Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mp3-Speler voor fietsen/basketballen/school

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zoek een mp3-speler met de volgende specificaties:
- minimaal 256mb mp3-space
- ID-Tag Support
- geluid moet ook makkelijk even op fiets aan en uit te doen zijn
- Zou fijn zijn als hij in mijn achterzak zou passen
- Geluidskwaliteit moet goed zijn
- Absoluut geen storing bij sporten/springen/fietsen/snel moven/etc (CD-Spelers hebben hier vaak last van)
- Absoluut geen CD's die erin moeten.
- Makkelijk via computer mp3's op de speler zetten.
- Geen lelijk design -> http://www.mp3man.nl/image.php?id=3013

Gebruik:
- Tijdens fietsen/rennen/lopen/basketballen
- Tijdens 'classes'

Is de geluidskwaliteit inmiddels bij elke Flash/HD Speler goed?

Welke voordelen biedt een iPod (voorbeeld HD-speler) nog meer boven een flashcard-speler op schijfruimte na? De grootte van flashcards is toch niet groter?

Aan welke dingen moet ik nog meer denken bij aankoop van een Mp3-Speler?

Ik heb hardstikke veel gezocht op GOT, maar er was hardstikke veel informatie te vinden, maar iedereen spreekt elkaar zo erg tegen.

BUDGET
Bij voorkeur 129,- a 149,- (maar budget is eventuel uit te breiden indien ik overtuigd ben dat ik beter 249,- kan betalen voor een echte goede speler)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 20:47 ]

Verwijderd

het gaat eigenlijk meer om de buitenkant (materiaal) van mp3 speler... voor de rest zijn ze bijna allemaal het zelfde...

heb zelf nu een NetMD speler van Sony (MZ-N710) en het heeft wel schijfjes (Minidiscs) maar past met gemak in je broek zak... je heb ongeveer 170MB ruimte wat ongeveer 2 1/2 uur of 5 uur is (ligt aan kwaliteit) en heeft een remote, die hang je gewoon bij je jaszak ofzo en je kan makkelijk pauzeren etc..

Maar als iets wilt wat makkelijk is kwa bediening raad ik je toch een MP3 aan met remote :D

Verwijderd

Topicstarter
Geluidskwaliteit is vrijwel zelfde bij alle flash-spelers en alle hd-spelers?

Deze Xclef HD500 lijkt mij bijvoorbeeld niet makkelijk in mijn achterzak passen :)
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/xclef/3d_view.jpg

Wat zijn de dingen die sommige Mp3-Spelers zo duur maken?
- Slechts ruimte?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Niet alleen ruimte. Ook kwaliteit, functies en support.

Er zijn veel (flash)spelers die aan jouw eisen voldoen. Het zou makkelijker zijn als je ook een budget opgaf.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 10:32

Kvn

En schokken met een flashplayer heb je natuurlijk niet, want er beweegt niks. Duh ;)

Verwijderd

heb je bij een hdd-speler eigenlijk schokken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 14:25:
het gaat eigenlijk meer om de buitenkant (materiaal) van mp3 speler... voor de rest zijn ze bijna allemaal het zelfde...

heb zelf nu een NetMD speler van Sony (MZ-N710) en het heeft wel schijfjes (Minidiscs) maar past met gemak in je broek zak... je heb ongeveer 170MB ruimte wat ongeveer 2 1/2 uur of 5 uur is (ligt aan kwaliteit) en heeft een remote, die hang je gewoon bij je jaszak ofzo en je kan makkelijk pauzeren etc..

Maar als iets wilt wat makkelijk is kwa bediening raad ik je toch een MP3 aan met remote :D
Sorrie, maar hier moet ik echt even op reageren. Flash spelers verschillen enorm in geluidskwaliteit! Het gaat dus NIET meer om de buitenkant, maar om de binnenkant. |:(

Maar goed ieder zo zijn eigen ding. Als je puur voor geluidskwaliteit wil gaan moet je eens een kijkje nemen bij de CW300. Dit spelertje heeft volgens critici (waaronder ik) de beste geluidskwaliteit van de hele (flash?)mp3-speler markt. Echter zitten er wat limitaties aan (alleen mp3), maar hij is wel vrij klein en de bijgeleverde koptelefoontjes zijn erg goed. Zie eigen topic ook.

