• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
Ik Zoek een pda met de volgende eigenschappen.

- Belangrijkste: Wireless Lan (Bluetooth boeit me niet) (Is dat nu hetzelfde als WLAN?)
- Liefst CF support
- Snelle processor
- Pocket PC
- Geen bullshit zoals GPS enzo
- Prijs tot 550/600 euro
- Niet Lomp zoals zo'n 5450 van Ipaq
- Microfoon aansluiting (maar hebben ze dat niet allemaal of ingebouwde mic)

Ik ben nieuwe in pda wereld, maar heb wel al wat rondgekeken.

Fujitsu-Siemens Pocket Loox 610= lomp ligt niet goed in de hand
Pocket PC E800: Groter scherm, maar niet positief in review E750 met wifi kan ook.
IPaq 4150 : is dit wat? Zit alleen geen CF op helaas. De 2210 weer wel, maar die is niet zo snel en zou er wel een wifi kaartje in kunnen prikken.

Ik twijfel dus tussen de 4150 en de E750 van Toshiba, maar die laatste vind ik eigenlijk lelijk.

Zijn er nog meer die voldoen?

[ Voor 24% gewijzigd door REDFISH op 21-02-2004 15:06 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Waarom niet de Dell Axim?

En hoe erg heb je WiFi nodig als je niet weet dat WLAN hetzelfde is? :/

Alors.

Verwijderd

Neem een ipaq 2210 met een wifi SD kaart.
Dan heb je een ppc met 400mhz, bluetooth, wifi. en je compact flash slot vrij omdat je wifi in SD hebt zitten. en prima apparaat, heb em zelf ook.

Ook later makkelijk uit te breiden voor GPS, meeste mensen kopen een ppc voor GPS, dit werkt stukken fijner als inbouw navigatiesystemen, en een stuk goedkoper.
Als je de 2210 al bezit kost et je nog zo'n 100 - 150 voor complete navigatie.

de 2210 is ook redelijk goedkoop t.o.v. 4150

Verwijderd

maar wifi is tog hetzelfde als wlan :P

Verwijderd

wifi=wlan ja

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Ja, het gaat mij er gewoon om dat ik kan internetten, mailen en msn-en op zo'n dingetje zonder in te bellen. Ik weet niet of die ook met bluetooth kan, maar volgens mij zijn hier geen opties voor.

Het probleem met de 2210 + SD WIFI is alleen dat hij dan op 10 euro na net zo duur is als de 4150, dan houd ik het wel op de 4150. Dat CF slot mis ik dan maar.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Je komt niet erg gestructureerd en geinformeerd op mij over, moet ik zeggen. Best grappig als je een paar honderd euro wil uitgeven aan je "speeltje". :)

De vraag is, waar wil je een "beetje internetten"? Thuis? Op straat? En wat bedoel je met "inbellen"? Ik schrijf dit nu vanaf mijn bed op mijn Palm Tungsten, en ik ben nergens ingebeld, behalve met de LAN connectie van mijn laptop, waaraan weer een BT dongle hangt.

En je snapt toch ook wel dat een Sony Clié TH55 op PalmOS 5 met een 320x480 scherm veel fijner internet (lees: minder scrollen) dan een 240x320 scherm. Is bovendien een klap goedkoper: BT en WiFi ingebouwd voor minder dan 400 EUR.

Laatste alinea mag je negeren.

[ Voor 22% gewijzigd door Stereotomy op 21-02-2004 17:01 ]

Alors.

Verwijderd

2210 + sd wifi is 358 + 90 is 450 euro

maar met bluetooth kun je ook internetten. meestal binnen een straal van 10 meter, dus het bereik is kleiner als wifi. Maar de loox heeft bluetooth clas 1, deze kan tot 100 meter.
internet gebeurt dan via activesync via bluetooth

Verwijderd

Je bent nieuw op PDA-gebied, maar je weet al wel dat je PocketPC wilt? Wie heeft je dat verteld dan? Nou ja, je kan het de eerste keer ff doen, een PPC kopen..... is in ieder geval heel leerzaam, zodat je snel ontdekt wat je de volgende keer WEL moet kopen :7

