Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Isolatie] Zal dit werken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ga binnenkort me pc naast mijn audiokast zetten en zet er ook gelijk 2 extra fans bij (nu 1 casefan) maar ik wil wel graag dat me kast wat stiller word dan als die daar staat. Ik wil hem namelijk ook 's nachts kunnen aanstaan. Ik ga al rubber ringen tussen HD,schroef en kast zetten en dat doe ik ook bij de casefans. Ik heb ook een fancontroller maar die werkt op moment volgens mij niet goed maar daar kom ik wel uit. Nu wil ik dus een bureau maken naast mijn audiokast met de pc eronder. Hiernaast wil ik een dempingsmat/isolatie materiaal stoppen. Zou dit effect hebben? (kast komt wel verder van muur te staan dan op plaatje dus er zal genoeg airflow zijn) en wat als ik er ook een deurtje voordoe met dempings materiaal? (met 2 intakte gaten)

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/2906e6L5itU0.GIF

http://tweakzone.nl/f/g/2906e6L5itU0.GIF

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 11:31 ]

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Waarom 2 extra casefans als je de kast stiller probeert te maken?

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

RolandWitvoet schreef op 21 februari 2004 @ 16:51:
Waarom 2 extra casefans als je de kast stiller probeert te maken?
2x @ 5v hoor je niet 1 op 12v wel lijkt me :)

isolatie heeft meestal niet zo heel erg veel zin. Het heeft veel meer zin om de fan's op lagere snelheid te laten draaien en te kiezen voor iets betere (vaak duurdere) en grotere fan's. Hoe groter de fan des te beter.

Verwijderd

Topicstarter
nou het zit zo ik heb beperkt budget en ik doe er extra fans in omdat ik ook overclock, ik d8 zo van als ik nou een voorklik deurtje maak voor als ik films kijk (en mijn graka dus beperkt belast word en me cpu valt dan ook wel mee ) zodat ik minder lawaai heb onder films maar hem weg haal zodra ik ga gamen (betere airflow)

alleen het vage van me fancontroller is:
-aangesloten
-fan aangesloten op goede manier

maar zodra ik aan knop ga draaien van de fan gaat hij juist herrie maken? een geluid dat er voorheen niet in zat dus dan draai ik hem maar weer terug.

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 21:00

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Als er voldoende ruimte is voor airflow, is er zeker genoeg ruimte voor geluidslekken. Het plaatsen van 1 plat/mat met dempingsmetriaal heeft geen enkele zin.

Volgens mij is er voor het stiller maken van je PC maar 1 goede strategie: zorgen dat er zo min mogelijk (hinderlijk) geluid ontstaat. Als er eenmaal een fikse geluidsbron is, is het vrijwel ondoenlijk om daar wat aan te doen, tenzij je de mogelijkheid hebt om het geheel in een afgesloten massieve kast te zetten met, voor de airflow noodzakelijke, openingen naar een andere ruimte. Aangezien dat nogal omslachtig is en lastig te realiseren dus de taktiek: zorg dat er zo min mogelijk lawaai onstaat.

Ik ben erg tevreden met mijn eigen setup.
* Een Zalman AlCu waaier op m'n P4 2,4; Zalman fan op laagste toerental (29 graden idle)
* Een Enermax voeding met 'fanmate' op laag toerental (case: 29 graden idle)
* Een Zalman heatpipe koeler op m'n FX5600
* Een Maxtor DiamondMax Plus 9 DFB (39 graden idle)

Als je extremere maatregelen kunt/wilt nemen, zou je naar waterkoeling moeten gaan kijken met een stille radiator-fan.

Verwijderd

Topicstarter
nou kijk ik heb dus eigenlijk geen budget :P zo goed als niks...

maar het zal toch wel helpen dat ik rubberen ringen tussen alle schroeven doe van de HD en fans? en ik ga nog ff kloten met die fancontroller want wil gvd dat die werkt :P
Pagina: 1