Verder is er dan nog de iAudio 4. Deze zou met geluidseffecten een beter geluid geven dan de CW300 en is tevens de officiele opvolger van de CW300. De koptelefoontjes zijn hetzelfde en ik ga zelf deze speler ook aanschaffen. Zie ook eigen topic.

Dan rest mij alleen nog de IOPS te noemen. Ook fantastisch spelertje voor iets minder geld dan de iAudio 4, iets meer dan de CW300, maar ook iets meer mogelijkheden dan de CW300. Critici in Korea beweren dat de iAudio 4 beter geluid geeft dan de IOPS, maar de IOPS schijnt ook een mooi geluidje te geven. Beter in ieder geval dan de rest op de mp3-speler markt. Zie ook eigen topic.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Oh en P4T, ik wil nog even een opmerking richting jou plaatsen. Het feit dat jij alle flash mp3-spelers gelijk vindt klinken verklaart dan waarschijnlijk ook waarom je een NetMD hebt. Ik wil je hiermee niet aanvallen, maar ik wil voor de TS er even op wijzen dat de NetMD naar mijn mening qua geluid een duidelijke stap terugwaarts is t.o.v. de MZ-R serie. De kwaliteit laat veel te wensen over en ik denk ook dat je er van versteld zal staan hoeveel mooier een CW300 klinkt dan een MD-speler van tegenwoordig. :)

Bizar maar waar. Ik was ook een fanatieke aanhanger van MD tot recentelijk. ;(

Verwijderd

heb volop MP3 spelers gehad... en enkele een week geleend. Mijn geluisterde MP3 speler lijstje:

IDO I-70D 128MB (kut ding imo, 3 keer terug in 3 maanden )
Seitec 256MB (laser pointer is liev }) )
UltraSlim 128MB (beste van dit lijstje)
Freecom Flash 128MB (klein, alleen covers zijn rot kwaliteit)

en CD MP3 spelers:

Freecom Beatman 1&2 (3 keer terug in 1 maand!!)
Iriver 450 (best goed ding.... voor mij te groot)
Medion MP3 CD-speler

heb nu een NetMD N710 van sony, op aanraden van me buurman, die heeft ook een MD speler. ik ben zeer te spreken over de kwaliteit... knopjes voelen goed aan, remote kon beter met verlichting maar is niet noodzakelijk... :) de MD speler slaat niet over, er zit ongeveer 160 Seconde "G-protection" op wat meer als genoeg is om weer een stuk van 160 Seconde verder te lezen. de disc's kan je snel vervangen om weer maximaal 5 uur muziek bij je te hebben. De opslag is goed. Als je op SP opneemt, wat maar 80 minuten is, dan is de geluids kwaliteit amper lager als de Rxxx serie. LP merk je wel, maar het is ook niet "slecht" te noemen, als je een EQ gebruikt dan merk je het in mijn mening ook amper...
De kwaliteit is ook goed, baterij duur ook... 23uur op gemiddelde kwaliteit en 30 uur op lage kwaliteit, en max 85 uur op lage kwaliteit met externe extra baterij.

Dus het is een beetje overdreven die reactie van jouw.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 20:14 . Reden: update ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn budget bovenaan geplaatst :)

Maar ik vind 219,- wel het maximale van wat ik wil uitgeven. Welke voordelen en nadelen hebben HD-spelers ten opzichten van Flash-spelers? (op ruimte na)

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 21:04:
Ik heb mijn budget bovenaan geplaatst :)

Maar ik vind 219,- wel het maximale van wat ik wil uitgeven. Welke voordelen en nadelen hebben HD-spelers ten opzichten van Flash-spelers? (op ruimte na)
1337heid, zelf heb en ik een Creative Zen 30 gb NX dat ding schokt niet enzo. Kostte mij 300 eurotjes en ben er zéér tevreden van. En je hebt 30 gig verdomme! :)

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Verwijderd

Topicstarter
Outsync schreef op 21 februari 2004 @ 21:11:
[...]1337heid, zelf heb en ik een Creative Zen 30 gb NX dat ding schokt niet enzo. Kostte mij 300 eurotjes en ben er zéér tevreden van. En je hebt 30 gig verdomme! :)
Mjah... dan kun je hem eens in de vakantie aansluiten op de computer en als je na 3 weken terug komt dan zal hij wel vol staan :p

Hoeveel space gebruik je nu? (Ook voor iemand anders met hard-disk-splayer die dit leest)

Verwijderd

Ik heb net een muvo2 X-trainer aangeschaft voor mijn vriendin als verjaardags kadootje. Vreemd genoeg is dit ding bij mp3man maar 169,- terwijl de adviesprijs bijna 70 euro hoger ligt.

