Toon posts:

File manager onder Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een deftige file-manager onder Linux. Ik ben gewoon te werken met windows commander nu had ik graag een programma in die richting. Het liefst in de X-omgeving.
Ik heb midnight commander al geprobeerd en vond dat het aardig in de richting ging maar ik vind geen versie voor de KDE of Gnome.
:7 :7

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:34
Ik weet 100% zeker dat er een Windows Commander kloon voor in X is, alleen weet ik niet meer hoe die heet:o

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Midnight commander

Verwijderd

jah .. maar die is niet voor x :)
de is voor je console.... :), die zou ik dus niet gebruiken... omdat hij in x onhandig is.. wat voor xwindows gebruik je? gnome, kde ?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Wat dacht je van de Gnome Midnight Commander, gmc?

Of als je echt het allernieuwste wil hebben: Nautilus. Helaas is die nog niet helemaal af, maar kijk hier maar: http://www.eazel.com/software

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:23

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik vind konqueror wel erg mooi

daar kan je je scherm opsplitsen in meerdere 'frames' , deze kan je evt koppelen (zodat als je ene view naar een andere dir gaat een gekoppelde view meegaat) en er je kan zelfs een terminal in een van de views stoppen.

er zit ook een webbrowser in, en ik vind deze een stuk prettiger en sneller werken als netscape.

absolute aanrader.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Midnight Commander gewoon

Ctrl-alt-Fx
inloggen
mc
Pagina: 1