de videokabel gaar
Anders veel plezier bij het zoeken (8>

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 14:43

Snappie88

Mr. Hollywood

Heb hier thuis ook een mooie monitor staan waarvan de kabel doormidden was (het hoe en wat zou ik ook willen weten ;)). Maargoed, dat moest ik dus solderen en had het rode draadje niet zo lekker vastgesoldeert waardoor het beeld geel/rood achtig werd. Naar wat je zegt zou er gewoon een defect in een van je kabels moeten zitten.

Surfin' paradise!

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Het beeld was overwegend groen. De andere kleuren waren lichtelijk aanwezig. Ik praat in verleden tijd omdat de monitor zichzelf heeft gecorrigeerd :) Op een gegeven moment kon ik kiezen voor de optie "restore image" oid. Dit deed hij vrolijk en nu heb ik weer normale kleuren 8) Fantastische technologie, deze G400 verlaat mijn huis nooit meer :D
Het service menu voor deze monitor is dus niet zomaar te bereiken?

"It certainly appears so..."

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
nee, service menu bestaat er niet op.