Toon posts:

Geluidsproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi techneuten,

Ik zit met een dringende vraag, nl:

Sinds kort heb ik probs met m'n geluid. Als ik een muziekbestand (MP, WAV, ...)afspeel (met Winamp of Realplayer) begint m'n geluid te 'krassen' na een zekere tijd. Dit gebeurd op zeer onregelmatige tijdstippen. Soms na 10 sec, soms na 1 of meerdere nummers, soms slechts op het einde van een volledige CD.

Wat opvalt is dat als ik ondertussen een andere toepassing open het 'gekras' onmiddelijk start of erger wordt. Ook vertraagd het afspelen van het nummer (alsof je met een pick-up het toerental vertraagd). Alsook als ik de muis beweeg, hoe sneller ik ze beweeg hoe trager het nummer afspeelt en hoe harder het 'gekras'.

Virussen zijn er niet want de pc is al eens geformateerd, aan het mobo, geheugen, geluidskaart of boxen ligt het ook niet. Pc heeft ondertussen een upgrade gehad, nieuw mobo, nieuw geheugen, andere processor. Boxen heb ik al eens verwisseld met een ander paar.

Iemand had me verteld dat het een IRQ probleem zou zijn, maar dat is het ook niet want de geluidskaart zit nu onboard.

Wie kan me helpen, ben echt wel radeloos aan't worden :'(

Alvast bedankt voor de (hopelijk vele en goede) reacties.

groeten,
B-fast

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
meer specificaties aub.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welk mobo? Wat heb je zelf al geprobeerd (drivers)?

Verwijderd

Topicstarter
vroegere config:

kast: Aopen HQ45Pro 300w voeding
mobo: Aopen AK72
cpu: AMD 800MHz
ram: 1x128MB en 1x256MB SDRAM
grafische kaart: GForce4 MX440
geluidskaart: Soundblaster 4.1 Digital
HD: Maxtor 40GB
CD-Rom: LG 52x
CD-RW: Aopen 52x24x52
floppy

nieuwe config:

mobo: Asus A7V8X-X (sound en LAN onboard)
cpu: AMD 2600XP
ram: 2x256MB DDR 333
de rest is hetzelfde gebleven

oh ja, het OS is XP Pro Nederlands

groeten,
B-fast

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ja, en wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen?

Zomaar een vraag plaatsen zonder zelf te zoeken/uitproberen is niet de bedoeling :)

edit:

Steeds 'groeten B-fast' onder je posts zetten is niet nodig, staat ook in de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) uitgelegd :)

[ Voor 32% gewijzigd door Pollewob op 21-02-2004 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik zelf al geprobeerd heb: op vorige config, drivers opnieuw geïnstalleerd, laatste nieuwe drivers er opgezet, gescand voor virussen, trojans e.d., een format en clean install gedaan, soundkaart vervangen door een identieke, boxen vervangen door een zelfde paar.

Op de nieuwe config: enkel een herinstallatie en configuratie van XP Pro Nederlands, drivers zijn allemaal corrct geïnstalleerd.

groeten,
B-fast

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

mr_petit

opperprutser

ik heb wel eens een soortgelijk probleem gehad toen ik een codec pack had geinstalleerd (ik geloof nimo of tsunami).

niets hielp behalve een format+install (en natuurlijk andere codecs)

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen nog wat gezocht en uitgeprobeerd, alles zonder resultaat.

Heb nu nieuw mobo, cpu en RAM, ook de HD en de kabels zijn vervangen, vermits het andere hardware is zijn het ook andere drivers.

Wat ik vermoedt is dat de voeding niet genoeg power meer geeft, ik weet wel niet of dat kan.

Als er nog sugesties zijn, laat maar komen want ik heb er geen meer :'(

groeten,
B-fast
Pagina: 1