Toon posts:

Ik voel me machtenloos [nieuwe videokaart]

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren een nieuwe videokaart gekocht, zodat ik battlefield op high kan spelen, dit is me systeem

een Dell dimension 4600
p4 2.66 533 fbs
256 ddr ram
80 gb
en een ati radeon 9600 pro Mad View

maar hoe kan het dat battlefield stotterd als ik speel, ik heb de drivers van de cd die erbij zat geinstaleerd [de pc boer dan].
damn 160 euro gesmeten geld, waar kan dit aanliggen?
kan wel :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 11:50 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
intel chipsetdrivers wel geinstalleerd? anders heb je agp 1x... en das nie snel

welk OS trouwens?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 21 februari 2004 @ 11:48:
intel chipsetdrivers wel geinstalleerd? anders heb je agp 1x... en das nie snel

welk OS trouwens?
ik heb windows XP en ik heb zelf nix geinstalleerd dat heeft een pc winkel voor me gedaan

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 22:40
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 11:47:
ik heb gisteren een nieuwe videokaart gekocht, zodat ik battlefield op high kan spelen, dit is me systeem

een Dell dimension 4600
p4 2.66 533 fbs
256 ddr ram
80 gb

maar hoe kan het dat battlefield stotterd als ik speel, ik heb de drivers van de cd die erbij zat geinstaleerd.
Drivers van de cd? ik zou de drivers van ati.com halen en die installeren. En idd je chipset drivers installeren zeker als je een VIA chipset hebt scheelt dat een hoop.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Kennis is Macht :P

De drivers eens opwaarderen, de instellingen van je spel bekijken en eventueel herinstalleren. Wat had je hiervoor voor een videokaart? Hoe staan je agp instellingen in bios en windows?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
TheGeneral schreef op 21 februari 2004 @ 11:50:
[...]

Drivers van de cd? ik zou de drivers van ati.com halen en die installeren. En idd je chipset drivers installeren zeker als je een VIA chipset hebt scheelt dat een hoop.
sorry maar ik ben een noob in videokaarten, is ook de eerste videokaart dat ik aangeschaft heb, maar ik heb zelf nix gedaan de pc boer heeft alles voor me gedaan, met alle drivers zegt hij

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 11:51:
Kennis is Macht :P

De drivers eens opwaarderen, de instellingen van je spel bekijken. Wat had je hiervoor voor een videokaart? Hoe staan je agp instellingen in bios en windows?
hiervoor had ik een intel extreme graphics 2 ook zo bagger ding, maar lijk net dat ik geen verschil tussen deze en me oude kaart zie :S

Verwijderd

heb je wel eerst je oude vidiokaartdrivers dr af gegooid? anders wordt het een zooitje van drivers waar windows ook nix meer mee kan.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik denk toch dat het de chipset drivers zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nokko schreef op 21 februari 2004 @ 11:54:
Ik denk toch dat het de chipset drivers zijn ;)
wat moet ik doen dan? svp geen moeilijke termen

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 11:55:
[...]

Als je weet wat voor merk/type moederbord je hebt. Kunnen we je snel verder helpen.
Wat voor voeding heb je?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dell gebruikt voor hun machines vrijwel alleen maar Intel Chipsets, dus dat zal wel goed zitten. Daarnaast kan ik me voorstellen dat Battlefield liever wat meer geheugen zou willen hebben. 256mb is tegenwoordig niet echt veel meer en ik kan me vaag herinneren dat Battlefield nogal een memory-hog is.

Kijk eens voor een geheugen uitbreiding extra zou ik zeggen, als het goed is heb je nog een bank vrij op je moederbord (gewoon PC2700 memory zou voldoende moeten zijn).

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Dan zou ik, als ik jou was, toch terug gaan naar je PC Boer... hij heeft de kaart geleverd, moet hij het ook maar oplossen.

Probeer misschien eens een NVidia kaart, misschien dat Dell niet goed overweg kan met een Ati kaart?? Het is tenslotte een Dell... die zijn niet zo compatibel als een kloon.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 11:55:
[...]

Als dit al te hoog gegrepen voor je is dan is dit misschien niet de plek voor jou... Maar goed, wat je moet doen? Vertellen wat voor moederbord je hebt of gewoon zelf op de site van je moederbordfabrikant zoeken naar chipsetdrivers :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 11:53:
heb je wel eerst je oude vidiokaartdrivers dr af gegooid? anders wordt het een zooitje van drivers waar windows ook nix meer mee kan.
kan ze iig niet meer vinden dus dat zal al gedaan zijn lijkt me?

Verwijderd

Chipset drivers updaten en kijken in bios hoe de VGA kaart is ingesteld.