Het is een muvo2 standaard met 512Mb ruimte en een rubber stootrand. Lekker klein en licht. Verder is de geluidskwaliteit als het goed is ook in orde..

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:18

BLN

Ik snap niet waarom je geen cd speler wilt hebben. Ik heb nu een Panasonic SL-CT700 en ik heb nog geen nadeel gevonden. Er zit geheugen in die 1 tot 3 nummers oplaat waarbij de cd stopt met draaien om stroom te besparen en schokken merk je dus niet. T opslag medium kost geen drol(70 ct per 650 mb). En betere geluidskwaliteit is r bijna niet(je kan r natuurlijk ok gewoon audiocd's in stoppen). En natuurlijk is ie aan de grote kant maar nog altijd binnen de 14 cm diameter. ding is te vinden vanaf ongeveer 170 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door BLN op 21-02-2004 21:28 ]

If it ain't broken, don't fix it

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 23:06
BiX schreef op 21 februari 2004 @ 21:27:
Ik snap niet waarom je geen cd speler wilt hebben. Ik heb nu een Panasonic SL-CT700 en ik heb nog geen nadeel gevonden. Er zit geheugen in die 1 tot 3 nummers oplaat waarbij de cd stopt met draaien om stroom te besparen en schokken merk je dus niet. T opslag medium kost geen drol(70 ct per 650 mb). En betere geluidskwaliteit is r bijna niet(je kan r natuurlijk ok gewoon audiocd's in stoppen). En natuurlijk is ie aan de grote kant maar nog altijd binnen de 14 cm diameter. ding is te vinden vanaf ongeveer 170 euro.
Lees topicstart post ... hij gaat hem gebruiken voor fietsen / basketbal / school voor fietsen is een cd speler te lomp vind ik....

Verwijderd

Heb zelf de Xen EMP-200 past besteld bij www.mp3spelers.nl

Hij is zeer klein.
Heeft 128mb of 256mb intern geheugen
2x 20mW output
Line-In MP3 encoding
Joystick besturing
En lekker veel functies

Zie mijn Review'tje [rml][ MP3] Xen Digital Audio Player Review'tje[/rml]

K had hiervoor de Freecom Beatman Flash 64
i.c.m. 128mb Smartmedia

Hij is zeer klein!
Alleen voor mij veel ste veel firmware fouten en weinig functies plus klote software.
Maar wel mooi en klein

• DeppOx
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

mobiblu-dah 1000 is opzich wel goed (vind ik zelf, sporten en fietsen etc lukt allemaal) , alleen je zal moeten wachten tot de nieuwe firmware update of er ook id-tag support bij komt.

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:18

BLN

GleNnoS_ schreef op 21 februari 2004 @ 22:43:
[...]

Lees topicstart post ... hij gaat hem gebruiken voor fietsen / basketbal / school voor fietsen is een cd speler te lomp vind ik....
Lomp valt best mee, die speler past gewoon in je zak en kost relatief geen fuck.

If it ain't broken, don't fix it

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-11 19:11

smallboy

N/A

BiX schreef op 22 februari 2004 @ 00:50:
[...]

Lomp valt best mee, die speler past gewoon in je zak en kost relatief geen fuck.
Nou sorry, maar niet alle mensen hebben zulke grote broekzakken :)

Ik heb juist een gewone mp3 speler gekocht, omdat die veel makkelijker mee te nemen is. Bovendien is zo'n discman te zwaar om niet te voelen tijdens fietsen e.d.