*kuch*Symbian natuurlijk*kuch*

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 15:26:
Als je de 2210 al bezit kost et je nog zo'n 100 - 150 voor complete navigatie.
Als ik de pricewatch mag geloven, dan kan je beter een bundel van HP/TomTom kopen want dat is echt veel goedkoper dan het apart te kopen, en met die 100/150 euro zit je er flink naast. Verdubbel dat eerst maar eens
de 2210 is ook redelijk goedkoop t.o.v. 4150
Ja, dat is zo, maar de 4150 heeft weer WiFi en heeft IMHO een beter design dan de 2210

* Gunner twijfelt tussen de 2210 en 4150

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Gunner schreef op 21 februari 2004 @ 17:11:
[...]

Als ik de pricewatch mag geloven, dan kan je beter een bundel van HP/TomTom kopen want dat is echt veel goedkoper dan het apart te kopen, en met die 100/150 euro zit je er flink naast. Verdubbel dat eerst maar eens

[...]

Ja, dat is zo, maar de 4150 heeft weer WiFi en heeft IMHO een beter design dan de 2210

* Gunner twijfelt tussen de 2210 en 4150
Over dat GPS, antenne's met kabels vanaf 69 euro, houders vanaf 16,50. geheugenkaartjes 64mb voor benelux vanaf 20 euro, of 256mb zelfs 50 euro. gewoon ef op marktplaats kijken, staan genoeginternetwinkeltjes tussen die werkende tomtom gewoon voor niks meeleveren

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Hrmm tot nu heb ik al van alles gehoord.

Wat is dan zo goed aan Symbian? Misschien gaat dit buiten de topic laat het antwoord dan maar zitten.

Pocketpc, omdat ik bepaalde software wil kunnen runnen. Met word documenten wil werken en ook eventueel excellen, en op messenger wil kunnen.

Deze support heeft de software
Supported device types Processor types
PocketPC (CE 3.0) ARM, MIPS,SH3
HPC/Pro (CE 2.11) ARM,MIPS,SH3,SH4
Palm Size PC (CE 2.11) SH3,MIPS

De Clié TH 55 staat niet in pricewatch maar zal volgens mij wel zo'n 400 euro gaan kosten. Deze wordt geleverd zonder cradle dus kost hij met net zoveel als de 4150. Sowieso werkt sony altijd met die stomme memory sticks die je nergens anders in kunt prikken behalve in sony shit, dus dat bevalt me ook niet zo, verder zijn ze nog altijd niet de goedkoopste memorydevices.

Hoe werkt internetten via bluetooth dan? Ik bedoel dan zonder een mobiele telefoon waarmee je in moet bellen naar een provider. Als je een usb bluetooth in je pc stopt dan bijvoorbeeld. Hoe kun je dan zorgen dat als je pc internet heeft je ook kunt internetten, bijvoorbeeld in je kamer.

Verder heeft mijn buurman al wifi liggen en hij vond het best als ik dat ook gebruik tegen een klein vergoedinkje.

Wifi is toch ook sneller dan bluetooth? De geboden alternatieven tot nu toe zijn net zo duur als de Ipaq 4150 als ze willen voldoen aan wat ik wil. Sowieso bleek het bereik van de 4150 tot zo'n 300 meter effectief te zijn van een access point.

Later kan ik altijd nog een gps antenne kopen. Waar sluit je die eigenlijk op aan? Moet die niet in een slot voor geheugen? Of is dat alleen de software. Ja ik ben een newbie en dom, dus ik vraag maar.

[ Voor 10% gewijzigd door REDFISH op 21-02-2004 18:41 ]

Verwijderd

bluetooth is gewoon ef op connect duwen, en dan heb je verbinding :D , maar rijkt niet zo ver en is natuurlijk niet zo snel, maar vreet daartegenover ook minder accu.

en GPS dat is gewoon een kabel die je in een houder steekt in je auto, en je pda zet je dan in die houder. een soort cradle voor in de auto :D en dan kun je navigeren, helemaal stembegeleidt met 3d afbeelding, en flitspaalwaarschuwing :D

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Ah, nou, nu weet ik het helemaal niet meer.

Is er nog iets dat spreekt voor Palm? Omdat dat effectiever met geheugen omgaat?