Verwijderd

Ik zou deze eens proberen:

http://support.euro.dell....?sid=DIM_P4_4600&m=l&p=27

Suc6

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 11:58 ]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

En je monitor kabel zit wel in je videokaart? Als je oorspronkelijk gebuik maakte van de Intel Extreme Graphics 2 (onboard chip), dan moet je de monitor kabel dus nu in je nieuwe videokaart stoppen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
silentsnow schreef op 21 februari 2004 @ 11:58:
En je monitor kabel zit wel in je videokaart? Als je oorspronkelijk gebuik maakte van de Intel Extreme Graphics 2 (onboard chip), dan moet je de monitor kabel dus nu in je nieuwe videokaart stoppen.
dat heb ik al gedaan

Verwijderd

Nog een toevoeging, een Intel Graphics kaart...

was dat echt een kaart, of zit je stekker op het moederbord? Want als hij onboard zit, dan heb je nu twee vga connectors...

Klinkt misschien stom, maar zit hij op de nieuwe kaart, en niet per ongeluk op de Onboard kaart, want dan heb je inderdaad je oude kaart...

Edit

Shit, net te laat...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 12:00 ]

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien is, gezien de beperkte geheugen hoeveelheid, het handig als je je HDD 's goed defragmenteerd en een vast swapfile aanmaakt...

Verwijderd

Topicstarter
_XipHiaS_ schreef op 21 februari 2004 @ 12:00:
Misschien is, gezien de beperkte geheugen hoeveelheid, het handig als je je HDD 's goed defragmenteerd en een vast swapfile aanmaakt...
ja denk over 2 weken een 512 ddr blokje te halen, maar battlefield zou het goed moeten doen met dit systeem dat ik heb

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:23

n00bs

Het is weer Zomer!

256MB is al te weinig met een standaard geconfigged XP systeem. Zou in ieder geval 512MB erin doen.

Daarnaast download de laatste ATI drivers, en kijk of er voor je moederboard een BIOS update is en check ook gelijk voor chipset drivers

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Er zijn madview 9600Pro kaarten met 400 en 600 MHz geheugen, maar dan nog zou het goed moeten lopen...

Toen waren beige computers heel gewoon.

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 12:02:
[...]

ja denk over 2 weken een 512 ddr blokje te halen, maar battlefield zou het goed moeten doen met dit systeem dat ik heb
Let wel even op wat er nu in zit. Volgens de Dell site maakt je systeem gebruikt van Dual Channel memory, dat zou dus betekenen dat er nu 2 banken bezet zijn. Je zult dan ook met 2 repen geheugen moeten uitbreiden (dus 2x256mb).

Oh en als je denkt dat een spel goed werkt als je net voldoet aan de minimum systeemeisen dan heb je 't mis. Ook de optimale systeemeisen zijn vaak niet eens helemaal voldoende om het echt lekker te laten lopen. Vooral die Battlefield spellen heb ik gemerkt dat ik daar echt een monster pc voor nodig had. Maar kan ook aan mijn instellingen liggen natuurlijk.

En installeer ook ff de laatste DirectX versie (9.0b) voor het geval je dat nog niet gedaan had.

[ Voor 34% gewijzigd door redfoxert op 21-02-2004 12:07 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Test anders eens met 3dmark
Je kan on-line bekijken wat andere mensen met een vergelijkbaar systeem voor score halen. In ieder geval zou je bij versie 2001 boven de 12000 moeten uitkomen denk ik. (correct me if I'm wrong)

[ Voor 3% gewijzigd door Haan op 21-02-2004 12:06 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

hantheman.tk schreef op 21 februari 2004 @ 12:05:
Test anders eens met 3dmark
Je kan on-line bekijken wat andere mensen met een vergelijkbaar systeem voor score halen. In ieder geval zou je bij versie 2001 boven de 12000 moeten uitkomen denk ik. (correct me if I'm wrong)
Nee, die score is totaal afhankelijk van je systeem. Het systeem van de TS (Topic Starter) heeft slechts 256MB, dus dat is zoiezo een beperkende factor. Je kan wel een 3DMark test draaien om te zien hoeveel MPixels de kaart kan leveren. Het aantal MPixels is altijd een constante. Als de TS hier een hele lage score haalt, dan is er echt iets aan de hand.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op 21 februari 2004 @ 12:05:
[...]

Let wel even op wat er nu in zit. Volgens de Dell site maakt je systeem gebruikt van Dual Channel memory, dat zou dus betekenen dat er nu 2 banken bezet zijn. Je zult dan ook met 2 repen geheugen moeten uitbreiden (dus 2x256mb).

Oh en als je denkt dat een spel goed werkt als je net voldoet aan de minimum systeemeisen dan heb je 't mis. Ook de optimale systeemeisen zijn vaak niet eens helemaal voldoende om het echt lekker te laten lopen. Vooral die Battlefield spellen heb ik gemerkt dat ik daar echt een monster pc voor nodig had. Maar kan ook aan mijn instellingen liggen natuurlijk.

En installeer ook ff de laatste DirectX versie (9.0b) voor het geval je dat nog niet gedaan had.
heb al de laatste directX versie

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Download de ati drivers en de intel drivers voor je chipset, en installeer ze beide, zet je virusscan/firewall us op disable als je die hebt, als het nog nie lukt zou ik terug gaan naar die pc-boer.

