MobiBLU DAH-1000 probleem: gruwelijke storing?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 maanden de MobiBLU DAH-1000 mp3-speler (Flash, 256 MB versie) en hij beviel zeer goed, totdat ik enkele dagen geleden voor het eerst geconfronteerd werd met een extreem hard "electronisch" geluid tijdens het afspelen van MP3-bestanden; een geluid dat nog het beste te omschrijven is als een mix van ruis, gillende keukenmeiden (het vuurwerk wel te verstaan), en een hele hoge piep. Het meest irritante is, dat dit geluid op maximaal volume is (ook als je je mediabestanden op laag volume beluisterd), en je je dus echt een hartverzakking schrikt (om over kapotte trommelvliezen en oordopjes maar te zwijgen...)!

Dit gebeurde tijdens het afspelen van een MP3 die al tijden op dat spelertje staat en dus al vaker zonder problemen beluisterd is. Later bleek dat het ook bij andere MP3tjes gebeurde, op willekeurige tijdstippen (het was dus allemaal niet precies reproduceerbaar, de ene keer gebeurde het na een 10 minuten, de andere keer, zoals vandaag, na een uur). Wat kan dit zijn? Het is in elk geval geen copy-protection, want eerst werkte de MP3tjes prima. Het kan ook geen slechte encodering zijn, want de meeste MP3tjes heb ik zelf gemaakt met EAC en de LAME encoder, en sowieso werkte ze daarvoor altijd prima. Ik dacht eerst dat het misschien storing van buitenaf was, zoals een radiozender (WIFI??), maar later bleek dat ik het zowel in de Betuwe, als in Nijmegen, als in Groningen had - geen lokaal probleem dus.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk gewoon een defect in de geheugen module... denk dat je nog wel garantie heb dus ff mailen/bellen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 19:29
Dat heb ik ook gehad met men mobiblu, na de firmware er terug opgezet te hebben wilde het nog niet. Ten einde raad de speler maar gedefragmenteerd en sindsdien (ongeveer een week) geen last meer van gehad. (Ow ja, enige schade tot nu toe: men knie van het van de fiets afvallen van het schrikken 8)7 ; men sony's mdr 51 lp's leven gelukkig nog.)

[ Voor 3% gewijzigd door Teun_2 op 21-02-2004 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
*schopje*

Heb het nu terug en ga mijn garantie aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
ik krijg dit af en toe als mijn batterijen op zijn van mijn nex2. hij loopt dan vast met een verschrikkelijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat ook in de richting van mijn batterij te denken, maar zelfs als ik er een gloednieuwe in stop, heb ik er last van. Ik vind dit echt belachelijk, ik ga morgen MP3CDSPELER.NL maar eens mailen over eventuele vergoeding of reparatie (al kan ik me niet voorstellen dat hier iets aan te repareren is, is allemaal zo miniatuur...). :(
Bah, dacht ik ook eens een leuke, goedkope MP3-speler te hebben gekocht - heb ik dit soort ongein! Had ik toch maar doorgespaard voor een harddisk speler... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik heb al een RMA formulier naar mp3spelers.nl opgestuurd en daar een linkje bijgezet naar dit topic. Ik kreeg zojuist bevestiging dat ik de speler kon opsturen.
Mijn batterijen zijn memorex 800 mAh NiMH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op 22 februari 2004 @ 23:51:
ik krijg dit af en toe als mijn batterijen op zijn van mijn nex2. hij loopt dan vast met een verschrikkelijk geluid.
Geen last van verder. Gebruik GP Powerbank batterijen, zijn ze op dan gaat ie gewoon uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb nu ook contact gehad met MP3cdspeler.nl, en heb een RMA nummer gekregen: ik kan de boel nu opsturen. So far, vind ik dat de boel netjes geregeld is daar bij MP3cdspeler.nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
*schopje*

Vrijdag kreeg ik de email dat het apparaatje eindelijk binnen was en dat ze het de maandag (vandaag dus) gingen bekijken. Nog niets van email gehad. Heb jij al meer nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is nou 3 weken geleden dat ik mijn apparaat terug gestuurd heb (ter reparatie /vervanging), en nog steeds niks gehoord. Heeft iemand al meer nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
nope, duurt idd wel errug lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen een vervangend apparaat gekregen, weet verder niet wat er met de oude aan de hand was. Deze doet het in elk geval - ff afkloppen... Nou maar hopen dat dat zo blijft, anders ga ik dus echt een andere speler eisen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Helaas -zoals ook al in het topic van de speler bekend is- vind ik persoonlijk dat er erg veel spelers kapot of defect raken, op zich best nog wel balen voor zo'n mooi dinkie... misschien zijn we met zn allen iets te snel geweest met het grijpen naar dit spelertje... die van mij is namelijk ook kapot, die wil niet meer starten (maar nog wel connecten met de USB poort... shoot me 8)7)... RMA'tje van gemaakt...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 20:27:
Het is nou 3 weken geleden dat ik mijn apparaat terug gestuurd heb (ter reparatie /vervanging), en nog steeds niks gehoord. Heeft iemand al meer nieuws?
Ik heb hem vandaag binnen gekregen.
Mag ook wel, na meer dan een maand.
Nieuwe speler en geen idee wat er aan scheelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij doet de nieuw omruil het goed, hij lijkt zelfs zuiniger met de batterij om te springen dan de vorige. Wellicht een nieuwe firmware? Ik weet wel dat ik de volgende keer dus echt langer de spreekwoordelijke kat uit de boom zal kijken voordat ik een gloednieuwe gadget koop die net uit is; kinderziektes - ik moet er niks van hebben! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee,