Is er niet iets voor GPS dat je gewoon de antenne in je zak kunt stoppen en dan een kabeltje in de onderkant van je pda stopt en ook verbinding hebt? Dus als je wilt wandelen bijvoorbeeld? Of werkt zo'n receiver alleen met flink wat stroomvoorziening?

Ah heb het al gezien, geen extra stroom nodig. cool!

[ Voor 24% gewijzigd door REDFISH op 21-02-2004 19:11 ]

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Welke software moet je zo nodig runnen dan? Je moet WiFi zien als een draadloze LAN kabel tussen twee WiFi enabled devices. Het is iets anders dan BT, BT is een draadloze connectie tussen twee BT enabled devices, zoals een headset en een telefoon, of een telefoon en een PDA.

Als WiFi niet perse nodig is, maar je een computer met vast internet hebt in je kamer, kun je daar gewoon een BT dongle in proppen, dan kun je de internet delen, en met je PDA het internet op. Is goedkoper, en sneller dan 10 Kb/s internetten hoef je toch niet op een PDA.

De Palm Tungsten T3 komt met Documents to Go, die gaat beter om met Word en Excel files dan PocketWord en PocketExcel. Daarnaast doet ie ook Powerpoint, en dat doet een PPC niet.

http://www.brighthand.com/article/Office_comparison

Verder is de schermresolutie hoger, 320x480 ipv 240x320, het scherm is ook fysiek groter. Mailen, internetten, alles zit er al bij ingebrepen. Het enige wat niet inbegrepen is, zijn de Windows logo's en de pastelkleurtjes die je in een PPC vindt, maar als je dat perse wil kun je ook een WinXP skin op je Palm gooien.

Overigens zou ik het wel leuk vinden als er iemand zou zijn die overzichtelijk uit kan leggen wat er nu zo voor PocketPC spreekt, behalve "ik vind de behuizing mooier" of iets dergelijks.

[ Voor 26% gewijzigd door Stereotomy op 21-02-2004 19:20 ]

Alors.

Verwijderd

Sterotomy je vergeet dat PalmOS pda's in het algemeen wat goedkoper zijn :)

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:52

Maxow

Hidden Sound System

Wacht even tot de nieuwe Asus A716 in Nederland op de markt komt. Die is snel, heeft WiFi, CF en volgens mij wordtie ook wel betaalbaar.

Verwijderd

REDFISH schreef op 21 februari 2004 @ 18:52:
Ah, nou, nu weet ik het helemaal niet meer.

Is er nog iets dat spreekt voor Palm? Omdat dat effectiever met geheugen omgaat?

Is er niet iets voor GPS dat je gewoon de antenne in je zak kunt stoppen en dan een kabeltje in de onderkant van je pda stopt en ook verbinding hebt? Dus als je wilt wandelen bijvoorbeeld? Of werkt zo'n receiver alleen met flink wat stroomvoorziening?

Ah heb het al gezien, geen extra stroom nodig. cool!
Voor GPS antenne in je broekzak om te fietsen, wandelen, of motorrijden is er ook, dan heb je 2 mogelijkheden. of hem in de compactflash slot steken, maar dat steekt ietje uit, overigens wel goedkoop. +/- 100 euro. en je hebt bluetooth GPS modules, dan heb je gewoon een los klein kastje waarmee je via bluetooth connect a 180 euro

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:20
Ik zou als ik jouw was voor de 2210 gaan. Dies gewoon in alle opzichten een topper >:)

Ik heb hem ook en ik gebruik voor WLAN nog zo'n Sitecom ding voor in me CF. Als ik jouw was zouk een SD versie kopen, en dan heb je echt alles wat je kan wensen (bijan dan ;) ).

Verwijderd

Voordelen van Palm OS.
- Palm OS reageert veel sneller, dus 400mhz op palm is stukken sneller als 400mhz op pocket pc, vanwege betere/efficientere proc ondersteuning
- Betere/Snellere agenda functie dan pocket pc
- Tungsten T3 heeft veel hogere resolutie, dus makkelijker met internetten etc.
- Efficienter met geheugen.
- minder vastlopers
- iets hogere batterij duur
- meer freeware appz voor te krijgen.
- beter microsoft word programma, echt waar, beter als pocket word, maar wel gewoon word.
- Betere handschrift herkenning

Nadelen palmOS
- navigatie bleef tot op heden achter, maar TomTom navigator 2 is sinds deze maand ook al verkrijgbaar voor alleen de tungsten T3, dus dat argument is ook al komen te vervallen.
- Palm OS heeft aangegeven de PDA markt te verminderen en meer over te gaan op GSM devices, dus support voor huidige PDA's zal waarschijnlijk afnemen.