Verwijderd

Als je nu eerst alles doet wat aangedragen is, worden je antwoorden misschien wat langer als een regel >:)

Verwijderd

Topicstarter
Westereen schreef op 21 februari 2004 @ 12:12:
Download de ati drivers en de intel drivers voor je chipset, en installeer ze beide, zet je virusscan/firewall us op disable als je die hebt, als het nog nie lukt zou ik terug gaan naar die pc-boer.
zou iemand zo aardig voor me zijn om de links die daarbij horen te plaatsen
zodat ik het nu gelijk kan downloaden, dit is de intel chipset [Intel® 865G chipset]

• PD2JK
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

www.google.nl

Je zal versteld staan wat je daar al niet kunt vinden. :D
m.a.w. Doe ietsie meer moeite om je probleem op te lossen, we zijn niet echt een helpdesk. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door PD2JK op 21-02-2004 12:17 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

argh :/

download eerst een sisoft sandra

Vertel ons dan even het volgende:
-wat staat er bij je chipset
-wat staat er bij je videokaart (welk type enzo en ook op welke agp snelheid hij staat)

Vertel dat dan even dan kunnen we je een stuk beter helpen

[duh-modus]
ati site
intel site

[/duh-modus]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 12:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 12:20:
argh :/

download eerst een sisoft sandra

Vertel ons dan even het volgende:
-wat staat er bij je chipset
-wat staat er bij je videokaart (welk type enzo en ook op welke agp snelheid hij staat)

Vertel dat dan even dan kunnen we je een stuk beter helpen

[duh-modus]
ati site
intel site

[/duh-modus]
ik ben nu bezig om sisoft sandra te downloaden

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DeX schreef op 21 februari 2004 @ 11:56:
[...]

Als je weet wat voor merk/type moederbord je hebt. Kunnen we je snel verder helpen.
Wat voor voeding heb je?
Voeding maakt in dit geval niet uit. Ik denk dat er eerst een nVidia videokaart in heeft gezeten, en dat die oude drivers in de weg zitten... Gebeurd namelijk wel vaker... Dus even de nVidia drivers goed verwijderen, met Detonator Destroyer ofzo... Mocht dat ook niet helpen, dan kan je (net als ik heb gedaan) voor de zekerheid je PC opnieuw installeren...

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje schreef op 21 februari 2004 @ 12:26:
[...]
Voeding maakt in dit geval niet uit. Ik denk dat er eerst een nVidia videokaart in heeft gezeten, en dat die oude drivers in de weg zitten... Gebeurd namelijk wel vaker... Dus even de nVidia drivers goed verwijderen, met Detonator Destroyer ofzo... Mocht dat ook niet helpen, dan kan je (net als ik heb gedaan) voor de zekerheid je PC opnieuw installeren...
er heeft nooit een nvidia kaart ingezeten, het is een onboard ding van intel {intel extreme graphics 2}

Verwijderd

GJ-tje schreef op 21 februari 2004 @ 12:26:
[...]
lees effe de draad door :) gaat hiervoor om intel extreme dinges die erin zat. ook is ts niet erg ervaren op het gebied van computers lijkt het en dan zal een format c: wel eens een hele... hele... lege computer voor hem kunnen opleveren :P

ontopic:
ik zit net te denken.. zo'n intel extreme ding was dat niet met shared geheugen? Is het dan niet verstandig als TS dit ding in z'n bios uitzet zodat dit geheugen vrij komt voor de rest van het systeem (is uberhaupt slim om em uit te zetten als ie hem niet gebruikt )

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 12:32 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 11:47:

een Dell dimension 4600
p4 2.66 533 fbs
256 ddr ram
80 gb

maar hoe kan het dat battlefield stotterd als ik speel, ik heb de drivers van de cd die erbij zat geinstaleerd [de pc boer dan].
Mmm maar 256 Mb geheugen... kan...net...maar gaat wat moeilijker met de zwaardere games!

Een 9600 Pro of een 9600 Pro Lite ( geheugen van de kaart maar op DDR 200Mhz ( 400Mhz effectief ) in plaats van DDR 300Mhz ( 600Mhz effectief ) )

There is no place like ::1

• Pollewob
  • Niet online
Ice Man, de vragen die je stelt zijn niet echt van het niveau wat we op GoT willen zien ([rml]The Ice Man in "Ik voel me machtenloos [ nieuwe videokaar..."[/rml] bijvoorbeeld). Dat soort dingen zijn redelijk eenvoudig op te zoeken en zelf uit te testen, zo ook de drivers van de videokaart.

Als je toch niet een goede oplossing voor je probleem kan vinden is het misschien verstandig om je vraag op http://www.helpmij.nl of http://www.beginnerweb.nl te plaatsen, aangezien ze daar meer ingesteld zijn op dit soort vragen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.