Toon posts:

Na deinstallatie dll foutmelding, hoe weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ADSL USB modem driver geinstalleerd, maar deze was niet naar volle tevredenheid dus heb ik hem weer gedeinstalleerd middels de software button in het configuratiescherm.

PIII 450
512MB intern geheugen
Win XP profesional dutch.

Als ik nu de PC opnieuw op start krijg ik een melding in beeld dat er in de programfiles een dll niet gevonden wordt. Als ik in de programfiles kijk klopt dit natuurlijk want de hele map die er eerst stond met de dll erin is na de deinstallatie weg.

Weet iemand waar deze melding vandaan komt en hoe ik deze dus de nek om kan draaien. Ik heb de dll n.l. niet meer nodig.

Wordt deze zoektocht van XP naar de dll door het register geregeld?

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Staan er misschien nog resten van een van de programma's in de map opstarten, of wordt er iets opgestart in bv. je taskmanager wat met het modem te maken had?

[ Voor 3% gewijzigd door tstrik op 21-02-2004 15:09 ]

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Verwijderd

Topicstarter
tstrik schreef op 21 februari 2004 @ 15:08:
Staan er misschien nog resten van een van de programma's in de map opstarten, of wordt er iets opgestart in bv. je taskmanager wat met het modem te maken had?
Ik heb in de map opstarten gekeken en hier staat alleen iets van MS Office. In de taskmannager kan ik zosnel niets gevonden krijgen.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarschijnloijk wordt dit idd via het registry geregeld. Dus je kan dan [regedit] opstarten en dan zoeken naar het bewuste bestand, en verwjderen.
Let wel op, weet wat je doet, want als je te veel weg haalt of het verkeerde heb je kans dat je windows niet meer opstart. Ik heb het nog nooit mee gemaakt, maar ik waarschuw je alleen maar gelijk :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• MadEiHCS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

MadEiHCS

[DPC]

kijk in de System.ini of via Start > uitvoeren > msconfig > tab System.ini of er iets staat wat niet klopt :)

• tstrik
Een andere optie die ook wel eens wil helpen is om de software en het modem opnieuw te installeren en het daarna na een nieuwe opstart opnieuw op de juiste wijze te uninstallen.

Waarschijnlijk is er iets van software bv. faxsoftware achtergebleven, of een ander programma wat gestart wordt wat het modem gebruikte.

Wat is de naam van de ddl. file en zoek eens met google waar het bij hoort, dan kun je de software misschien localiseren

Of draai Adware eens want er wil ook nog wel eens spyware zij die dit veroorzaakt.

[ Voor 55% gewijzigd door tstrik op 21-02-2004 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
tstrik schreef op 21 februari 2004 @ 15:32:
Een andere optie die ook wel eens wil helpen is om de software en het modem opnieuw te installeren en het daarna na een nieuwe opstart opnieuw op de juiste wijze te uninstallen.

Waarschijnlijk is er iets van software bv. faxsoftware achtergebleven, of een ander programma wat gestart wordt wat het modem gebruikte.

Wat is de naam van de ddl. file en zoek eens met google waar het bij hoort, dan kun je de software misschien localiseren

Of draai Adware eens want er wil ook nog wel eens spyware zij die dit veroorzaakt.
Ik heb al geprobeerd om de software opnieuw te installeren en de dll heeft dezelfde naam als de modemdriver en de melding verwijst rechtstreeks naar de map waarin de modemdriver geinstalleerd stond.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 15:41:
[...]

Ik heb al geprobeerd om de software opnieuw te installeren en de dll heeft dezelfde naam als de modemdriver en de melding verwijst rechtstreeks naar de map waarin de modemdriver geinstalleerd stond.
Heb je nu al gezocht in de registry of system.ini :? Dus onze tips opgevolgd?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• tstrik
Dit betekent dat er een ander programma gebruik maakte van de modemsoftware.
Grote kans dat dit een belprogramma is dat probeert om verbinding te maken met internet via het modem.

Draai adware of zoek in het register op de naam van de DLL.file en verwijder alle sleutels die hiernaar verwijzen.
Je kan dan eventueel gelijk zien welke software deze dll.file gebruikt.

Pagina: 1