adsl+smc=problemen?

Pagina: 1
Acties:

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:09
Ik heb op de afgelopen hccbeurs een smc 2804wbr router gekocht. Ik had toen kabel internet van @home en dat werkte perfect. Gisteren is na 4 maanden eindelijk mijn demon 8/1 mbit abbo opgelevert en heb ik meteen de router opnieuw ingesteld. Ik heb een Static IP Address (toch) van demon en dat heb dus ook ingesteld in de router.

Het probleem is dat ik na een tijdje (1-2 uur) de verbinding weg valt en niet meer terug komt zodat ik de router opnieuw moet instellen. Als ik mijn modem van demon direct op mijn laptop aansluit heb ik wel verbinding dus moet het wel aan mijn router liggen.

Ik heb de search gebruikt en de cd die bij de router zat, ook heb ik op de site van smc gezocht maar daar kon ik niets bruikbaars op vinden. Ik heb geprobeert de router te flashen met nieuwe firmware maar dan geeft ie aan dat het niet de goede versie oid iets dus kan dat niet. Ik kan de router ook niet resetten op de een of andere manier, via de "website" of een knopje 30 sec in te drukken dat achterop de router zit maar dat helpt niets.

Wie kan mij helpen om dit op te lossen?

Verwijderd

Ook al krijg je steeds hetzelfde inummer van Demon, toch moet je hem instellen alszijnde DHCP...

Tevens zul je telefonisch contact op mkoeten nemen met Demon om het mac-addres van je router door te geven.

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Toch moet je de firmware updaten. De laatste versie is 1.11a, en staat bij www.smc-europe.com in het lijstje. Daarna werkt het prima...
Voor kabelmodems werkt deze versie niet! (t/m 1.10 wel).

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Als volgt instellen:
Dynamic IP

LinkedIn WoT Cash Converter

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:02
Bubbaman schreef op 21 februari 2004 @ 13:04:
Toch moet je de firmware updaten. De laatste versie is 1.11a, en staat bij www.smc-europe.com in het lijstje. Daarna werkt het prima...
Voor kabelmodems werkt deze versie niet! (t/m 1.10 wel).
Nee deze werkt niet. Versie 1.11a is NIET bedoeld voor de SMC2804WBR V.2 welke in Europa wordt verkocht, voor de V.2 is nog geen nieuwe firmware beschikbaar.
http://www.smc-europe.com...ual/wirel/2804WBR_V2.html

• 3p0x
  • Laatst online: 17:09
wat moet ik dan invullen bij: Host Name ?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

amd_at_primus schreef op 21 februari 2004 @ 13:54:
[...]

wat moet ik dan invullen bij: Host Name ?
Volgens mij niets. Eventueel kun je je mac-adres clonen via de mogelijke optie als dit niet werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door PcDealer op 21-02-2004 19:45 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• csteelooper
  • Laatst online: 13-09-2025
Er is inmiddels wél nieuwe firmware (versie [1.00.007.1 2004.03.11]) voor de SMC2804WBR v.2, xheck de SMC-website.

De firmware kun je vanaf deze pagina downloaden.

Na de installatie van de firmware in de router dien je de router OPNIEUW IN TE STELLEN.

In deze firmware wordt ook WSD-ondersteuning geboden. Helaas heeft SMC er geen changelog bijgestoken. Een andere verbetering is de hoeveelheid dataverkeer die de router kan verwerken via de WLAN interface (=minder disconnections).

Deze nieuwe firmware is begin april publiekelijk gepost op de SMC Website.

Overigens heeft m'n pa dezelfde router, ook in combinatie met ADSL (HCCnet) en hij heeft geen probs. Ik heb @Home kabelinternet, dat geeft van zichzelf al wat troubles met routers, maar deze router weet zich ook in deze config redelijk te gedragen. zie dit topic (Router + @Home COM21 modem : geen internet*) voor meer info.

[ Voor 2% gewijzigd door csteelooper op 16-05-2004 22:13 . Reden: vermelding versienummer firmware ]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Aan deze update hier boven mij, wil ik graag nog toevoegen dat deze nieuwe firmware inderdaad het probleem met de wegvallende verbinding heeft opgelost (in ieder geval bij mij en naar ik heb begrepen bij de meeste mensen)... Zeker een aanrader dus voor iedereen met deze router...
Pagina: 1