mijn probleem is dat ik mijn printer niet aan de praat krijg op mijn pc.. ik heb al drivers gezocht.. maar de meeste die ik had hebben niets gedaan.. ik had wel iets maar dat werkte misschien net een dag. kan iemand mij helpen, mijn vader heeft via windows 98 wel verbinding, via een router en het kastje, hoe kan ik dat met windows XP ook krijgen?
jetdirect = netwerk
al een tcp/ip printer poort onder xp aangemaakt?
al een tcp/ip printer poort onder xp aangemaakt?
Als het goed is, weet je het IP adres van de jetdirect. Zo niet, zou je dat even moeten achterhalen. Dat is waarschijnlijk wel te doen via de eigenschappen van de printer op Win98 en dan bij details en de poortinstellingen kijken.
Dan kun je het volgende op het XP systeem doen: Nieuwe printer toevoegen, Lokal printer (plug en play even uitvinken). Je moet dan een printerpoort kiezen. Maak een nieuwe poort aan. Daar staat in het lijstje ook Standaard TCP/IP printer poort tussen. Je moet dan het IP adres van de Jetdirect opgeven en de poort een willekeurige naam geven. Dan de goede driver van de printer installeren en dan zou het moeten werken
De printerdriver van de Optra R zit standaard in XP, dus daar hoef je ook niet verder naar te zoeken.
Mocht je problemen hebben met het achterhalen van het IP adres of zo, zou je dit linkje eens kunnen bekijken. Da's de HP printer wizard, die het netwerk gaat afzoeken naar beschikbare printservers.
Dan kun je het volgende op het XP systeem doen: Nieuwe printer toevoegen, Lokal printer (plug en play even uitvinken). Je moet dan een printerpoort kiezen. Maak een nieuwe poort aan. Daar staat in het lijstje ook Standaard TCP/IP printer poort tussen. Je moet dan het IP adres van de Jetdirect opgeven en de poort een willekeurige naam geven. Dan de goede driver van de printer installeren en dan zou het moeten werken
Mocht je problemen hebben met het achterhalen van het IP adres of zo, zou je dit linkje eens kunnen bekijken. Da's de HP printer wizard, die het netwerk gaat afzoeken naar beschikbare printservers.
edit:
Doh, d'r zit ook een testknopje op de Jetdirect waar je een configuratiepagina mee kunt printen. Daar staat het IP adres ook op. In eerste instantie niet aan gedacht
Doh, d'r zit ook een testknopje op de Jetdirect waar je een configuratiepagina mee kunt printen. Daar staat het IP adres ook op. In eerste instantie niet aan gedacht
[ Voor 9% gewijzigd door Yngwie- op 22-02-2004 10:55 ]