[Win2k] Right-Click op Start geeft rommel, Hoe organiseren?

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:11

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Iedereen kent het wel, als je rechts op een bestandje klikt (bijvoorbeeld MP3) en je uit het pulldown menu een optie kunt kiezen (bijvoorbeeld Enqueue to winamp).

Omdat ik zo'n ouderwetse IBM_klik_toetsenbord heb, zonder Windowstoets, open ik de verkenner altijd via "Right-Click op Start --> Explore. Echter nu zijn er veel programma's ook in deze button geslopen (Nieuwe installatie) o.a.:

NAV2004
WinACE
CuteFTP
WinAmp

Ik wil deze programma's dus wel als ik op een bestandje sta en een rightclick geef zien, maar dus niet in die start. Ik kan deze opties nergens vinden in de installatiesoftware van deze eerdergenoemde files. Als ik wel iets vind, dan ben ik het dus ook in verkenner kwijt.

Start --> Instellingen --> Taskbar & Menu Start staan ook geen opties. Wie helpt me om dit te kunnen cleanen?

Search op Google & GoT leveren ook geen opties op ;(

20*350ZO45°

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 22:13

Spruit_elf

Intentionally left blank

je moet in het register zitten volgens mij, ik weet igg dat je met een programma als regcleaner een tabblad shell extensies hebt, en daar kan je die instellingen van de bestanden wijzigen, en ik denk dat er voor start ook wel een entry is.

voor gewone bestanden is het igg via start>uitvoeren>regedit.exe intypen>en dan naar HKEY_CLASSES_ROOT gaan

ik heb nog niet gevonden wat start is maar voor bestands extensies moet je daar zijn.

PAS OP je zit dan in het register te kloten en als je niet weet wat je doet kan het schadelijk zijn!

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik denk haast dat de contextmenu's van start en bij 'gewone' bestandjes dezelfde registrykeys delen... ik vrees dat het dan een heel geklooi wordt om voor elkaar te krijgen wat jij wilt....

Een andere oplossing welke voor jou denk ik net zo effectief is, is een shortcut naar de verkenner te maken in de quick launch-bar naast de startknop (waar standaard ook die icoontjes van IE, outlook express, show desktop etc. staan). Is zelfs nog sneller; je hoeft maar 1 keer te klikken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 21-02-2004 11:21 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij werkt het rechtsclicken op je start menu niet anders dan het rechtsclicken op de folder 'Start Menu' - en kan je de opties daar niet beperken :)