Toon posts:

Problemen met Windows 95

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya mensen!

Ik heb een goede kennis met een PC met Windows 95 (Systeem onbekend, Wel weet ik dat er een AMD inzit en 128MB Ram) Voor de rest is het een oud wrak van een pc :P

Nu heeft ie een programma geinstalleert van zijn leverancier om zijn restaurant bestellingen simpel en snel te versturen via het internet. Nadat dit geinstalleerd was (Met medewerking van de helpdesk :+ ) kwamen de problemen.
Ik heb zelf al proberen te kijken wat ze hebben gedaan met hulp van de helpdesk want daar moet het ergens mis gegaan zijn. Na dat er een scherm met Windows 95 geweest is krijg ik de volgende errors:

Kan een aparaatbestand niet vinden, Dit is vereist bla bla bla,
vnetsup.vxd

Dat is error 1, Als je op een toets drukt krijg je er nog 2,

vredir.vxd
Ook een melding van een register met onderaan: dfs.vxd

Nog een keer op een toets drukken en vervolgens gaatie weer verder. Nu wou ik aan jullie vragen, hoe los ik dit op? Ja, Windows 98 installeren is een optie maar dan ben ik alles kwijt en dat moet niet.

Als iemand dit probleem ook gehad heeft of weet hoe je dit moet oplossen graag zou willen reageren :)

Iig bedankt! _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt naar win98 upgraden zonder data loss
en het ziet er naar uit dat er wat VXDtjes missen die nodig zijn voor een netwerkomgeving. Installeer deze eens opnieuw (SFC zou je kunnen proberen, geen idee of dat ook in 95 zit, 98 had dit iig wel).

Verwijderd

Inderdaad, vaak komt dit door een verkeerde netwerk omgeving... wel geinstalleerd, maar niet werkend o.i.d.

Intalleer Microsoft Client voor Netwerken eens opnieuw...

Verwijderd

Topicstarter
@ Terw_Dan
Hou ik dan ook de mail instellingen etc?

@ AlexKnight
Ik ga het proberen, Het is iid wel met netwerk want ik kreeg er al melding van in Windows zelf 8)7

Bedankt voor de reacties iig ik laat het jullie weten! :*)

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Het lijkt erop dat er inderdaad een niet werkend/waarschijnlijk niet aangesloten netwerk is geinstalleerd. Uit ervaring weet ik dat je het beste ALLE protocollen, etc. het beste kunt verwijderen, en daarna idd microsoft networking alleen te installeren.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-03 20:55
het is normaal gesproken genoeg om client voor microsoft networks opnieuw te installeren maar hou dan wel de win95 cd bij de hand en stop die er dan ook in :)

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Mensen bedankt!!!
De errors zijn weg :*)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 15:22 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 15:18:
:) Ik heb nu 1 error minder dankzij de delete netwerk dingen.
Alleen de meldingen van het opstarten zijn er nog. Ik kan wel een Client installeren alleen er zit geen netwerkkaart in. dan heeft het geen zin toch?
Maar wel een modem (als je inet gebruikt :P) en dan kun je gewoon een externe toegangsadapter installeren.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

De opstarterrors zijn zeker die van vnetsup.vxd en meer van dat soort ongein ??
Lastig weg te krijgen, als je een beetje met regedit overwegkan, krijg je ze wel weg...

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

mikenl schreef op 22 februari 2004 @ 11:48:
De opstarterrors zijn zeker die van vnetsup.vxd en meer van dat soort ongein ??
Lastig weg te krijgen, als je een beetje met regedit overwegkan, krijg je ze wel weg...
Gewoon je netwerk opnieuw installeren, maar het probleem is al opgelost :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Pagina: 1