Voor de beveiliging van het netwerk wil ik gebruik gaan maken van verschillende vlan, deze wil ik opdelen om zo het management, internet servers, intranet servers, prive netwerk enz apart te zeten. Hoe kan ik er nu het beste ervoor zorgen dat deze VLAN's op een stabiele en snelle manier de gecombineerd worden. Ook wil ik preices kunnen instellen welke poort doorgelaten mag worden na welk andere vlan.
Als eerste dacht ik aan een Layer 3 switch, kun je bij zo'n switch ook de poorten instellen? Als 2de dacht ik aan een router (cisco 2611?).
Zijn er nog andere mogelijkheden of aparaten die niet te duur en veilig de verschillende vlan's kunnen combineren?
Oja, ik had nog iets gehoord van span-port of zo op een cisco switch. Kan dit ook op een Procurve van HP? (bijvoorbeeld de 2524 of 2624?)
Als eerste dacht ik aan een Layer 3 switch, kun je bij zo'n switch ook de poorten instellen? Als 2de dacht ik aan een router (cisco 2611?).
Zijn er nog andere mogelijkheden of aparaten die niet te duur en veilig de verschillende vlan's kunnen combineren?
Oja, ik had nog iets gehoord van span-port of zo op een cisco switch. Kan dit ook op een Procurve van HP? (bijvoorbeeld de 2524 of 2624?)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 13:00 ]