Voordelen pocket pc OS.
- Heeft betere navigatie pakketen (Alleen tungsten T3 van palm kan tomtom 2, de rest nog niet)
- Uitbreidingsmogelijkheden zijn beter
- Sneller windows software/games geport naar dit besturingssysteem, zoals worms world party, tombraider, need for spee, fifa etc.

Nadelen
- reageert trager
- Slecht geheugen gebruik
- Slechte batterijduur
- veel meer resetten
- veel appz waar je voor moet betalen

Voor internetten en msn en tekstverwerken kun je beter de e800 van toshiba nemen (640x480 resolutie) of de tungsten T3 van palm (320x480)

En dan heb je nog symbian, dat loopt vrij soepel, maar geen goeie navigatie pakketten voor te krijgen (waypoint valt in het niets bij tomtom), maar symbian os moet nog groeien wat betreft ondersteuning. in dit zijn palm os en pocket pc volwassener

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Ja, die 2210 is ook aantrekkelijk, alleen, een SD wifi heb ik nog niet goedkoper gezien dan zo'n 150 euro. Als ik die prijs dan optel bij de aankoopprijs dan kom ik een stuk boven de prijs van de 4150 uit. Die 4150 heeft dan weer geen vrije CF, maar eigenlijk zal ik dat niet zo missen denk ik. Aangezien de 4150 dan weer een stuk sneller is op veel gebieden. Zoals grafische zaken, dan is dat weer aantrekkelijker.

Een andere reden voor wifi is dat in veel biebs en bedrijven dit er al ligt. bluetooth echter niet.

Maar ik mag toch hopen dat je met Bluetooth een hogere snelheid haalt dan 10kb/s als je dingetjes overzet naar het geheugen van je pda.

Dus als ik het goed gebruik is Palm het meest volwassen en dan Pocket PC en dan symbian?

[ Voor 11% gewijzigd door REDFISH op 21-02-2004 20:24 ]

Verwijderd

Yup, die volgorde klopt.

En SD wifi is 90 euro, pas nog erges bij online shop tegengekomen

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nadelen palmOS
- navigatie bleef tot op heden achter, maar TomTom navigator 2 is sinds deze maand ook al verkrijgbaar voor alleen de tungsten T3, dus dat argument is ook al komen te vervallen.
- Palm OS heeft aangegeven de PDA markt te verminderen en meer over te gaan op GSM devices, dus support voor huidige PDA's zal waarschijnlijk afnemen.
Ad 1) Tomtom is gelukkig niet de enige optie. Mapsonic brengt je ook van A naar B en is grafisch ook zeer aantrekkelijk. Binnenkort komt er een gratis update uit die 3D view en Night View (de paradepaardjes van Tomtom) ook geschikt maakt voor Mapsonic.

Mapsonic werkt voor elke PDA op PalmOS 5. Soms lijkt het net alsof Tomtom heilig is in GPS land. Hoewel het zeer zeker een mooi programma is, kunnen gebruikers ook zeer tevreden zijn met een ander programma, kijk daarvoor maar naar de thread over de Aldi Medion Pocket PC GPS oplossing, velen hebben daar Tomtom 2 erop gezet, even getest, en er weer afgegooid voor de software van de Aldi. Dat zegt toch wat?

2) Onzin. Ze hebben niet aangegeven de PDA markt te minderen. Integendeel, ze zijn nog steeds even enthousiast op zoek naar nieuwe bedrijven die PalmOS erop willen. Sony alleen al heeft dit jaar al 3 nieuwe apparaten op de markt gebracht. In tegenstelling tot Microsoft willen ze niet dat iedereen hetzelfde maakt (zoals HP, Dell en Toshiba dat doen) maar dat elk bedrijf zijn eigen innovatie voert (Kyocera, Sony, Symbol, PalmOne) en daarmee creatief blijft. Palm OS Cobalt (de veelbesproken OS6) moet hierin een belangrijke rol gaan spelen.

