Excel: formule voor doorsturen gegevens naar ander blad

Pagina: 1
Acties:
  • 737 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koensel3
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-11-2023
Ik ben bezig met het opstellen van een excelbestand die moet dienen voor het aanmaken van facturen.
Op blad 1 staat de prijslijst, en op het 2e blad wil ik dan de factuur hebben.

De bedoeling is, dat als je op blad 1 het aantal te bestellen producten invult, automatisch de naam van het product, prijs en het aantal (die op blad 1 staan)
ingevuld worden op de factuur van blad 2.

Zo krijg je dan uiteindelijk op blad 2 ALLEEN de producten (+prijs/aantal) te staan die daadwerkelijk worden besteld, zonder dat het opnieuw ingetypt dient te worden.

Weet iemand hier een formule voor?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik weet de formule niet, want ik ken de indeling van jouw spreadsheet niet...

maar ik weet wel dat dit gewoon in de helpfile van Excel te vinden is. Ik heb zelf een keer een kasboek gemaakt en daarin moest ik mijn saldo van de ene maand meenemen naar de volgende maand == volgende blad, en dat heb ik toen gewoon in de Help opgezocht. Stond het allemaal uitgelegd :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

al eens met IF-functies gewerkt? Daarmee zou je een dergelijke prijslijst door kunnen linken naar een factuur.

• Koensel3
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-11-2023
De bedoeling is dat na het invullen van 1 cel op blad1 (het aantal) automatisch de gegevens ervan op blad2 komen te staan. deze gegevens staan zo:

cel a5-cel b5-cel c5
product-prijs-aantal

als je dus c5 invult, moeten de gegevens van cel a5-cel b5-cel c5 naar blad 2 doorgestuurd worden.

hoe gaat dat in zijn werk, IF-functies??

[ Voor 9% gewijzigd door Koensel3 op 21-02-2004 14:40 ]

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-08 09:33

BIM

Nothing interesting

Je kan met array formules werken,vba, of 3 sheets gebruiken.

1e voor artikel info [art.nr|omschrijving|prijs]
2e voor lijstje dat op de factuur moet komen. (aantal en art.nr invullen, rest met verticaal zoeken erbij laten zoeken)
3e voor factuurlayout.

Gebruik anders access joh.. veel simpeler en er ecth voor bedoelt.
Heb ik voor m'n mams ook gemaakt. Leuke invoerschermpjes en al.

probeer ook de factuurwizard van excel eens.
is vrij uitgebreid zag ik laatst

----
na het lezen van je reply:
het probleem is dat je niet alle artikelen op je factuur ziet en dus veel lege
regels zou krijgen. In excel kan je er niet makkelijk (lees, zonder vba of arrayformules)
voor zorgen dat je lege regels overslaat.
----

[ Voor 22% gewijzigd door BIM op 21-02-2004 14:42 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm

Je maakt een INVOER blad, waar je VARIABEL de gegevens van een 2de blad met een soort van TABEL van de gegevens hebt.

DAN voer je dus gewoon de gegevens in door dus uit de tabel de gegevens in te laden.

En dan kun je gelijk van blad 1 een factuur maken als je toch bezig bent, of alles doorsturen!

There is no place like ::1

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-08 09:33

BIM

Nothing interesting

Als je NL versie hebt: ALS

voorbeeld: als(cel1>cel2;cel3;cel4)

als cel1 is groter dan cel2, dan cel3, anders cel4

----
kheb ff een voorbeeldje gemaakt van een factuurblad.
Mail me ff, dan stuur ik het je toe.
----

[ Voor 33% gewijzigd door BIM op 21-02-2004 14:56 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Koensel3 schreef op 21 februari 2004 @ 14:38:
De bedoeling is dat na het invullen van 1 cel op blad1 (het aantal) automatisch de gegevens ervan op blad2 komen te staan. deze gegevens staan zo:

cel a5-cel b5-cel c5
product-prijs-aantal

als je dus c5 invult, moeten de gegevens van cel a5-cel b5-cel c5 naar blad 2 doorgestuurd worden.

hoe gaat dat in zijn werk, IF-functies??
Koensel, lees je mijn post nou eigenlijk wel? De Help file is voor jou dé uitkomst! Daarin staat gerichte hulp voor dat soort vragen, er staan zelfs hele wizards in om het werkende te krijgen!

Zelf direct opzoeken en lezen geeft veel sneller resultaat dan het hier neergooien, een paar oogkleppen op te zetten en maar afwachten of je er nog wat van terughoort.

Ik heb zelf de Help files van Excel ff niet geinstalleerd en mijn linkerarm is te lui om de Office cd er in te zwiepen, maar anders had ik de betreffende paragrafen graag even voor je opgezocht... het staat er allemaal in! :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1