Verwijderd

Topicstarter
smallboy schreef op 22 februari 2004 @ 11:07:
[...]Nou sorry, maar niet alle mensen hebben zulke grote broekzakken :)

Ik heb juist een gewone mp3 speler gekocht, omdat die veel makkelijker mee te nemen is. Bovendien is zo'n discman te zwaar om niet te voelen tijdens fietsen e.d.
Nee... ik doelde op spijkerbroekbroekzak.

Maar wat is het verschil tussen de elite-spelers en een speler als http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=121575? (Lijkt veel opties te hebben)

• Tyf
  • Laatst online: 28-11 20:18

Tyf

De aanbieding kwa mp3 spelers vind ik deze momenteel: http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=421

Heeft echt alles wat je maar wilt, klein, veel geheugen + uitbreidbaar, radio, ....
en hij werkt als een externe hd !! heeel handig kun je die overal gewoon inpluggen en direct mp3's uploaden, downloaden (veel spelers die via software willen werken)

reclame hier van mp3cdspeler zef (via mail gekregen):
este Klanten en Bezoekers,

Super actie prijs OP = OP

Amac Hansori Han 320 256MB van 199,- euro nu voor maar 158,- euro incl. verzending!

Maak geen vergelijk met goedkopere (vaak Chinese) MP3 sticks zoals o.a de Msi Mega stick, Aiptek, Apacer en Mambox spelers. Ieder op zich prima MP3 sticks maar het zou de Hansori Han 320 te kort doen.

De Hansori Han 320 is een Koreaanse high-end MP3 stick vergelijkbaar met producten van o.a Mpio, Mobiblu, iBead en iRiver. Om de kwaliteit van dit product aan te tonen wordt de Han 320 standaard geleverd met 2 jaar garantie.

Nog niet overtuigd van de geweldige kwaliteit van deze MP3 stick ?. E-mail onze sales afdeling voor onafhankelijke internet reviews en neem ook zeker een kijkje op de website van de fabrikant.

Met vriendelijke groet,

Sales MP3 CD speler

pecificaties

* Standaard geheugen 256MB
* Uitbreidbaar door middel van SD kaarten
* Ondersteunde formaten MP3, WMA
* Grafische LCD display met backlight
* ID3-tag support ************************
* Connectiviteit USB 1.1
* Encoding bitrate 8 ~ 320Kbps
* Firmware upgradeable
* Stereo oortelefoon set
* Maximaal vermogen 2x5 mW
* Frequentie bereik 20 - 20.000 Hz
* Batterijtype 1x AAA Batterij
* Batterij speelduur tot 10 uur
* Sportarmband meegeleverd
* Afmetingen 28mm x 99mm x 30mm
* Gewicht 45 Gram
* 5 equalizer presets
* Signal to Noise speler > 90DB
* Signal to Noise tuner > 50DB
* Kleur bordeaux rood
* Behuizing kunststof
* FM tuner
* Voice recorder en FM recorder
* 2 jaar volledige fabrieksgarantie
* Website fabrikant www.amac21.com

Overzicht
Amac 21 de Koreaanse fabrikant van Hansori MP3 spelers heeft een zeer complete speler aan het assortiment toegevoegd. De Hansori 320 of Han-320. Naast de zeer aantrekkelijke bordeaux rode kleur en chroomkleurig afgewerkt LCD-scherm met blauwe verlichting, heeft de Han-320 een ingebouwde digitale FM-radio en een Voice en FM Recorder. Door middel van de direct encoder (line-in) kan er van externe audio bronnen, zoals een CD-speler of Hifi set, in MP3 of WMA formaat worden opgenomen. De speler is makkelijk rechtstreeks op de USB-poort aan te sluiten. De Han 320 wordt bij Windows ME,XP en 2000 namelijk direct herkend als ' externe harde schijf '. Daarna kunt u snel met 10MB per seconde de bestanden op het interne geheugen van 256MB up en downloaden. De Han-320 ondersteund zowel MP3, als WMA bestanden en uiteraard kunt ook u overige PC bestanden kwijt op de speler. De Han-320 speelt minimaal 10 uur op één AAA batterij. De speler wordt standaard met extra accessoires geleverd, zoals een beschermhoesje, een sportarmband en een draagketting. Tevens is er nog een Secure Digital slot vrij in de speler voor geheugen uitbreiding. U kunt de speler daarmee voorzien van extra geheugen.

