Toon posts:

Een PC voor mijn opa (79 jaar)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn opa denkt er al lang over om een pc aan te schaffen. Alleen maak ik mij een beetje zorgen dat de besturing nogal lastig zal gaan. Hij trilt een beetje met zijn handen en daardoor was het werken met de muis, en het dubbel klikken op icoontjes bij mij thuis niet een groot succes. Daarom mijn vraag,

Is er speciale hardware te koop, met name de muis die geschikter is voor mijn opa in dit geval. Dus bijvoorbeeld een grotere iets zwaardere muis die het iets makkelijker maakt? En zijn er verder nog zaken om op te letten? Een groot scherm met een niet al te hoge resolutie om alles goed zichtbaar te maken hoort al tot de plannen.

Verwijderd

Informeer even bij een instantie die zaken leveren voor lichamelijk gehandicapten, klinkt misschien een beetje raar omdat je opa dat misschien niet is, maar ik ook ooit op die manier een hele grote trackball gekocht voor iemand die motorisch niet in orde was, ga ff zoeken waar ik dat ding heb gekocht.

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 20:13
Misschien een jointje om het trillen tegen te gaan? :)

<font color=blue>Bedankt voor deze uiterst zinvolle reply, hier kan de topicstarter echt wat mee :/

Denk een volgende keer ajb na voordat je post.</font>

ok, misschien een beetje te flauw inderdaad...

[ Voor 71% gewijzigd door JaymzHetfield op 21-02-2004 13:06 ]

Metal up your ass

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:04
Grote en zware muis: Logitech MX700
Software: Windows Toegankelijkheidsopties (configuratiescherm)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
en je kan ook vast ergens instellen dat je maar 1 keer hoeft te klikken ipv 2 keer. Mijn ouder zijn ZO oud nog niet maar hadden er ook moeite mee :)

je zou zelfs een kunnen kijken naar spraak software voor de oude baas :)

[ Voor 21% gewijzigd door maratropa op 21-02-2004 12:23 ]

specs

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 08:47

BLN

Zoek gewoon een grote oude muis(met balletje). en stuff dat ding met loodbitumen. Dan heb je een muis van een grammetje of 4-500. Dan doe je aan de onderkant, van dat harde kant tape(wat ze gebruiken om tafels enzo aan de rand af te werken) en dat plak e op de oude glijzolen, of gewoon over de hele onderkant. Dan glijd die muis super gelijkmatig(keppet zelf ook gebruikt) en is de muis niet gevoelig voor trillingen. Je kan ook nog op zoek gaan naar een bedrijf die zwaardere balletjes verkoopt.

If it ain't broken, don't fix it

Verwijderd

Heb ook laatst een pc aangeschaft voor mijn oude opa (80 jaar).

Ik heb er een gewone muis bijgedaan (logitech) en ik heb de beeldscherminstellingen aangepast:

dpi op 120 bij beelscherminstellingen
tekengrootte op extra groot bij beelscherminstellingen
tekengrootte in ie op allergrootst
en openen bij een klik zodattie niet hoeft te dubbelklikken

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 23:34

Sa1

k heb eens aan een pc moeten knutsellen van een vrouw die was 89 jaar oud. zij had een 19" monitor met een res van 800x600, lettertypes groot, picotgrammen groot, en als muis had ze een logitech trackball met zo'n extreem grote bal en super grote knoppen...

ging allemaal prima, zelfs dubbel klikken, gewoon op het langzaamst zetten.. is het echt KLIK .................................................... KLIK.. werkt perfecto daaro..

misschien is het een idee...

Verwijderd

1 x aanklikken om de keuze actief te maken en dan <enter> is ook wel aan te leren; zeker voor mensen die geen/weinig pc ervaring hebben

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:10
Anders moet je logitech mx300 pakken zit ruimte zat in om het te verzwaren >:).

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
plak rubber aan de onderkant van de muis en rubbere muismat 8)7
ik denk idd dat alles langzaam zetten en grote lettertypen het beste is, als je alles onder enkele klik zet en hij vraagt aan de bur hulp ofzo gaat het helemaal niet goed

zo standaard mogenlijk alleen dan zo traag en duidelijk mogenlijk

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
heb ik zelf geen ervaring mee, maar is een trackbal misschien een idee
hoeven die "oudjes" ook niet met hun armen te bewegen of de muis van links naar rechts te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor alle replies. Ik denk hier al een hoop mee kan. Het verzwaren van muizen lijkt me zelf nog een beetje lastig, zijn hier geen kant en klare oplossingen voor? Geld speelt geen enorme rol, dus zoiets mag best wat kosten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 12:45 ]

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 12:43:
Hartelijk dank voor alle replies. Ik denk hier al een hoop mee kan. Het verzwaren van muizen lijkt me zelf nog een beetje lastig, zijn hier geen kant en klare oplossingen voor?
zou ik niet doen, gewoon muis zonder bal en lekker traag zetten, is meer dan voldoende
zwaarder maken geeft ook eerder polsklachten en het trillen met een traag ingestelde muis valt mee

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Ik heb bij mijn moeder (72jaar) een trackball gezet, en na een weekje "stoeien" (veel freecell) gaat dat nu allemaal heel goed... voordeel is dat ze de hand niet hoeven verschuiven. Zij wil iig niet anders meer :)

[ Voor 9% gewijzigd door RedVox op 21-02-2004 12:51 . Reden: typo's ]

Pagina: 1