Toon posts:

lastige geheugenfout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik heb hier nou al een tijdje last van: geheugenfouten.

Als ik op www.google.nl dingen opzoek: plaatjes etc dan krijg ik bij sommige plaatjes een geheugenfout

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hewo87/picture001.jpg

ik heb al op got gezocht naar oplossingen, maar ik kom niet specifiek het probleem met google tegen.

ik heb al mem86 gedraait. Deze heeft geen fouten gevonden.

ik gebruik vaak www.google.nl plaatjes voor mijn werkstukken voor school etc. dus weet iemand hier een oplossing voor?

greetz
HEWO

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
bill al gevraagd........

Grutte Pier fansels

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Ik heb die melding ook heeeel soms wel eens. Vooral bij het afsluiten van een programma.

Komt echter dermate weinig voor dat ik nog nieteens memtest oid gedraaid heb.
Duurt me veel te lang om alles te testen hier ( 1.5Gb Reg ecc)

Maar in jouw geval zou ik toch memtest nog eens draaien, desnoods een nachtje door.

Of je trekt gewoon 1 module eruit en draait even met 1 module, en daarna poosje met andere module (mits je natuurlijk 2 geheugenmodules hebt). De verrotte merk je dan ook wel :)

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
heb hetzelfde idee , maar dan na het afsluiten van icq , click hem weg , komt ie met een error melding en een adres aanwijzing :?

Nergens anders last van/mee :X

• Ablaze
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04 19:42
Controleer je geheugen eens met memtest86.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Frag_lag schreef op 21 februari 2004 @ 23:13:
heb hetzelfde idee , maar dan na het afsluiten van icq , click hem weg , komt ie met een error melding en een adres aanwijzing :?

Nergens anders last van/mee :X
Ik heb het meerdere malen gehad bij Nero, en heel soms bij Newsbin. Maar goed, ook hier: Nergens verder last van, dus ik neem vooralsnog nieteens de moeite om de oorzaak te vinden ;)
Ablaze schreef op 21 februari 2004 @ 23:24:
Controleer je geheugen eens met memtest86.
Misschien een idee om de startpost eerst ff te lezen ? TS had dat namelijk al gedaan ;)

[ Voor 24% gewijzigd door DJSmiley op 21-02-2004 23:26 ]

Verwijderd

Als ik de melding zo lees, lijkt het er op, dat iexplore.exe een geheugenstukje wil aanspreken, dat door een ander programma bezet is.
Aangezien dat stukje geheugen bij opstarten van iexplore.exe gereserveerd wordt, zou dit normaal gesproken alleen maar mogelijk zijn, doordat een ander programma oneigelijk gebruik maakt van dat specifieke geheugenadres.

Zoek dus naar rare processen of programma's, die op je pc draaien.
Denk met name aan virussen en spyware ;)
Pagina: 1