[ Voor 19% gewijzigd door Tyf op 22-02-2004 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn natuurlijk veel mooiere prijzen. Geluidskwaliteit is goed? :)

Waarom zou ik dus 2x zoveel betalen voor een iRiver iFP-590T? http://www.mp3man.nl/product/2700

Deze heeft volgens mij geeneens meer functies.

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
Kijk hier dan eens: [MP3-Speler] IOPS MFP-3xx
Als ik niet voor de iRiver iHP-120 was gegaan, was ik alleen al na het zien van de pics overstag gegaan voor dit "Dolby setje op je hoofd"!! Daar zou ik zeker € 219,- voor over hebben...

Daavoor zou ik dus meer willen betalen

PS De iHP-120 is een HDD speler (voor het geval je dat niet wist)

[ Voor 7% gewijzigd door DeeD2k2 op 22-02-2004 11:59 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Tyf
  • Laatst online: 28-11 20:18

Tyf

veel geld voor iets dat die Amac Hansori Han 320 even goed doet zelf wat meer :)

Nu ieder zijn keus, ik probeer altijd beste prijs kwaliteit te vinden en die amac lijkt me dat. Zeeer goedkoop voor wat je krijgt (ook aanbieding anders 200 euro)

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk. Zou je contact met me op kunnen nemen. Ik heb nog een paar kleine korte algemene vragen.

MobiBLU DAH-1000 256MB
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=434
Deze is ook niet slecht en heeft afstandsbediening optie :)

Verwijderd

dubbelpost |:(

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 15:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 20:12:
heb volop MP3 spelers gehad... en enkele een week geleend. Mijn geluisterde MP3 speler lijstje:

IDO I-70D 128MB (kut ding imo, 3 keer terug in 3 maanden )
Seitec 256MB (laser pointer is liev }) )
UltraSlim 128MB (beste van dit lijstje)
Freecom Flash 128MB (klein, alleen covers zijn rot kwaliteit)

en CD MP3 spelers:

Freecom Beatman 1&2 (3 keer terug in 1 maand!!)
Iriver 450 (best goed ding.... voor mij te groot)
Medion MP3 CD-speler

heb nu een NetMD N710 van sony, op aanraden van me buurman, die heeft ook een MD speler. ik ben zeer te spreken over de kwaliteit... knopjes voelen goed aan, remote kon beter met verlichting maar is niet noodzakelijk... :) de MD speler slaat niet over, er zit ongeveer 160 Seconde "G-protection" op wat meer als genoeg is om weer een stuk van 160 Seconde verder te lezen. de disc's kan je snel vervangen om weer maximaal 5 uur muziek bij je te hebben. De opslag is goed. Als je op SP opneemt, wat maar 80 minuten is, dan is de geluids kwaliteit amper lager als de Rxxx serie. LP merk je wel, maar het is ook niet "slecht" te noemen, als je een EQ gebruikt dan merk je het in mijn mening ook amper...
De kwaliteit is ook goed, baterij duur ook... 23uur op gemiddelde kwaliteit en 30 uur op lage kwaliteit, en max 85 uur op lage kwaliteit met externe extra baterij.

Dus het is een beetje overdreven die reactie van jouw.
Ja ik zeg ook niet dat het een slecht spelertje is, maar de kwaliteit is beduidend minder. Ik ben niet de enige die hier zo over denkt, lees het NetMD topic maar door. Ik vergeleek de spelers allebei op SP, want LP vind ik persoonlijk gewoon erg vervelend qua geluidskwaliteit (alsof ik naar 112 // 128 kb/s mp3's zit te luisteren en dan heb je inderdaad een EQ nodig om mee te rommelen, maar zo is de vergelijking niet echt eerlijk meer).

Toegegeven, de EQ trekt een hoop recht t.o.v. de MZ-R serie, maar toch blijf ik mijn mening vasthouden.

Maar goed, on topic. Ik zie dat je nu een prijsklasse gedefinieert hebt. Als je niet zo erg veel geeft om geluidskwaliteit, kun je beter een MSI Megastick 256 mb (109 euro bij Informatique toch?) kopen. Prima spelertje, maar heeft wat kleine stekeligheden, dus zie eigen topic even. Mijn moeder heeft er zelf ook eentje en er is niets mis mee, mits je hem naar zijn prijs behandelt.

