Toon posts:

WinXP heeft maar 3 minuten verbinding *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey

heb iets erg vreemds voor, ik ben verbonden via een router met het internet (met ingebouwde firewall)
ik zit daar al jaren met een oude pc op (win 98) zonder enig probleem, nu heb ik een nieuwere pc meegenomen van m'n kot (win XP) en al de instellingen van ip, gateway, dns, browser, etc. overgenomen van die oude pc op die nieuwe.

op mijn kot zat ik ook op een netwerk, en daar werkte het internet altijd perfect bij mij...

nu werkt het internet wel op die nieuwe pc in m'n netwerk thuis, maar enkel voor drie minuten...telkens na drie minuten moet ik de verbinding 'herstellen' en dan kan ik weer surfen...voor drie minuten...

het is echt waar Z E N U W S L O P E N D en ik vind het echt vreemd...

heb voor de zekerheid alle services gestart (dacht dat het daaraan lag) maar dus nog altijd hetzelfde probleem...

vriendin vertelde me dat het mss mijn ram was die kapot was, maar dat kan ik moeilijk geloven aangezien grafische programma's wel nog werken :S

iemand een idee????

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 14:51 . Reden: stuk tekort ]

• lobotm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 18:32
het heeft hoogst waarschijnlijk toch iets met netwerk instellingen te maken.

heb je al geprobeerd je computer op dhcp te zetten de meeste routers geven gewoon een ip adres .

indien niet het geval
instellingen andere pc overnemen maar het ip adres dient het laatste getal anders te zijn.

netwerk naam kan hetzelfde zijn geeft ook creatieve resultaten .

probeer het ook met een andere netwerk kabel .

controleer of de mac adressen van de netwerk kaarten niet overeen komen idd dit hoort niet te kunnen maar sommige onboard chipsets met lan hebben geen goede drivers.

zet de router een keer aan en uit ..

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

Verwijderd

Topicstarter
heb ik allemaal al geprobeerd...andere kabel lijkt mij sterk, aangezien ik nu weer op de oude zit en al een uur ononderbroken online ben...

mac adressen zijn ook verschillend, en dhcp instellingen doet ie automatisch (geeft mij vanzelf een ip adres)

router aan en af zetten ga ik dan nog es proberen...eerst deze post posten ;)

Verwijderd

Topicstarter
mja, kheb nu een file-sharing client gemaakt (hoewel ik geen files share, mr tot daar) wel vervelend dat scherm bij het inloggen, maar ik ben nu toch al een kwartier ononderbroken online...benieuwd hoelang het duurt...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

De IP lease van je router staat waarschijnlijk op 3 minuten. Zet het IP vast aan je MAC adress en maak de lease oneindig.
Je kan ook op je PC alle instellingen op automatisch zetten wat beter is ivb met het gebruiken van je oude pc.

[ Voor 4% gewijzigd door SSH op 22-02-2004 14:07 . Reden: waarschijnlijk ]

Verwijderd

Probeer anders eens een volledige reset van je IP-stack te doen:
"netsh int ip c:\reset.log"

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit

Braaikamer - Smoke&BBQ