Toon posts:

Corsair

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn nieuwe pc een beetje rapper te laten lopen door de fsb iets omhoog te schroeven.
Maar hij crashed..........
Als ik de fsb maar iets verhoog naar bijv. 202 is booten onmogelijk!
Alleen als ik mijn C-mos clear is booten weer mogelijk.
Ook de "turbo" 1, 2 of 3 optie doet m crashen!!!

Asus k8v Deluxe
AMD64 3200+
Corsair XMS DDR 400 (2x 512) CL 2.
9800 pro

Het moet toch mogelijk zijn om met dit geheugen verder te gaan dan 200

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:11
Zet de timings eerrst ff op SPD ;) Nix is trouwens gegarandeerd dat hij hoger kan :X (je kunt misschien een maandag morgen exemplaar hebben die net de 400 haalt in DDR snelheid en dus goed gekeurd is)

BTW Ik dacht gehoord te hebben dat die turbo opties geen enkele verbetering geven ;)

[ Voor 90% gewijzigd door XoReP op 21-02-2004 13:16 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Misschien helpt het als je je CAS ietsje verhoogt, bijvoorbeeld van 2 naar 2,5. Het is inderdaad vrij eigenaardig dat het niet lukt om ook maar minimaal te overclocken, want zowel je CPU als je geheugen lopen al standaard op 200 Mhz, 2 Mhz erbij zou toch wel moeten lukken :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het ook zo vaag dat ik gelijk mn cmos moet clearen!
Bij mn oude Msi Soc. A mobo kon ik tenminste mn bios nog laden, na een fatale oc

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:29
Verschilt per geval denk ik.
Probeer in ieder geval je timings wat hoger te zetten, dan zou het wel moeten lukken.
offtopic:
Aangezien alles standaard prima werkt hoort dit niet in PMG thuis maar in DOC.
Verzin de volgende keer een goede topictitel aub! Bijv Corsair XMS niet verder dan 200MHz ofzo

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
de voltage naar 2.7V scheelt ook een stuk, ik kreeg mijn corsair daarmee ook veeeeel strakkere timings.
Ps de CL2 heeft timing van 2-3-2-6 met c2 pc 3200 geheugen

met voltage op 2.7V red ik 2-2-2-11 (Nforce2)

http://www.corsairmemory.com/corsair/xms.html
http://www.corsairmemory....specs/twinx512-3200c2.pdf

Verwijderd

Topicstarter
Met Cas op 2.5 lijkt het beter te gaan heb nu ff 201 geprobeerd en hij boot
(2.01 Ghz) ;) No worries het is een begin!
Ben wel benieuwd of ik nog hoger kan? (dacht dat ik goed geheugen gekozen had)

Thnx ppl!!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 14:36

BLN

Ik heb dat geheugen ook en echt verder dan 200 bennik nog enit gekomen(moet nog ff bios updateje draaien) maar mn mobo wil zowieso niet meer dan 11*200 nu.

If it ain't broken, don't fix it

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het wel vreemd dat mijn 3DMark 01 score van 17000 naar 12000 is gegaan (na de 1e cmos reset)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

[beetje offtopic mode]

Ik ben geen tuning freak (meer) en daarom snap ik niets van de opties in het BIOS van de K8V de Luxe. Wat een instellingen zijn daar te vinden zeg.

Ik heb 3200LL TwinPair maar laat alles gewoon maar op standaard staan. Zou echt niet weten hoe ik wat kan verbeteren. Lang leve gebrekkige informatie want ik kon er nauwelijks iets bruikbaars over vinden.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even MemTest 20 minuutjes laten draaien en kreeg 1 fout in 180 cycles, nieuw reepjes halen??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees eens de overclocking basics door in de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling en de RAM FAQ die je via de PMG FAQ kunt vinden :)

Dit is veel te simplistisch, dicht dus. Of je de volgende keer wat verder wil kijken dan je muisaanwijzer groot is. Herlees ook eens de [faq]registratievoorwaarden[/] ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.