Toon posts:

Verhuizen van ADSL aansluiting Planet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK had een vraag:

Hoe ga ik mijn adsl-comfort aansluiting verhuizen, zonder het oude telefoonnummer mee te nemen?

Eerst hebben ze me bij planet verteld dat ik mijn abo moest omzetten in een inbelnummer abo, maar als je in allerlei forums leest kan je helemaal niet downgraden naar een "lager" abo.

Wie heeft hiet meer ervaringen mee?
Of wie is het gelukt?

John

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Sorry hoor, maar bij zoiets kan je gewoon het advies van de helpdesk opvolgen.
("Dus ik moet downgraden? Ok fijn. Hoe doe ik dat?")

Bel desnoods 3/4 maal, zodat je steeds een andere medewerker hebt, en onderneem dan actie.

Overigens lijkt dit me een zaak waarbij je aangetekende brieven mag gaan versturen naar Planet. (en dan gaan zij KPN weer aansturen)

Wanneer ga je eigenlijk verhuizen?

[ Voor 8% gewijzigd door r0b op 21-02-2004 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben ondertussen al verhuist.

Ik ben al vanaf 18 december 2003 bezig om mijn aansluiting te verhuizen, ik heb al tientale telefoontjes er aan gespendeerd, en vele email en brieven. maar er wordt bij planet maar geen actie ondernomen.

Bel je hun weer op dan beloven ze weer dingen, maar deze gebeuren helemaal niet.

(Ik weet wel hoe ik het moet downgraden -> brief sturen naar de adminstratie van planet, maar ze nemen mijn aansluiting gewoon niet in behandeling

• MadEiHCS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

MadEiHCS

[DPC]

Ik heb zelf een basic accountje bij xs4all, de overzet bij mijn verhuizing was binnen 1 week geregeld maar dan wel met het zelfde telefoonlijn, kreeg alleen een nieuw IP omdat ik op een andere locatie in de stad ben gaan wonen :)
Wat ik heb vernomen van andere, is dat een verhuizing met een nieuw telefoonnummer wat langer met zich meeneemt (ongeveer 3 maanden) :(
Wat ik zelf heb vernomen van mijn verhuizing is dat xs4all alleen wilde weten aan welk huistelefoonnummer de ADSL modem hangt het heel snel in orde zou zijn , wat bij mij dus het geval was :) en een downgrade of inbelnummer aanvragen daar heb ik nog niet van gehoord. een inbelnummer heb je trouwens al dat is landelijk 06076 nummer van planet met je inlognaam en wachtwoord :D
suc6 met verhuizen en een korte offline tijd toegewenst

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 15:35:
Ben ondertussen al verhuist.

Ik ben al vanaf 18 december 2003 bezig om mijn aansluiting te verhuizen, ik heb al tientale telefoontjes er aan gespendeerd, en vele email en brieven. maar er wordt bij planet maar geen actie ondernomen.

Bel je hun weer op dan beloven ze weer dingen, maar deze gebeuren helemaal niet.

(Ik weet wel hoe ik het moet downgraden -> brief sturen naar de adminstratie van planet, maar ze nemen mijn aansluiting gewoon niet in behandeling
Een aangetekende brief en niet meer betalen (automatische incasso's storneren) tot het naar tevredenheid is opgelost. Het niet meer betalen zou ik trouwens ook even in de brief vermelden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Ik betaal de rekeningen van planet via de telefoonrekening van KPN.

Het oude telefoonnummer blijft tevens ook bestaan (is het nummer van mijn ouders)

Dus het stopzetten van de geldstroom is geen optie!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 15:48:
Ik betaal de rekeningen van planet via de telefoonrekening van KPN.
Kan niet, je betaald alleen het KPN gedeelte via de KPN telefoonrekening. Van Planet krijg je elke keer een factuur per e-mail, het bedrag wordt dan van je rekening afgeschreven.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mr. Liu schreef op 21 februari 2004 @ 15:44:
[...]

