Toon posts:

[TV] Welke TV: 800*600 tv-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude tv begint zo stilletjes aan zijn laatste uren af te spelen en nu ben ik op zoek naar een nieuwe. Welke TV kunnen jullie mij aanraden met volgende eisen:
- 4:3
- TV wordt vooral voor TV-out gebruikt
- Liefst ondersteuning voor 800*600 op de TV-out (deze res past beter bij men MyHTPC skin)
- geluidskwaliteit doet totaal niet terzake: hangen andere speakers aan
- prijsklasse 500 -> 750€ (mag misschien iets hoger, maar moet wel verantwoord zijn dan :) )
- Liefst vanaf 70 cm beelddiagonaal

alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 10:45 ]

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aldi heeft woensdag weer een leuke tv in de aanbieding. Ik heb nu de kleine versie en die doet het ook braaf bij 800*600, grote dus denk ik ook wel:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_09/OFF02.HTM

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, 'k had een 55cm en 'k vond die toch juist iets te klein, dus liefst een 70cm diagonaal. (startpost gewijzigd)

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
;) ik verwacht dat de meeste tv's deze 800*600 wel "ondersteunen" omdat het vooral van je videokaart afhangt (d8 ik). Ga eens bij de lokale tvboer een kijkje nemen.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:50
De meeste TV's kunnen max 720*576, das namelijk PAL resolutie.
Wil je hoger, dan moet je n tv met VGA of DVI ingang zien te vinden. In Europa houdt dat ongeveer in dat je n LCD, TFT of LCoS TV moet kopen. Deze kunnen hogere resoluties aan.
In de VS verkopen ze ook CRT TV's met VGA ingang die 1280*720 kunnen weergeven (HDTV resolutie). Ik zag laatst n 32" model voor 900 dollar ongeveer, waarom verkopen ze die hier niet?!!

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alle TV's kunnen "800x600" weergeven, alleen is PAL geen 800x600 dus schaalt je TV out die resolutie bij tot eentje die de TV wel weer kan geven. Ook al stel je de resolutie van je TV out in op 1024x768 (matrox kaartjes kunnen dat), dat wordt voordat het naar de TV gaat toch weer naar PAL resolutie geschaald ;). Maak je daar dus niet druk om en ga gewoon even naar een winkel en kijk eens wat ze aan aanbod hebben.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-07 19:57
Als je gaat shoppen voor een tv, let dan op of bij fel naar donker het beeld stabiel blijft dus niet vervormd bij fel beeld, dit verschijnsel noemen ze ook wel pompen.
Dit verschijnsel kun je dus goed zien in videoclips, let dan op het logo (bv TMF) ... dat moet dan op zijn plaats blijven staan en niet verschuiven.
Oorzaak: zwakke voeding van de hoogspanning.
Nu zal je wel denken, waar maak ik me druk om , het kan de hele geometrie vernoiken als er opeens een fel licht in beeld komt(of een windows venster opent en/of schuift).
Het zal trouwens niet meevallen om er 1 te vinden, maar voor 500 tot 700 euro mag je dat zeker wel verlangen van een tv.

Kijk ook voor de zekerheid of de horizontale lijn wel recht is (dus niet afbuigt aan de linker of rechterkant), dit kun je goed zien bij breedbeelduitzendingen of op CNN (heeft zo'n balk onder).
Ik heb dus zo'n tv die aan de rechterkant iets (1,5cm) naar beneden buigt, irriteert me elke dag :'( , gelukkig zie ik dat alleen als er balken of breedbeelduitzendingen zijn. (het is een 4:3 72cm sony trinitron, niet op gelet bij aankoop.)

Nog 1 ding om evt op te letten, als je een panorama shot ziet bv. van links naar rechts schuivende achtergrond, kijk dan of je niet zo'n jampot effect krijgt.. dan lijkt het net alsof je door een leeg jampotje kijkt, een onnatuurlijk effect waar ik me ook aan kan storen.
Het beeld beweegt dan sneller in het midden als aan de linker en rechter kant, dat komt dan doordat het links en recht wat opmekaargeknepen zit, normaal niet echt zichtbaar maar wel duidelijk zichtbaar bij die panorama shots.

Succes met je aankoop :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:16
Het effect wat jij noemt "pompen" zul je altijd houden. Wit beeld lijkt of is groter dan zwart beeld. Kijk maar is bij je computer monitor daar kan je met die leuke philips test tooltjes dat mooi testen en zie je ook dat wit meer ruimte nodig heeft dan zwart.

Verwijderd

Termi schreef op 21 februari 2004 @ 22:55:
Het effect wat jij noemt "pompen" zul je altijd houden. Wit beeld lijkt of is groter dan zwart beeld. Kijk maar is bij je computer monitor daar kan je met die leuke philips test tooltjes dat mooi testen en zie je ook dat wit meer ruimte nodig heeft dan zwart.
ok, maar er zijn grenzen. Bij m'n broertje's tv (philips 15 inch) is het zo erg dat echt de hele geometrie verkracht wordt (erg leuk tijdens games @ psx, tetris bijv. is helemaal scheef)

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-07 19:57
De een heeft het wat meer als de ander, maar ze bestaan ook zonder zoals de k12, een oud type maar die heeft daar echt geen last van, ze kunnen ze echt wel zo maken, maar ze maken tegenwoordig alles liefst zo goedkoop mogenlijk ten koste van de kwaliteit.
Ik wil alleen maar zeggen dat het wel een punt is om naar te kijken, iedereen koopt liever een tv waar dat effect miniem is.
Ik denk dat ze ook zonder dat effect te koop zijn alleen zul je goed moeten zoeken.
Pagina: 1