Toon posts:

moederbord/bios kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem en volgens mij is het mijn moederbord dat defect is,
maar ik wou eerst ff weten wat jullie ervan vinden, ik heb Hangen en opstartproblemen doorgenomen maar ik ben er nog niet uit.
als ik mijn pc boot leest hij eerst de cd-rom speler en mijn brander vervolgens de A: schijf.
maar verder gaat hij niet ik heb wel beeld maar hij blijft in dat opstartscherm hangen in mijn geval tulup
ik kan niet meer in mijn bios komen, een opstart diskette of cd-rom werkt ook niet.
ik denk dus dat mijn bios/moederbord kapot is.
ik heb mijn bios gereset maar dit hielp niet.

wat denken jullie is het mijn moederbord?

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Zoekt ie niet naar een bios recovery disk ofzo? Bij mijn mobo (asus) kun je via een recovery procedure het bios er opnieuw opzetten. hij scanned dan eerst de cdroms en floppy drives opzoek naar een bios image. Mischien is het bios corrupt en probeert ie het terug te zetten.

Bij me vorige mobo was er geen beeld tijdens die procedure, maar je kon via een flop de bios terugzetten. Tis maar een idee...

Verwijderd

Topicstarter
klopt ik heb dit ook zo gedaan, hielp niet maar toch bedankt. maar het is mogelijk dat het moederbord fysiek beschadigd is (door transport.)

ik hoef eigenlijk alleen maar te weten of het mijn moederbord is dat kapot is dan koop ik wel een nieuwe. maar ik wil eerst zeker weten of daarmee mijn probleem is verholpen. dus wat denken jullie

Verwijderd

Hmz die problemen die jij noem heb ik een paar maanden geleden aan de hand gehad. Na proberen en nog eens proberen heb ik een nieuw mobo gekocht en toen de oude eruit kwam bleken een aantal condensatoren lek te zijn |:( . Maar om wel mobo gaat het eigenlijk?
Ik zeg niet dat het dit is, maar dat is de ervaring die ik heb met deze troubles.

Suc6 in ieder geval.