Een aangetekende brief en niet meer betalen (automatische incasso's storneren) tot het naar tevredenheid is opgelost. Het niet meer betalen zou ik trouwens ook even in de brief vermelden.
Hmz, het laten storneren van automatische incasso's lijkt me wel erg rigoreus. Daarentegen is het wel een methode om ze wakker te maken bij Planet. Maar denk dat je ook zelf flink in de problemen kan komen hierdoor met deurwaardes ed. Weet niet hoe Planet hiermee om zal gaan.

Normaal gesproken moet je een verhuizing doorgeven bij je provider in het geval van een verhuizing van een KPN ADSL aansluiting. Maar in jouw geval ligt Planet dus dwars :|. Is je abonnements periode misschien nog niet afgelopen zodat een downgrade is afgekeurd?

De snelste methode is je huidige abonnement opzeggen en een nieuwe aanvragen op je nieuwe adres (tenminste, zo was het 3 jaar geleden bij mij). Misschien dat het nog steeds zo is als je van de ene plaats naar de andere verhuist? Mijn laatste verhuizing ging super snel, met een week (heb zelf niet eerder uitgeprobeerd) had ik een ADSL verbinding op het nieuwe adres, terwijl bij mijn vorige verhuizing, 3 jaar geleden) dat 5 maanden heeft geduurt, beide binnen dezelfde woonplaats met behoud van nummer.

Als je tijdelijk breedbant internet wilt hebben, kun je misschien gebruik maken van de mogelijkheid van verschillende kabel aanbieders om kabel 2 maanden op proef te nemen? Het kost je wel wat (bij mij 100 Euro) maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid veel minder zijn dan de belminuten die ik anders had gemaakt..

Wat staat er in de voorwaarden van Planet over verhuizingen? Ik denk dat je daar beter op af kan gaan dan wat helpdesk medewerkers je te zeggen hebben. Mijn afgelopen verhuizing is door een uitspraak van een helpdesk medewerker helemaal in het honderd gelopen. Bij Wanadoo staat zelfs in de voorwaarden dat uitspraken van helpdesk medewerkers ongeldig zijn en dat de algemene voorwaarden altijd bindend zijn...

Keep that in mind, het kan je veel problemen voorkomen, bovendien heb je tenminste een voet om op te staan..
KillerBeeForEver schreef op 21 februari 2004 @ 15:54:
[...]

Kan niet, je betaald alleen het KPN gedeelte via de KPN telefoonrekening. Van Planet krijg je elke keer een factuur per e-mail, het bedrag wordt dan van je rekening afgeschreven.
Hmz, Planet is van KPN, dus dat kan misschien anders zijn. Het is inderdaad absoluut geen optie om bijvoorbeeld alleen het telefoon gedeelte te betalen van de KPN rekening. Heb al wel eens gehoord dat dat tot (tijdelijk) afsluiten heeft geleid. En dat was behoorlijk problematisch voor dat bedrijf!

Trouwens, nu je zegt dat de telefoon aansluiting blijft bestaan, veranderd er wel een hoop aan je verhaal TS!

Ik denk dat er in jouw geval niets anders op zit om de huidige abonnements periode uit te zitten, de aansluiting (telefoon) blijft immers bestaan. (wellicht willen je ouders dat dan betalen. Bovendien moet je op je nieuwe adres dus een nieuwe aansluiting aanvragen. Waarschijnlijk kun je vanaf het nieuwe adres wel nog je oude mail account gebruik. Mogelijk moet je de oude aansluiting wel downgraden naar een free inbel account of iets dergelijks.. Daarvoor moet je in ieder geval wel informatie vragen bij Planet.

Jouw situatie is dusdanig gecompliceerd, dat dit me de enige methode lijkt..

[ Voor 24% gewijzigd door jules op 21-02-2004 16:05 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ch!pY-J schreef op 21 februari 2004 @ 15:56:
[...]
Hmz, Planet is van KPN, dus dat kan misschien anders zijn.
Euhm, ik heb zelf ook Planet, dus ik weet heus wel hoe het zit hoor ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Pagina: 1