Daarnaast gaan ze zich met PalmOS Garnet (de beproefde OS5) zich meer richten op de low-end smartphone markt.

Daarbij zijn zelfs in OS6 normaal geschreven programma's uit het bejaarde OS3 nog backwards compatible.

Bron: http://www.palmsource.com

Afbeeldingslocatie: http://www.palminfocenter.com/images/palm_vs_comp_l.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Stereotomy op 21-02-2004 21:51 ]

Alors.

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Ik heb nog het een en ander gelezen, en ik las dat

- pocket pc in europa palm is voorbij gestreefd
- palm niet kan multi tasken
- altijd conversie nodig bij veel files als je palm gebruikt.

Ik wacht sowieso tot de Ipaq 6300 want dan kan ik er ook mee bellen, sla ik meteen 2 vliegen in 1 klap.

Weet iemand eigenlijk hoe lang je normaal kunt GPS-en zonder voeding? Kan iemand eens een indicatie geven?

Heb ik nog een vraagje, is Tomtom2 ook nog goed bruikbaar, of moet ik per se versie 3 hebben?

• costanza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-01-2023
Het feit dat Palm OS (nog) niet kan multitasken maakt het besturingsysteem voor mij zo overzichtelijk. Het apparaat wordt nooit traag omdat je niet 8 programma's tegelijk aan hebt staan. En overigens kan je wel gewoon mp3's luisteren op de achtergrond. En de resolutie van de Hi-res plus (320x480) maakt internet echt een stuk comfortabeler.

En dat palm bijna alle files eerst moet converteren is ook niet helemaal waar. Er zijn een aantal programma's die conversie nodig hebben maar mp3's,DivX,mpeg,office-documenten zijn allemaal in de oorspronkelijke vorm te openen op de palm. Met jouw budget had ik mijn keus al gemaakt ;)
Tungsten T3 / Clie TH55

edit: nou.. de keus tot 2 gereduceerd

[ Voor 7% gewijzigd door costanza op 23-02-2004 20:18 ]

http://www.palmclub.nl

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Stereotomy schreef op 21 februari 2004 @ 21:41:
[...]

In tegenstelling tot Microsoft willen ze niet dat iedereen hetzelfde maakt (zoals HP, Dell en Toshiba dat doen) maar dat elk bedrijf zijn eigen innovatie voert (Kyocera, Sony, Symbol, PalmOne) en daarmee creatief blijft. Palm OS Cobalt (de veelbesproken OS6) moet hierin een belangrijke rol gaan spelen.
Symbol stapt -of is zelfs al afgestapt- van PalmOS en voert vrijwel alleen maar Microsoft OS (Windows Mobile en CE.Net) op zijn apparaten.

maar dat terzijde ;)

</offtopic> :)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 10:03

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Multitasking heb je helemaal niet nodig op een PDA. Alle Palms onthouden trouwens waar je was in een applicatie en als je wisselt tussen applicaties kom je gewoon weer terug waar je was. Is vergelijkbaar met multitasking, maar wel sneller. Daarnaast kan er een select aantal programma's in de background draaien, zoals bijvoorbeeld mp3-spelers.

Als je iets in het interne geheugen van een Palm wil opslaan, dan moet je het document inderdaad converteren in een Palm DB. Als je echter gebruik maakt van een SD-kaartje, dan kun je je bestanden in hun native formaat opslaan. Documents 2 Go kan gewoon native Word, Excel en PowerPoint files die op een SD-kaartje staan bewerken. Hetzelfde geld voor mp3-spelers die gewoon mp3-files van een SD-kaartje kunnen lezen.

Als je trouwens Word en Excel documenten wil bewerken moet je in beide gevallen de documenten synchroniseren als je ze in het interne geheugen wil bewaren. Dit proces schijnt bij de Palm een stuk beter te gaan dan bij de PocketPC.

Dat PocketPC de Palm is voorbij gestreeft, wil niet veel zeggen. Een en ander valt te verklaren vanwege een agresievere marketing van de PocketPC's en de ietwat betere ondersteuning van GPS-applicaties.

