Toon posts:

Windows 2003 Server Enterprise NL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe server:

Asus P4S800D
P4 2,4
2x 256MB Corsair pc3200
20 GB Maxtor 7200 RPM (Boot)
160 GB Maxtor S-ATA

Ik heb windows 2003 enterprise geïnstalleerd. Heb enhanced security al uitgeschakeld. Ik kan eigenlijk op alle websites komen, behalve op google en microsoft. Zodra ik een van die adressen intyp kom ik uit op de msn zoekpagina, alsof de pagina niet bestaat :S

Dit is behoorlijk lastig, want zou graag updates willen draaien enz. enz.

Heb ik iets over het hoofd gezien?

Mijn server is aangesloten op een router, die de ip adressen uitdeeld. De server krijgt er dus eentje toegewezen. Toen ik voorheen windows 2003 standard had draaien, had ik het probleem niet.

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
*update*

ik kan de websites wel pingen en als ik het ip adres van google invul, dan krijg ik de pagina voor me!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

DNS ingevuld?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen IP, geen gateway, geen wins en geen dnsen ingevuld. Bij mijn andere pc's ook niet nodig.

Misschien een nieuwe install het beste???

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Om even bot te zijn je moet niet willen internetten op een windows 2003 server deze heeft hele andere functionaliteiten namelijk. Gebruik je windows 2003 server als desktop soms?

Het niet goed kunnen resolven van url's heeft er alles mee te maken dat DNS niet goed ingevuld is.

[ Voor 23% gewijzigd door mutsje op 21-02-2004 10:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 21 februari 2004 @ 10:03:
Om even bot te zijn je moet niet willen internetten op een windows 2003 server deze heeft hele andere functionaliteiten namelijk. .
Uhhhh wil ook niet bot zijn, maar mag ik niet updaten van de microsoft website? Misschien wel zo handig niet? En heb geen zin in een alternative manier, om eerst de setup bestanden te downloaden op een andere pc en ze vervolgens via het netwerk te installeren

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed, moet ik de dnsen van mijn internetprovider planet instellen?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

update heeft niks met google te maken :+ en die windows update site staat al in trusted sites. Wat je beter kunt implementeren is SUS zie de howto die leon1 geschreven heeft dan kan jij je clients ook gelijk updaten en heb je 1 punt waar alle updates binnen komen en bewaard blijven!! dus ook met een nieuwe client geen overbodig internet verkeer omdat die de updates gewoon van de server afhaalt. bij mij @work hebben de servers geen internet omdat dit een gat in de security is bv.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 10:08:
Maar goed, moet ik de dnsen van mijn internetprovider planet instellen?
Die moet je instellen bij je DNS FORWARDERS ja...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Thug (en mutsje :P ) als je zelf de laatste bent die gepost heeft - zou je dan je laatste bericht willen bewerken als die jonger is dan 24 uur? Nu lijkt het steeds ofdat je je topic probeert te schoppen, en bovendien leest het zo ongemakkelijk :)

Verwijderd

Persoonlijk zou ik mijn server zo wie zo niet via DHCP laten lopen.
Gewoon IP/DNS en Gateway nummers vast inkloppen.
Anders kom je straks toch in de problemen als je een port-forward oid wil laten doen.
Bij DNS nummers de IP nummers van de DNS van je ISP invoeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 11:17 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 11:16:
Bij DNS nummers de IP nummers van de DNS van je ISP invoeren.
Leuk voor je AD.
Hoe snel denk je dat je problemen gaat krijgen dan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1