ik heb deze speler vorige week donderdag binnen gehad, en kreeg vandaag ook een hard en zeeeer vervelend geluid. Het klinkt idd alsof er copy right beveiliging op zit, maar die zit er zeker weten niet op, want 5 min dr voor speelde hij nog af... ;(

Werkt de omgeruilde nog steeds??
Ik snap echt niet hoe het kan, hijs nog geen week oud. Morgen maar ff mailen naar mp3spelers.nl :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

probeer nog een andere firmware en te defragmenteren, anders idd helaas terug sturen :(

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Dit heb ik ook wel eens gehad met mp3's die ik van kazaa vandaan heb. En alleen als ze gedownload zijn van meerdere bronnen, heel vreemd, had muziek erg hard aan de eerste keer, schrok me wezeloos!

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Dat is een beveiliging tegen het downloaden.
Kazaa kijkt eerst of van een bepaald bestandje de eerste xaantal bits hetzelfde zijn, als dat zo is laat kazaa je van de meerdere bronnen tegelijkertijd downloaden.
Muziekfirma's misbruiken dat syteem en downloaden eerst zoveel mogelijk nummers en daarna vreanderen ze de muziek achter die eerste xaantal bits, zodat je een slechte mp3 krijgt als je van zo meerdere bronnen tegelijkertijd download.

Dot is een ander probleem.
De mp3's spelen op de pc wel goed af, maar niet op de speler.

De omruil werkt trouwens perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb um vandaag ook tamelijk lang aangehad, hij viel alleen wel ff een keertje uit.. :? Ik had het volume op 20 gezet, en toen die uitviel en ik um weer aanzette, stondie weer op 14 van de vorige keer |:( verder vandaag geen storing nog gehad
/me klopt af O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

maar toch lijkt het me niet echt goed, zoveel mankementen.. kzou em toch terugsturen eigelijk :X

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een mailtje gestuurd naar Mp3speler.nl en die gaan morgen bellen naar MobiBLU. Ze vragen ook gelijk naar wanneer de update uitkomt.

U hoort nog van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 13:06
De firmware 1.010 kun je hier downloaden:
http://oox.nl/mobibludah1000firmware1010.rar

Later vastt ook wel op de officiële mobiblu site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de mail gehad, en mobiblu gaat onderzoeken wat het was. Ik krijg het zo snel mogelijk te horen. Overigens, komt de nieuwe, officele, update eind mei, begin juni. Te vinden op www.mobiblu.com

ff w88 dus.. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie er nog steeds last van, nadat je een nieuwe heb opgestuurt gekregen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik (topicopener) moet zeggen dat de vervanging het nog steeds prima doet, nog geen enkel probleem mee gehad (ff afkloppen). Ik moet wel zeggen dat ik al met al tevreden ben over het ding, alleen zou ik het nooit een tweede keer kopen; het displaytje is net te klein en niet te lezen zonder backlight, het batterijklepje is net iets te petit en te fragiel, de helft van de tijd lijkt 'ie niet te onthouden waar ik gebleven ben qua afspelen van nummers, en de equalizer is ook niet echt om over naar huis te schrijven (ik ben nou gewend aan het geluid, maar ik vond het in het begin toch lichtelijk blikkerig, hoe ver ik de bassen ook opendraaide). Tja, volgende keer toch maar een bekend merk nemen en sowieso een harddiskspeler met groter display (Ipod ofzo, die dingen zijn werkelijk "dreamy"... :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aargh dit is erg irritant. Ik heb dit probleem nu ook :'( Ik zal maar even contact opnemen met mp3speler.nl.
Is het nou al bekend waar het aan ligt? en krijg je de oude terug ofzo nadat die is gerepareerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Mijn nieuwe doet het nu wel goed.
Ik denk dat het door het cheape geheugen komt.
Ik zou het ding wel een 2e keer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ut nu ook al voor een maand niet gehad...

/me klopt ff af... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oordopjes zijn gejat.. welke hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:08

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 19:32:
oordopjes zijn gejat.. welke hebben jullie?
Ik heb de sennheiser mx500

maar jij kan beter hier even rond zoeken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/901292

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Mijn tweede heeft nu opnieuw hetzelfde probleem, ik ga proberen een andere te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Ik heb ondertussen al een nieuwe dah100 gekregen, een andere was niet mogelijk.
Nu heb ik weer dezelfde fout :r |:(
Helaas is de garantieperiode wel verstreken, mail naar webwinkel is onderweg, benieuwt wat er uit komt.
Zoiets houd je toch niet voor mogelijk? Een mp3speler wordt toch ontworpen om langer dan 4maand mee te gaan, niet?
Pagina: 1