MySQL front update site niet?

Pagina: 1
Acties:

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik probeer wat tekstvelden in de MySQL database op mijn website aan te passen met behulp van MySQL front op mijn PC'tje. De info op de site wordt echter niet aangepast terwijl ik het in MySQL front wel goed krijg.

MySQL front afsluiten en weer opstarten, en weer checken, toont dat de data wel aangepast is.

IE of andere browsers afsluiten, cache legen, en weer opstarten toont de niet-aangepaste tekstvelden.

De zaken die ik wil aanpassen zijn overigens topictitles in het forum phpBB, maar dat moge toch niet van belang zijn. Het zijn er nogal wat die ik moet aanpassen. Daarom leek me MySQL-front wel een handige interface.

Wat gaat er verkeerd?

(niet puur programming & webscripting, maar hier is vermoedelijk de meeste kennis in huis)

[ Voor 10% gewijzigd door BraveWorld op 21-02-2004 12:23 ]

Dit is geen signature...

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 08:11
is een SA topic denk ik.

Wat je moet doen als je het aanpast is boven in op het 'vinkje' klikken.

En een CTRL+F5 in IE kan je daarna nog ff voor de zekerheid proberen.

• BraveWorld
  • Niet online
Het lukt nog niet.

Eerst probeerde ik gewoon in het dataveld enter te drukken, het veld te editten, en met enter dit te bevestigen. Na jouw tip met het vinkje (post edit) gespeeld, in combinatie met het dakje (edit record).

Maare... in MySQL front onthoudt ie mijn wijzigingen prima dus. Op de site is hiervan echter niets te zien. ctrl-F5 en herstarten browsers gedaan.

Is er nog iets als caching van de database zelf?

Dit is geen signature...

• Olaf van der Spek
  • Niet online
En welke code draait op jouw site dan?

• BraveWorld
  • Niet online
Het forum phpBB op Linux Apache.

Dit is geen signature...

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
MySQL doet wel wat cachen, maar ik denk niet zoiets. Ik weet niet of phpBB zelf zooi cached ergens.

Wat je kunt proberen, is de query van phpBB isoleren, en die in een los scriptje met de hand uitvoeren, om te bevestigen dat het niet MySQL is die hier loopt te cachen..

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Het lijkt mij dat MySQL front (dat is een programma dat met je mysql database babbelt neem ik aan)
1. De veranderingen die jij doet opslaat op je pc
2. De veranderingen niet kwijt kan bij de database.

houdt mysql front ergens een log bij?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Grijze Vos
Ik neem aan dat MySQL front wel direct de database verandert. Misschien is het het handigst om even gewoon de MYSQL client console open te trekken..

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• BraveWorld
  • Niet online
Hè hè, ik ben eruit. :)

Heb phpMyAdmin opengetrokken. Daar bleek de data correct aangepast te zijn. Verder gezocht, wat blijkt: de topictitle staat in de database op 2 plekken: bij de first-post- en bij de topic-records. Zat ik dus de verkeerde aan te passen telkens.

Dit riekt trouwens een beetje naar inefficiëncy door informatie dubbel op te slaan.

Thanx.

Dit is geen signature...

• ATS
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Nee, het scheelt een hele boel queries. Het is dus geen zuiver genormaliseerd datamodel, maar geoptimaliseerd voor het gebruik ervan.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Grijze Vos
De meeste grote forumsoftware is ranzig qua normalisatie. Voor mij persoonlijk woog het niet normaliseren niet op tegen die kleine efficiency boost.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Maar eh, bevat dat forum geen optie om direct titels aan te passen zonder gerotzooi in MySQL?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Grijze Vos schreef op 21 februari 2004 @ 16:45:
De meeste grote forumsoftware is ranzig qua normalisatie. Voor mij persoonlijk woog het niet normaliseren niet op tegen die kleine efficiency boost.
Dus zelfs post counts sla jij niet op (in de user table)?

Verwijderd

MySQL Front is een hele tijd verlaten, nu is het weer terug.
Maar het is inderdaad zo dat hij soms niet alles opslaat.

Een beetje iemand maakt echter zelf iets om snel een titel ergens van te veranderen ;)

• .oisyn
  • Laatst online: 01-09 21:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit heeft niets met programmeren te maken :)
PW -> SA

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1