Stel je echter hoge eisen aan de geluidskwaliteit, dan kom je terecht bij de duurdere spelertjes. Zoek je een beetje een middenweg, dan kan ik de Mobiblu DAH-1000 aanraden. Slechts 169 euro voor de 256mb versie en een prima spelertje als ik iedereen zo mag geloven. Maar ook dit spelertje heeft zijn eigen topic al.

Ik vermoed dat de Mobiblu DAH-1000 echt is wat jij zoekt, alleen ik weet niet zeker of er standaard een remote control bijzit, maar daar kom je vanzelf achter (anders komt er 10 euro bij voor RC, erg handig voor op de fiets!).

Nog even een plaatje voor je (ik vind hem persoonlijk erg mooi):

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspelers.nl/images/fotos/produkten/441_1.jpg

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:40
Ik denk dat het verschil met de goedkopere (MSI Megastick etc.) Mp3 flash spelers en de duurdere (iRiver iFP serie) het verschil in afwerking is. Ze hebben beide ongeveer dezelfde funties, alleen de iRiver doet iets langer met een batterij, heeft een iets makkelijker menu en iets meer functies.

Ik heb zelf een iRiver iFP 390-T (The Craft serie, 256mb) gekocht voor 180 incl. verzend kosten. Dit kwam door een fout in de prijslijsten :+ dus lucky me.

Deze is nu echter rond 220 euro, maar misschien is de iFP 190-T iets?

Zwakke plek van de iFP 190-T is het batterijen klepje wat snel los kan gaan als je de speler aan je nek hangt en gaat rennen. In je zak is hij echter wel veilig en is er nauwelijks kans dat dit klepje los gaat.

Hier is een review van de 195-T, die heeft 512 ipv 256mb maar is verder hetzelfde.

Wat ik het grootste voordeel vind aan de iRivers is het display met 4 regels. Laatst had ik iemand zijn iBead 100 en ik vond toch dat die minder gebruikersvriendelijk was en vooral dat ik niet echt iets kon zien op het kleine displaytje. Dit is puur persoonlijk natuurlijk, maar iRiver heeft over het algemeen een zeer makkelijk te begrijpen menu, en veel funties. De prijs ligt echter ook wat hoger dan de andere spelers...

Verwijderd

Hercul3s schreef op 22 februari 2004 @ 17:51:
Ik denk dat het verschil met de goedkopere (MSI Megastick etc.) Mp3 flash spelers en de duurdere (iRiver iFP serie) het verschil in afwerking is. Ze hebben beide ongeveer dezelfde funties, alleen de iRiver doet iets langer met een batterij, heeft een iets makkelijker menu en iets meer functies.
Zo duidelijk niet waar. De iRiver geeft een duidelijk mooier geluid dan een MSI Megastick...alleen is iRiver niet de absolute top qua geluidskwaliteit, maar zeker wel beter dan een MSI Megastick (en ja ik praat uit eigen ervaring, heb een 390T en een Megastick kunnen vergelijken).

Verwijderd

Koop gewoon de Xen EMP-200
Deze heeft toch nog het beste geluids kwaliteit (2x 20mW) met 2 custom en 6 standaard equalizer.
Ondersteuning om songteksten op de speler te laten zien, firmware upgrade-able, Als Externe HD detectie, Line-In MP3 & WMA Encoding, Sleep Function en nog veel meer

€199,-
[rml][ MP3] Xen Digital Audio Player Review'tje[/rml]

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 21:51:
Koop gewoon de Xen EMP-200
Deze heeft toch nog het beste geluids kwaliteit (2x 20mW) met 2 custom en 6 standaard equalizer.
[...]
1. Het uitgangsvermogen heeft nix met de geluidskwaliteit te maken (maar hoe hard het kan).
2. Op mp3cdspeler.nl staat dat het max uitgangsvermogen 2x 12 mW is.

Verder geen lelijk ding, al blijf ik bij de (maar €20,- durere) IOPS...

