Toon posts:

Windows 2000 en Dynamic Disk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Misschien niet helemaal het juiste forum, maar toch, omdat het om Windows 2000 gaat een zeer dringende vraag.

Ik heb met Diskmanager een tijdje geleden mijn harde schijf geconverteerd in Dynamic Disc. De computer is dan wat sneller met zijn harddisk snelheid vwb. lezen en vooral schrijven.
Nu heb ik Windows 2000 opnieuw geinstalleerd via een bootable CD rom. Wat ik ALTIJD al gedaan had, was de partitie waarop Windows 2000 stond, verwijderen. Dat heb ik netjes gedaan, alles opnieuw geinstalleerd en je raadt het al, 3 andere volumes ben ik kwijt met daarop best wel belangrijke informatie. Mijn orginele partitie heette altijd D:, nu ineens P:.
Op deze link kan ik laten zien wat er aan de hand is, sorry voor de grootte!!:

http://www.xs4all.nl/~edandy/diskmanager.bmp

Maar hier zie je dus wat er aan de hand is. Mijn vraag nu is: op welke wijze kan ik de MISSING dynamic disc weer laten herkennen, zodat alles weer bij het oude is??

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ten eerst, waarom een bmp plaatje (==traag!!!)

ten tweede was het een raid 0/1?

en ten derde dynamic disks houdt niet altijd in dat het ook sneller wordt ;)

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 23:59

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Aangezien de RAID config (of het nu 0 of 1 is) softwarematig is staat alle info hierover op de W2k partitie. :+

Windows houd de RAID config in stand...dus als je de boel formateerd kan de nieuwe install niks met de oude RAID config.

Misschien moet je ze opnieuw in RAID config zetten?

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste heb ik net Windows 2000 kaal geinstalleerd.

Ten tweede is de harddisk een SCSI 160 harddisk, hangend aan een Adaptec 19160 SCSI controller, schijf is een Quantum 10k_18_WLS, DUS GEEN RAID

Met Dynamic Disk heb ik een grotere performance met wegschrijven van data.

Maar nu dus de vraag hoe de andere partities terug te zetten?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 14:22 ]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
eventvwr?

:edit
even over je raid-> met dynamic disks kan je een software raid maken, oftewel heeft niets met je hardware disk controllers te maken, het was dus geen stomme vraag!

[ Voor 91% gewijzigd door richard_kraal op 21-02-2004 14:26 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Het enige wat ik kan bedenken is om tijdelijk je 12GB (IDE waarschijnlijk) schijf te disconnecten or uit te zetten in the bios, waarna je W2K herinstalleerd. Dynamic disks behouden hun drive letters, maar om de een of andere reden initialiseerd Windows je 12GB schijf voor je 18GB bootschijf. Die 'missing disk' kan je verwijderen door te 'right-clicken' en remove oid te selecteren. Je missing disk lijkt verdraait veel op je Disk2, en daar je geen software raid gebruikt (ik support hier NAS systemen die software raid draaien mbv dynamic disks in W2KAS, dus heb dynamic disks wel eens gezien) mis je disk 3 niet. Ik denk dat er iets is met de signatures of zo.

De reden dat ik denk dat je tijdelijk even je disk 0 moet diconnecten is dat je daarna in de W2K installatie de partitie van je disk 1 kan verwijderen, dan rebooten, en daarna weer de installatie kan beginnen. Op dit punt zou Disk 1 disk 0 moeten zijn, en geen drive letters meer 'vasthouden'. Als je dan een partitie creert zou deze drive letter C moeten krijgen. Na de installatie kan je dan weer converteren naar dynamic als je dat zou willen. Ook kan je dan weer je 12GB schijf reconnecten.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet er volledigheidshalve even bij vertellen dat ik 2x een 18 gig scsi harddisk heb. Die DISK 2 is dus de TWEEDE SCSI harddisk. Die schijf is onaangetast en bevat ook al zijn gegevens nog. De MISSING DISK is fysiek dus hetzelfde als DISK 1, alleen is het zwart omlijnde blok dus gelijk aan MISSING dynamic de 2e,3e en 4e partitie.

De IDE schijf is fysiek losgekoppeld van het systeem. Nu is dit de link zoals die er uit ziet met losgekoppelde IDE schijf.

http://www.xs4all.nl/~eda...chijf%20is%20nu%20los.bmp

Ik ben ingelogd als administrator, in diskmanager kan ik de MISSING disk niet meer reactivaten. De MISSING disk is dus nu dezelfde als DISK 0.

Wat nu te doen?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 15:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moderator: sluit dit topic maar. Ik heb al een oplossing.

Bedankt allemaal voor het meedenken :)
Pagina: 1