Lite-On 811s - Problemen (CRC / sessie-fixatiefouten)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja, echt waar, ik heb de search gebruikt en ik heb al van alles en nog wat geprobeerd. Misschien is er iemand die hier een oplossing voor weet:

Situatie: Ik beschrijf een CD of DVD met mijn onlangs gekochte Lite-On DVD811S en op welke PC ik het product dan ook probeer te lezen, ze geven allemaal deze foutmelding.

Wat zou het kunnen zijn en wat ik heb ik eraan geprobeerd?

- Verkeerde media? >> Zowel DVD(RW) als bij CDR(W) gaat het bij verschillende merken fout. Ook de 'originele' bijgeleverde Lite-On CDRW gaat de mist in.

- Te snel gebrand? >> Bij alle snelheden komt het probleem voor.

- OS-problemen? >> Nadat ik het probleem voor het eerst gehad heb, heb ik vrij snel een nieuwe pc gekocht en de brander daarin overgezet. Verse installatie, servicepacks, updates, noem maar op, zelfde probleem.

- Software-problemen? >> Ik gebruik de nieuwste Nero, die bij de brander zat. Aangezien het erbij geleverd is mag ik aannemen dat het daar niet aan zal liggen, immers ook omdat hij een tijdje heeft gewerkt met deze software.

- ASPI-layer geinstalleerd? >> Eerst niet, toen kreeg ik het probleem, dat heb ik op het forum hier onderzocht, maar het loste het niet op. Nieuwe pc nu, zelfde probleem. ASPI-layer installeren lost ook hier niks op.

- Hardware? >> Aan de apparatuur kan het niet liggen. Ook andere pc's lezen de schijfjes niet zonder deze melding te geven dus ze worden gewoon niet goed gebrand. Ook aan de brander-pc kon het niet liggen want deze is inmiddels vervangen (Nu: P4 3.2, 1024MB, AsusP4C800Del., 73GB Raptor s-ata)

- En de brander dan? >> Ja, dat is nou het punt waarbij ik zit: Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat door een kapotte brander deze fout komt? Naar wat ik her en der lees is het meestal niet de brander, maar zou het niet kunnen dat het tcoh aan de brander ligt en dat ik deze gewoon om moet laten ruilen? Ik vraag het eerst hier omdat dat niet 1-2-3 gaat wegens aankoop bij webshop. Dat wordt dan dus opsturen wachten etc...

Wie kan hier duidelijkheid over geven (of wellicht nog tips die ik kan proberen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat je wilt branden, maar is hetgene wat je wilt branden wel goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Een hele goeie die hierboven nog niet genoemd staat. Het gaat in het ene geval om een backup van een originele onbeveiligde CD.

In het andere geval gaat het om een backup van mijn c:/stuff directory waar gewoon allemaal handige tools en files instaan. Dat schrijven gaat prima, totdat ik het dus weer wil lezen.

Hij doet het dus eigenlijk bij alle soorten data, zowel vanaf CD als HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
In welke volgorde heb je je apparatuur aan je kabels hangen (dan bedoel ik kabel 1/2 master/slave) heb je verder ook je harddisk al op fouten gecontroleerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Harddisk was eerst een 120GB Maxtor 7200rpm, 8mb fdb en dat is nu een nieuwe Raptor 73GB, 10.000rpm, s-ata, 8mb fdb. Beide helemaal gechecked en gedefragmenteerd..... Brander hangt slave achter m'n DVDspeler, maar dat heeft in het begin ook gewerkt dus ja.... die verdenk ik eigenlijk niet. Kan de brander eens los proberen.....

[ Voor 33% gewijzigd door Toink op 21-02-2004 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Dat zou het probleem ook niet kunnen zijn denk ik, maar je zou m eens apart op een kabel kunnen hangen, gewoon om te controleren of hij geen last heeft van zijn naaste buur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh miss dom van me maar onlangs kocht ik ook een dvd brander,en kreeg ik dezelfde melding in het begin,bij mij stond echter de regio verkeerd van de brander,toen was t wel klaar na aanpassing :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Hmmm... nog wat dingen geprobeerd maar nu krijg ik alleen nog maar de melding: Brandproces afgebroken en dan spuugt ie 'm weer uit. Redelijk duidelijke indicatie dat de brander naar z'n grootje is. Leverancier gemaild en we zijn benieuwd :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
DVD-brander was inderdaad kapot. Heel teringeind gereden om hem te ruilen.... geven ze me een 451s mee ipv een 811s.... Het is maar goed dat ik zo'n goedgehumeurd mens ben en wacht op een nette oplossing. :| Soms.... :/

[ Voor 3% gewijzigd door Toink op 25-02-2004 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
KOPZORGEN:

Heel vervelend, dit is nu al de tweede 811 die ik heb en na zijn voorganger die na 3 weken kapot ging lijkt nu ook deze niet in orde. CD's schrijven gaat aardig, DVD's schrijven gaat leuk, maar CDRW's is één en al ellende. Ik heb hier diverse merken en snelheden cdrw's liggen en allemaal zijn ze na beschreven te zijn nagenoeg onleesbaar. Ook door het apparaat zelf.

Merken: Philips 1-4x, Verbatim 10-16x, Lite-on 10-24x

Eigenlijk weet ik niet goed wat ik nog met deze brander aanmoet, om één of andere reden heb ik geen vertrouwen meer in de 811. Heeft iemand dezelfde problemen als ik met deze drive?

Ik gebruik de nieuwste Nero op een pas-geinstalleerde pc en de laatste firmware.

/edit: Zojuist nog een keer goed gekeken, ik krijg sessie-fixatiefouten tijdens het schrijven...... :X

[ Voor 9% gewijzigd door Toink op 10-03-2004 18:26 ]

Pagina: 1