[ Voor 9% gewijzigd door DeeD2k2 op 22-02-2004 22:07 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 22 februari 2004 @ 22:03:
[...]
1. Het uitgangsvermogen heeft nix met de geluidskwaliteit te maken (maar hoe hard het kan).
2. Op mp3cdspeler.nl staat dat het max uitgangsvermogen 2x 12 mW is.

Verder geen lelijk ding, al blijf ik bij de (maar €20,- durere) IOPS...
Daar hebben ze de equalizer alsnog voor :P
Er zit zeker wel een diepe bass in vergeleken met mijn vorige Freecom Beatman Flash

Je meot maar op de website zelf kijken.
Er staat vanaf 12mW (voor radio) en 20mW voor MP3/WMA.

Maar ja ik ga nu sparen voor de iPod want ik heb gewoon teveel muziek dat ik erop wil :P

• DeeD2k2
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 16:27:
[...]
Je meot maar op de website zelf kijken.
Er staat vanaf 12mW (voor radio) en 20mW voor MP3/WMA.
[...]
OK, sorry voor het posten van een foute 'quote'...
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 16:27:
Daar hebben ze de equalizer alsnog voor :P
Er zit zeker wel een diepe bass in vergeleken met mijn vorige Freecom Beatman Flash
[...]
Dat durf ik zo van je aan te nemen. En een equalizer hebben ze (volgens mij) tegenwoordig allemaal. Dat neemt nog steeds niet weg dat het vermogen de kwaliteit niet verbeterd of verslegterd, maar er gewoon nix mee te maken heeft...
Als je op "dit dolby setje op je hoofd" reageerde: Het is een bijna letterlijke quote van het IOPS topic, vandaar de aanhalingtekens. Ik heb er zelf geen ervaring mee, daarvoor zal je dat topic moeten lezen... (Ik ben zelf nl. nog steeds aan het 'sparen' voor een iRiver iHP-120)

Heb je hem trouwens met meer vergeleken dan een Beatman, of heb je ook naar bijv. iRivers of een IOPS geluisterd? Anders kan je IMO niet zomaar zeggen dat het "De beste geluidskwaliteit" heeft...
offtopic:
We moeten wel uitkijken dat we niet erg offtopic reken :P

[ Voor 13% gewijzigd door DeeD2k2 op 23-02-2004 16:46 ]

Verwijderd

Neem gewoon een MSI Mega Stick 256. Uitstekend ding voor maar 109 euro. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist de Han320 besteld. Hij ziet er leuk uit en heeft voldoende opties. (Zonder afstandsbediening kan ik leren leven)

Verwijderd

DeeD2k2 schreef op 23 februari 2004 @ 16:42:
[...]
OK, sorry voor het posten van een foute 'quote'...

[...]
Dat durf ik zo van je aan te nemen. En een equalizer hebben ze (volgens mij) tegenwoordig allemaal. Dat neemt nog steeds niet weg dat het vermogen de kwaliteit niet verbeterd of verslegterd, maar er gewoon nix mee te maken heeft...
Als je op "dit dolby setje op je hoofd" reageerde: Het is een bijna letterlijke quote van het IOPS topic, vandaar de aanhalingtekens. Ik heb er zelf geen ervaring mee, daarvoor zal je dat topic moeten lezen... (Ik ben zelf nl. nog steeds aan het 'sparen' voor een iRiver iHP-120)

Heb je hem trouwens met meer vergeleken dan een Beatman, of heb je ook naar bijv. iRivers of een IOPS geluisterd? Anders kan je IMO niet zomaar zeggen dat het "De beste geluidskwaliteit" heeft...
offtopic:
We moeten wel uitkijken dat we niet erg offtopic reken :P
Ik heb nog geluisterd naar mijn vriend z'n Creative Rhomba ding.
Klinkt tog wat minderz vind ik.
En ook naar een iRiver geluisterd.
De iRiver en de Xen komen tog allebei even goed uit volges mij.
Ik kan niet zo goed verschil horen, maar ze klinken allebei even goed.
btw EZAV (van de Xen EMP-200) heeft weer nieuwe firmware gereleased :P met nog wat functies en die gasten wil nog verder uitbreiden dus ook dat gaat lekker bij dit "Koreaans Onbekende" ding >:)
Pagina: 1