Mr. Liu schreef op 21 februari 2004 @ 15:44:
[...]
Een aangetekende brief en niet meer betalen (automatische incasso's storneren) tot het naar tevredenheid is opgelost. Het niet meer betalen zou ik trouwens ook even in de brief vermelden.
Hmz, het laten storneren van automatische incasso's lijkt me wel erg rigoreus. Daarentegen is het wel een methode om ze wakker te maken bij Planet. Maar denk dat je ook zelf flink in de problemen kan komen hierdoor met deurwaardes ed. Weet niet hoe Planet hiermee om zal gaan.
Normaal gesproken moet je een verhuizing doorgeven bij je provider in het geval van een verhuizing van een KPN ADSL aansluiting. Maar in jouw geval ligt Planet dus dwars

. Is je abonnements periode misschien nog niet afgelopen zodat een downgrade is afgekeurd?
De snelste methode is je huidige abonnement opzeggen en een nieuwe aanvragen op je nieuwe adres (tenminste, zo was het 3 jaar geleden bij mij). Misschien dat het nog steeds zo is als je van de ene plaats naar de andere verhuist? Mijn laatste verhuizing ging super snel, met een week (heb zelf niet eerder uitgeprobeerd) had ik een ADSL verbinding op het nieuwe adres, terwijl bij mijn vorige verhuizing, 3 jaar geleden) dat 5 maanden heeft geduurt, beide binnen dezelfde woonplaats met behoud van nummer.
Als je tijdelijk breedbant internet wilt hebben, kun je misschien gebruik maken van de mogelijkheid van verschillende kabel aanbieders om kabel 2 maanden op proef te nemen? Het kost je wel wat (bij mij 100 Euro) maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid veel minder zijn dan de belminuten die ik anders had gemaakt..
Wat staat er in de voorwaarden van Planet over verhuizingen? Ik denk dat je daar beter op af kan gaan dan wat helpdesk medewerkers je te zeggen hebben. Mijn afgelopen verhuizing is door een uitspraak van een helpdesk medewerker helemaal in het honderd gelopen. Bij Wanadoo staat zelfs in de voorwaarden dat uitspraken van helpdesk medewerkers ongeldig zijn en dat de algemene voorwaarden altijd bindend zijn...
Keep that in mind, het kan je veel problemen voorkomen, bovendien heb je tenminste een voet om op te staan..
Hmz, Planet is van KPN, dus dat kan misschien anders zijn. Het is inderdaad absoluut geen optie om bijvoorbeeld alleen het telefoon gedeelte te betalen van de KPN rekening. Heb al wel eens gehoord dat dat tot (tijdelijk) afsluiten heeft geleid. En dat was behoorlijk problematisch voor dat bedrijf!
Trouwens, nu je zegt dat de telefoon aansluiting blijft bestaan, veranderd er wel een hoop aan je verhaal TS!
Ik denk dat er in jouw geval niets anders op zit om de huidige abonnements periode uit te zitten, de aansluiting (telefoon) blijft immers bestaan. (wellicht willen je ouders dat dan betalen. Bovendien moet je op je nieuwe adres dus een nieuwe aansluiting aanvragen. Waarschijnlijk kun je vanaf het nieuwe adres wel nog je oude mail account gebruik. Mogelijk moet je de oude aansluiting wel downgraden naar een free inbel account of iets dergelijks.. Daarvoor moet je in ieder geval wel informatie vragen bij Planet.
Jouw situatie is dusdanig gecompliceerd, dat dit me de enige methode lijkt..
[
Voor 24% gewijzigd door
jules op 21-02-2004 16:05
]