Sweex router + Chello = problemen

Pagina: 1
Acties:

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 17:44
Ik heb recentelijk een sweex breedband router aangeschaft. Het betreft de LB000021 (Nieuwe Breedband Router + 4 poorts Switch).
Ik heb de handleiding gevolgt, maar dat werkte niet. Ik heb daarna het door Chello aan mij gegeven IP+DNs+gateway ed. ingevoerd in de router, maar dat werkt ook niet.

Ik kan op de instellingen-pagina komen (192.168.2.1), de router geeft aan dat ie connected is, en ik kan deze ook pingen, maar ik kan gewoon niet internetten :(

andere topics op GoT bieden ook geen uitkomst

[ Voor 11% gewijzigd door Necrite op 21-02-2004 11:38 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 16:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Heb je de nieuwste firmware in je router zitten? Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad en dat was met een firmware upgrade opgelost.

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
volgens mij heb jij geen vast ip van chello.
maar je moet het mac adres wat eerst wel werkte clonen.

Verwijderd

ascona was me al weer voor :)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 13:57 . Reden: andere user was me voor ]

Verwijderd

Hij heeft 't mac adres gecloned wat altijd heeft gewerkt.
Toen je bij de configuratie moest kiezen wat voor een aansluiting je had kon je kiezen uit:
cable modem,
fixed Ip
of PPTP

Hij heeft gekozen voor cable modem gekozen. Toen moest je de hosting van 't mac adres invullen. En bij mac adres 't mac adres gecloned. Volgens 't boekje zou ie dan moeten werken.

Bovendien snap hij niks van dit:
Hoe deel ik Internet ?

en dan met name het gedeelte over routers en kabel.

(wie is dan toch die man die precies weet wat Necrite doet?... zijn oudere broer. )

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
heb je wel eerst het ip vrijgegeven? :?
anders krijgt die router het niet terug.

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 17:44
@ IceStorm: In de readme van de firmware staat "Deze firmware is alleen geschikt voor de router LB000021 met runtime code 2.59 of 2.65 of 2.74." Ik heb runtime code 1.63...

@ Ascona: Ik heb idd het mac-adres gekloond dat eerst wel werkte, en verder gedaan zoals in de handleiding staat.

Hier een beknopte samenvatting van wat er in de handleiding staat en wat ik dus ook gedaan heb:

-IP en DNS op "automatisch verkrijgen" zetten
-IP vrijgeven en vernieuwen
-naar de router connecten
-op "cable modem" instellen (zie de post van mn broer hierboven"
-hostname en mac-adres invullen (arnhem.chello.nl en MAC-adres gekloond)
-computer uitzetten
-10 sec. wachten en ook het modem uitzetten
-10 seconden daarna het modem weer aanzetten
-weer 10 seconden later de computer weer aanzetten

-edit-
Het is al opgelost!
Ik heb bij "hostname" de naam v/d computer ingegeven.
Router werkt nu perfect :D

[ Voor 10% gewijzigd door Necrite op 21-02-2004 22:41 ]

Verwijderd

Ik heb laatst ook een weex router 4-port switch gekocht. Ik heb wel verbinding met het internet kunnen krijgen via mijn desktop. Het kostte wel wat moeite, maar het lukte. Nu wil ik mijn laptop ook op de router aansluiten om te internetten. De lampjes op de router beginnen te branden, als de status van mijn LAN bekijk op de laptop wordt er informatie heen en weer gestuurd, maar ik kan nog steeds niet internetten. Mijn instellingen staan allemaal op automatisch configureren en mijn DHCP-server staat ook ingeschakeld en ik gebruik geen cross-kabel! Wie kan mij helpen?

Groet,

Supercarver

Verwijderd

Ik moest trouwens wel een fixed IP-adress instellen om een verbinding te krijgen. Schakel ik in het configuratiescherm van de router naar een dynamisch IP-adress, dan is mijn verbinding verbroken. Een host-name invullen was ook niet echt nodig.

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:05

Acheron

updatepack.nl

Ik moest mijn sweex router eerst resetten voordat ik hem voor het eerst kon gebruiken |:(

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Dat kan ik ook wel eens proberen!

Verwijderd

mmm... levert ook niets op!
Pagina: 1