Althans... 2 voor mij dan... ik heb de suse linux 7.0 professional distri gekocht. Installatie verliep vlekkeloos, heb ook braaf het handboek, config handboek etc gelezen maar sta toch voor een paar probleempjes... ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen.
1. Als ik mijn cd-rom drive probeer te mounten met MOUNT -T ISO9660 /DEV/HDB /CDROM dan krijg ik de melding: .... invalid block device. Wat kan hier mis zijn? Ik heb al gekeken of hij inderdaad wel goed gejumpered is (slave) en als 2e device aan IDE1 hangt...
2. Ik heb een 56K PCI Trust Communicator modempje wat gebruik maakt van een rockwell chipsetje... wordt ook gedetecteerd als ik scanpci -v uitvoer. Maar als ik probeer het beessie te installeren via yast2 wordt er niets gevonden...
Wie o wie doet mij een heel groot plezier en helpt mij hier verder mee?
Veel dank voor de moeite alvast... ik ga ondertussen nog ff verder stoeien :-)
1. Als ik mijn cd-rom drive probeer te mounten met MOUNT -T ISO9660 /DEV/HDB /CDROM dan krijg ik de melding: .... invalid block device. Wat kan hier mis zijn? Ik heb al gekeken of hij inderdaad wel goed gejumpered is (slave) en als 2e device aan IDE1 hangt...
2. Ik heb een 56K PCI Trust Communicator modempje wat gebruik maakt van een rockwell chipsetje... wordt ook gedetecteerd als ik scanpci -v uitvoer. Maar als ik probeer het beessie te installeren via yast2 wordt er niets gevonden...
Wie o wie doet mij een heel groot plezier en helpt mij hier verder mee?
Veel dank voor de moeite alvast... ik ga ondertussen nog ff verder stoeien :-)