Emule netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• BramdB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 10:51
Ik weet niet of dit vraagje hier of bij netwerk hoort ik gok even hier.
Ik Gebruik toch al tijden Emule maar nu ben ik achter een probleempje gekomen waar ik wel mee zit
Als ik Emule open en ik kies nog niet verbinding dan zie ik dat er al wel uploads lopen??.. :?. Nu ben ik dit gaan checke en zover ik kan zien lopen deze ook als emule niet geopend heb :( :/ :?
Ik heb omdat ik achter een firewal zit een Etech adsl Modem router hier porten open moet zetten.
Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen
Ik heb al geprobeerd met sivka mod 30e v9 en met nieuwe emule verise 0,41b29 en ook met andere mods geprobeerd. in de hoop dat een update dit lek zou dichten. (niet gelukt dus :( )
Ik zelf heb aan zoneAlarm zitten denken als extra Firewal maar heb ook gehoord dat deze nog al eens veel problemen heeft met Emule

Bram.d.B

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Hoe heb je gekeken dat de uploads ook aanstaan als je e-mule uitstaat? Een handig tooltje om je dataverkeer te controleren is du-meter dat hier te downloaden is. Als je e-mule afsluit, dan moet je upload terugkeren naar 0Kb/s. Dan moet je natuurlijk ook even alle andere programma's die internet gebruiken uitzetten. Dat uploads beginnen te lopen voordat je een connectie naar een server hebt is normaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Cryonist op 21-02-2004 13:20 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:36
Hoort zo bij eMule. Door up te loaden bouw je credits op bij anderen (ze weten dus je ip adres enzo) en op die manier kunnen ze ook weer downloaden van jou, ook al ben je niet ingelogd op een server.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik zou eerder denken dat als je niet op een server zit (dus disconnected), je dan ook geen traffic moet hebben. Dus het hoort niet echt zo. Het verhaal van de TS is echter wel wat wazig voor me.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik heb dat ook hoor, zodra ik emule aan pleur zit ie te uppen

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als je nog niet met een server geconnect bent krijg je wel al uploaders aan je deur om de simpele reden dat eMule 'known clients' opslaat en die gewoon opzoekt, of ze nou verbonden zijn of neit met een server.
Niks aan de hand dus.

Als eMule uitstaat kun je idd best nog mesnen hebben die connectie met jou proberen te maken maar daar blijft het bij, je zult niks naar ze uploaden. Dit hoort nou eenmaal bij eMule.
Het alternatief is dat als je eMule af zou sluiten je ELKE anders client waar dan ook ter wereld zou moeten zeggen "jongens, ik ben weg" en dat is een stuk zwaarder qua netwerkbelasting dan deze situatie (dat andere clients gewoon kijken of je online bent ja of nee ;)).

• BramdB
Ik heb op twee manieren gecontroleerd of er data verkeer was.
Bij netwerk instellingen gekeken bij status van mijn netwerk. Hier kan je diverse dingen zien en zie dus ook ondanks dat er geen programma's draaien toch pakketjes worden verzonden. Ook heb ik bij mijn netwerk chipset een tooltje waar je veel dingen mee kan checke het heet Brouadcom Advanced Control suite zie ik dat er bestanden verzonden worden. :(

Het verjaal van Uploaden en Credits weet ik en vind ik ook prima. Echter als ik Emule sluit of niet draaiende heb zou ik het toch fijn vinden om heel mijn bandbreedte weer voor mij zelf te hebben.:)

Bram.d.B

• IceStorm

IceStorm

Er worden ook geen bestanden verstuurd. Het enige waar je 'last' van hebt als je eMule afsluit is dat clients nog proberen je te bereiken, jou pc antwoord gewoon met "opzouten, geen eMule" en ja daar zijn nou eenmaal packets/data voor nodig ;).

Maar de bandbreedte die dat kost is echt te minimaal voor woorden en het gaat vanzelf over.

• BramdB
Klinkt erg bevredigend ice (thanks _/-\o_ )
Wat ik dan wel raar vind als Emule dus wel opgestart is maar nog niet verbonden met een server is er al wel gelijk de Uploads lopen :( en zo als trinsec al schreef als je disconected zou zijn dan zou je dus verwachten dat je geen traffic zou mogen hebben?? :? :S :/ (zo denkt deze simpele ziel ;) :*)

Bram.d.B

• IceStorm

IceStorm

Das net iets te simpel ;) Hoewel eMule nog erg 'server-gericht' is om het zo maar te zeggen, is het wel degelijk mogelijk om zonder tussenkomst van een server met mensen te connecten.
Mensen die al geconnect zijn met een server en eerder al wat van jou gedownload hebben (en jou dus 'kennen') proberen om de zoveel tijd gewoon uit of jij niet heel toevallig online bent. Als dat zo is hebben ze helemaal geen server nodig en vragen gewoon een plekje in je queue of (als die 'leeg' is) beginnen meteen met downloaden van jou.
Pagina: 1