cd rom speler wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:54
ik heb hier een ouwe 166mhz bak staan. daar moet een cdrom speler op worden aangesloten. ik heb ondertussen win95 erop staan. maar als ik met drivers (www.driverguide.com) de cd-rom wil installeren, gaat alles goed, hij zegt ook dat de installatie succesvol is afgelopen. restart, en dan ga ik naar deze computer en daar staat nog niets...?
hoe krijg ik die cdrom drive daar te zien??

• Opperhoof
nobody? :?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Beetje ongeduldig? Dan wordt het hier soms wel even wennen denk ik.

Maar goed, wat heb je zelf al zoal geprobeerd? Staat de CD wel in het BIOS?

ARME AOW’er

• Opperhoof
nee doettie ook nie, in mn bios kan ik hem niet terug vinden, maar sinds ik de installatie heb gedaan gaat wel bij het opstarten het lampje van mn cdrom drive branden, en doe ik er een cd in dan gaatie rondjes draaien, dat deed ie eerst ook niet

Verwijderd

kijk dan even of de master/slave instellingen wel goed staan. Als ie hem in de bios niet herkend is er sowieso iets fout ingesteld. (die cd-rom doet het zeker goed?)

• Opperhoof
mm nog steeds niets,
moet je niet iets met mscdex.exe doen? een regen toevoegen ofzo?
of in je autoexec.bat ??

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:45

Xanax959

relax...

Je hebt win95. Dus heb je in principe géén drivers nodig om die cdrom in windows te zien.
Het is een "normale" atapi cdrom speler? Dus met ide aansluiting en master/slave instellingen? Kijk ook eens hoe je harde schijf gejumperd is. Als je je cdrom speler aan dezelfde kabel aansluit als je harde schijf, en je harde schijf staat gejumperd als "single" dan is er ook kans dat je cdromspeler niet wordt gezien. Dus moet je harde schijf b.v. gejumperd worden als "master". Dit probleem komt vooral voor bij oudere harde schijven.

Atari portfolio Dos 2.11

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> OM

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 22:06

Strikie

Athletics

Als je cd-rom niet word herkend in het bios weet je zeker dat de afspeelunit niet goed is aangesloten.

Zoals Xanax verteld check je ide kabels en de master-slave jumpers.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:45

Xanax959

relax...

GreenthumB schreef op 21 februari 2004 @ 21:40:
Als je cd-rom niet word herkend in het bios weet je zeker dat de afspeelunit niet goed is aangesloten.

Zoals Xanax verteld check je ide kabels en de master-slave jumpers.
En bij sommige oudere computers wordt de cdrom niet eens weergegeven in het bios. Moet niks uitmaken, windows herkent de boel wel. (dat zou zo moeten zijn)

Atari portfolio Dos 2.11

Pagina: 1