Ik zou zelf voor een Tungsten T3 of een Clie TH55 gaan. PocketPC zou ik helemaal links laten liggen. Ik heb met beide platformen gewerkt en een Palm zit gewoon een stuk beter in elkaar. Er is gewoon beter over nagedacht.

[ Voor 9% gewijzigd door Ralph Smeets op 24-02-2004 11:44 ]

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

REDFISH schreef op 23 februari 2004 @ 18:48:
Ik heb nog het een en ander gelezen, en ik las dat

- pocket pc in europa palm is voorbij gestreefd
- palm niet kan multi tasken
- altijd conversie nodig bij veel files als je palm gebruikt.

Ik wacht sowieso tot de Ipaq 6300 want dan kan ik er ook mee bellen, sla ik meteen 2 vliegen in 1 klap.
ad 1) Als je die 10% marktaandeel van de Aldi Medion GPS PPC meerekent wel ja. GPS is de grootste 'boosdoener' van de opkomst van de PocketPC. Maar nu er paketten zoals Mapsonic en TomTom Navigator beschikbaar zijn voor PalmOS zal dat wel teruggedrongen worden.

ad 2) Is dat nodig dan op een PDA? En als ik nu vanuit een memo binnen 0.3 seconden naar mijn kalender kan gaan en andersom, zonder dat er iets aan de input veranderd is, dan is dat technisch gesproken geen multi tasking maar het voelt wel verdomde sneller aan dat "multitasking" op een PPC waar het groot file feest wordt als je 8 programma's tegelijk aan hebt staan. :'(

ad 3) Joh. Kun je voorbeelden noemen? De enige files die ik moet converteren zijn .pdf bestanden, alle office bestanden kan ik native inlezen vanaf de SD kaart.

Ach, de ipaq 6300 :*) Als jij met een PDA/GSM van 600 EUR op stap wil, ga je gang. Ik heb liever een goedkoper mobieltje met Bluetooth (t68i) die ik meeneem als ik op stap ga, en dan laat ik mooi mijn Palm Tungsten thuis.

Als ik jou was zou ik nog even goed praktisch nadenken wat jij met een PDA wil doen.

Alors.

• apophis4u
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 07:41
Ik ben zelf ook naar een pda aan het kijken en mijn voorkeur gaat uit naar de Ipaq 4150 (hoewel ik wel vind dat er ook sterke punten voor die palm genoemd zijn. Ga ik nog ff verder naar kijken.)

Mijn keuze voor de 4150 boven een lager model, is dat alles geintegreerd zit. Ik heb geen zin in uitbreidingssloten met cf wifi cards etc. Daarnaast denk ik dat 'hotspots' nu beginnen op te komen en je straks op talloze punten op internet kan. Straks (of misschien nu al) kan je bijv op Utrecht Centraal gratis internetten.

toen ik in december in amerika was viel het mij op dat er overal werd geadverteerd met gratis internet via wifi. Zoals bij de burgerking: 'Koop hier een whopper en ga gratis online!'
Ik denk dat nederland ook een dergelijke ontwikkeling op vrij korte termijn (1-2 jaar) achterna gaat waar je dus veel meer hotspots gaat zien.

Daarnaast wil ik het ding ook als navigatie gaan gebruiken en gelijk een compleet bluetooth (geen gelazer met draden etc) gps + softwarepakket kopen. als je ze los gaat kopen ben je uiteindelijk veel duurder uit. Het zijn de pakketten waar je 'kortingen' op krijgt.

Een specialist weet veel van weinig en leert steeds meer van steeds minder, tot hij uiteindelijk alles weet van niets.

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik heb al een paar keer de sony th55 langs zien komen...
maar die is toch nog niet te koop(!/?). Wanneer dan wel?

Komen er nog meer instappers met Wifi? (ik sta op het punt een t3 te kopen nl)

Verwijderd

de TH55 is vanaf midden maart te koop in europa.
offtopic:
En ik ga mijn TT3 + 256mb SD verkopen om een TH55 te halen :)

• costanza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-01-2023
Komen er nog meer instappers met Wifi?
Sony komt met een instapmodel met wifi geïntegreerd. Richtprijs +/- $300.
De Sony Clie TJ37

http://www.palmclub.nl

Pagina: 1