adsl werkt, maar elan cable unplugged...

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Heb hier net bij mijn ouders ADSL geinstalled, direct adsl van kpn zonder modem. Die heb ik elders gekocht in verband met de prijs, leversnelheid en de bagger garantie op die dingen van kpn.

Ik kan inmiddels hier lekker internetten, alleen loop ik tegen het volgende icoontje aan:
Afbeeldingslocatie: http://haranaka.dyndns.org/systray.gif

Ik heb werkelijk geen idee hoe dat icoontje daar komt of wat het er doet. Mijn vader was natuurlijk te ongeduldig om op mij te wachten om de boel aan te sluiten, hij heeft wel even lopen prutsen.

Hij zegt dus dat hij geen atm elan kan maken omdat er kabels niet zijn aangesloten. Mijn redenatie is als volgt, het werkt dus de computer liegt :P Dus ik probeer dat ding weg te slopen, maar dat lukt me niet.
Als ik in netwerkverbindingen die elan verbinding wil deleten dan wil dat niet (kan hem niet verwijderen zegt ie).
En in apparaat beheer kan ik het apparaat "ATM geemuleerde lan <onbepaalde ELAN-naam>" niet verwijderen. Hij geeft dan als reden dat het device misschien nodig is om de computer mee op te starten...

Dus wie kan mij helpen dit probleem de wereld uit te helpen?

...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoeveel netwerk apparaten heb je uberhaupt in je pc dan?

{signature}

• Haranaka
Naast de USB modem zit er nog een oude 56k modem in.

Apparaatbeheer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
- Modems
    - Moterola 56k modem

-Netwerk adapters:
    - USB modem
    - ATM geemuleerde LAN <onbepaalde ELAN-naam>
    - 1394-netwerkkaart

Hmm vond het vreemd dat die 1394 kaart er tussen stond maar dat blijkt mijn firewire kaartje te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Haranaka op 21-02-2004 01:53 ]

...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nou, schakel dan de niet gebruikte netwerk meuk uit in je systeem -> hardware eigenschappen.

{signature}

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je niet met rechtermuisklik 'Eigenschappen' op de adapter in 'Netwerkverbindingen' het 'Weergeven in taakbalk'-vinkje van die adapter weghalen ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake: die optie zorgt alleen voor het wel/niet weergeven als je wél een verbinding hebt. Dat het icoon er is als je géén verbinding hebt is afaik niet op te lossen.

• Haranaka
*schop*

...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 08:34:
sanfranjake: die optie zorgt alleen voor het wel/niet weergeven als je wél een verbinding hebt. Dat het icoon er is als je géén verbinding hebt is afaik niet op te lossen.
je kan natuurlijk wel kiezen voor het verbergen van het icoontje.

zie het probleem eigenlijk niet, alles werkt toch? Stel je toch gewoon in dat je het icoontje nooit wordt weergegeven. Probleem opgelost.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zie het probleem niet, je maakt verbinding met een USB modem (denk ik, je bent een tikje onvolledig om een 100% nuttig antwoord te geven) en gebruikt die hele LAN verbinding dus niet. Er is dus ook geen Netwerkkabel aangesloten, windows heeft wel gelijk.

Als jij dat icoon irritant vindt, dan ga je naar netwerkverbindingen en naar de eigenschappen van de "ELAN" verbinding en zet je "icoon status weergeven in systeemvak" uit ofzo. Simpel :).

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 22-02-2004 15:28 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Haranaka
Jullie spreken over dat je bij de eigenschappen van een lan verbinding de volgende optie kan aanvinken:
"Pictogram in systeemvak weergeven gedurende verbinding"

Dit houd dus in dat je ervoor kan kiezen of je wel of geen icoontje wil zien als je verbinding hebt via die lan.
Er is bij mij geen verbinding, dus die optie is hier niet van toepassing (de optie is trouwens niet eens aangevinkt).

Het probleem is dus dat hij een error geeft op een lan verbinding die er feitelijk niet is (geemuleerd) omdat er geen kabel aangesloten zit. Ik kan die verbinding niet verwijderen of uitschakelen, hetzelfde geldt voor het geemuleerde netwerk device.

Of zou de oplossing zijn dat ik een geemuleerde netwerkkabel moet kopen? 8)7

...

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je zou bij de netwerkconnecties (start>instellingen>netwerkconnecties oid) met de rechtermuisknop op die LAN verbinding moeten klikken, en dan voor "uitschakelen", of "disable" kiezen. Dan zet je 'm simpelweg uit (niet verwijderd dus), en verdwijnt dat onnuttige icoon ook.
Tenminste, zo werkte het hier...
Pagina: 1