Toon posts:

probleempje met cpu koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn pc inmiddels weer aan de praat... maar ik heb nu een probleempje met de koeling namelijk: ik heb een pentium 4 1800 mhz processor en ik heb daar een spire koeling die tot 2800 mhz kan op.... maar het probleem is dat mijn processor idle ongeveer 34 graden is en als ik een uurtje nfs underground heb gespeeld stijgt naar 55 graden :? is dit normaal?

de temperatuur in de kast is altijd rond de 25/26 graden.....
weten jullie waar dit aan zou kunnen liggen?

alvast bedankt ;)

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Volgens mij is dat volledig normaal ja ..

Verwijderd

Topicstarter
toen ik mijn ouwe moederboard + koeler had waren dit namelijk niet zulke grote afwijkingen....

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 13:43

Haan

dotnetter

Meer dan 20 graden verschil is opzich wel veel, maar volgens mij niks om je zorgen over te maken hoor. Ik weet niet of je case-fans in je kast hebt, ik zou er eentje (bij) plaatsen als je het niet vertrouwd

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er nu 2 in.. maar ik ga vanmiddag naar media markt dus ik koop er daar nog wel eentje bij :) en mischien nog een vga koeler want dat ding word ook heel heet....

iig bedankt voor de reacties ;)

Verwijderd

Dit is niet normaal nee... zit de koeler goed op je processor? niet scheef o.i.d.

En heb je er koelpasta op gedaan?

Is deze 55 graden ook te voelen aan de koeling...? het kan wel eens zijn dat de temperatuur sensor niet al te goed werkt... en veel hoger aangeeft als wat hij is.

Verwijderd

Ik heb een P4 2200Ghz, en die wordt lang nog niet zo heet, die is bij een beetje spelen niet hoger dan 45 graden ofzo. En ik heb maar 1 casefan... maar wel een originele Intel Cooler.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben net ffkes naar de computerboer gefietst en die zij dat het normaal was met dit moeder board omdat de sensor afwijkt.... ik dacht ook al want ik voel helemaal niks aan de heatsink... dus het raadsel is opgelost :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is de heatsink redelijk warm maar niet heet of echt lauw/koud?

In het geval van het laatste is het contact met de cpu slecht, waardoor de koeler nauwelijks kan koelen. Check dat dus even :)

Verwijderd

Topicstarter
er zit iig wel koelpasta op hoor ;) hij is redelijk warm

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:45

XyS

0.o.O

mijn 2.8ghz met intel cooler erop word tijdens spele 52 graden

normaal 34 ofzo

ik maak me er nie druk over hoor zo heet is et ni

ena als ik oc word i nogsteed 52(naar 3ghz)

wel raar dat jouwe ook zo heet word maja niet egt erg lijkt me
misch gaat ie harder coolen als hij warmer drijgt te worden,55 max, ook bij een 2800 mhz

ik lul ook maar wat dus als et ni klopt srry 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door XyS op 21-02-2004 17:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er de temp. meter van me kast ffkes op gezet... hij zegt dat de heat sink 31 graden is... (als ik op tweakers zit :P)

dit is toch wel normaal? (sorry als ik domme vragen stel want ik ben nog niet zo lang met cooling en casemodden enz bezig ;))

Verwijderd

Een goeie CPU koeler scheelt een hoop.
Ter vergelijking:

Ik had mijn P4 2.8 GHz op 3.4 GHz draaien met een coolermaster. Temp kast was +/- 33, CPU +/- 49 bij het draaien van D2OL.

Ik heb er nu een Zalman 7000Cu op zitten met als gevolg:
Temp kast +/- 30, CPU +/- 41 maar die draait nu wel op 3.5 GHz. >:)

(Ik heb wel 2 out en 1 in fan in mijn kast).

Verwijderd

Topicstarter
ja oke ik wil best een goeie koeler kope.... maar het zou hier toch prima mee moeten kunnen ik zou 1 ghz "speel ruimte" moeten hebben toch?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 17:54:
ja oke ik wil best een goeie koeler kope.... maar het zou hier toch prima mee moeten kunnen ik zou 1 ghz "speel ruimte" moeten hebben toch?
Zo werkt het niet. Bij koelers is het niet zo dat als ie geschikt is tot de 3 Ghz dat je dan met jouw CPU, die op 2 Ghz draait, een veel betere koeling hebt. De temperatuurverschillen tussen een 3 Ghz cpu en een 2 Ghz cpu zijn namelijk nooit al te groot, want anders waren ze niet helemaal goed gebakken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 21-02-2004 17:57 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
mmm oke bedankt voor de info ;) ik denk dat het zo wel lukt.... ik hou gewoon de temperatuurmeter van me kast in de gaten die loopt nu op 32 graden :)
Pagina: 1