Toon posts:

Garantie vraag WD 120GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding heeft een tijdje geleden kortsluiting gemaakt in mijn pc toen hij zichzelf opblies, en heeft dus mijn harde schijf ook gefrituurd.
Dit is wel gebeurt in de garantie periode van een jaar.
maar nu ben ik wel de bon kwijt van de harde schijf, en ben van plan een RMA aan te vragen via western digital zelf.

nu mijn vraag:
valt dit onder de garantie?

ik vraag dit nmlk omdat het opsturen van zo'n pokke harde schijf behoorlijk duur is.

bijvoorbaat dank

:)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Het valt niet onder de garantie lijkt me, aangezien dit de fabrikant niet aangerekend mag worden. Zeker zonder bon lijkt me dit niet mogelijk ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Indien geen zichtbare schade krijg je om heus wel geRMA't.

edit:
Maar zoals Turkish en mauriizio zeggen, is het wel discutabel. En daarmee bedoel ik: indien je zelf met je PSU aan het klooien was, is het eigen schuld en mag je dat niet van je afschuiven volgens de ethiek (of je je daar aan houdt is een 2e, en laten we daar geen discussie over houden hier)

[ Voor 74% gewijzigd door Voutloos op 21-02-2004 00:55 ]

{signature}

• Maurizio
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08
valt niet onder de garantie jung...

Verwijderd

Topicstarter
hehe.. nee ik deed mn computer uit

en toen ik m aan zette volgende morgen .. pats..
laatste keer dat ik mn pc zomaar uitzet :p

maar als ik op deze manier een nwe kan krijgen... opsturen is namelijk de helft van een nieuwe harde schijf... dus 't is een beetje tricky :|

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-03 12:38

Nobby

Nuts!

Stuur anders een mailtje naar de fabrikant waarin je het serialnummer vernoemd en vraagd of je nog garantie/recht op RMA hebt? Dit heb ik een keer gedaan met een 2e handse Matrox waarvan de bios gefrituurd was.

[ Voor 5% gewijzigd door Nobby op 21-02-2004 01:17 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 00:59:
hehe.. nee ik deed mn computer uit

en toen ik m aan zette volgende morgen .. pats..
laatste keer dat ik mn pc zomaar uitzet :p

maar als ik op deze manier een nwe kan krijgen... opsturen is namelijk de helft van een nieuwe harde schijf... dus 't is een beetje tricky :|
laat jij het brengen door de taxi ofzo? bij de ptt kost een schijfje naar duitsland sturen iets van 7,50 euro ofzo geloof ik. laatst was ik voor een doos van 4 maxtors 17,50 euro kwijt, en dat is dus veel zwaarder en gaat naar ierland, wat weer duurder is dan duitsland.

van maxtor heb ik laatst geheel onverwachts nog een schijf terug gehad. ik had hem zelf gesloopt, ide connector was een beetje gaar. briefje der bij gedaan: 'I guess I messed this one up myself, but on the other hand I find the construction rather weak.' Nieuwe voor teruggehad. ik weer blij.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Al die fabrikanten doen meestal niet zo moeilijk over een defecte hd. Gewoon RMA aanvragen via internet en opsturen die handel. Een nieuwe 120 gig is duurder als het opsturen !!!

(bij TPG worldpack : 14 euro ofzo naar Duitsland, incl verzekering en shit)

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
smvs schreef op 21 februari 2004 @ 01:17:
[...]

laat jij het brengen door de taxi ofzo? bij de ptt kost een schijfje naar duitsland sturen iets van 7,50 euro ofzo geloof ik. laatst was ik voor een doos van 4 maxtors 17,50 euro kwijt, en dat is dus veel zwaarder en gaat naar ierland, wat weer duurder is dan duitsland.

van maxtor heb ik laatst geheel onverwachts nog een schijf terug gehad. ik had hem zelf gesloopt, ide connector was een beetje gaar. briefje der bij gedaan: 'I guess I messed this one up myself, but on the other hand I find the construction rather weak.' Nieuwe voor teruggehad. ik weer blij.
je moet dat ding toch via koerier sturen? zeggen ze tenminste.. via tnt was dat 42€

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

redfoxert schreef op 21 februari 2004 @ 01:23:
Al die fabrikanten doen meestal niet zo moeilijk over een defecte hd. Gewoon RMA aanvragen via internet en opsturen die handel. Een nieuwe 120 gig is duurder als het opsturen !!!

(bij TPG worldpack : 14 euro ofzo naar Duitsland, incl verzekering en shit)
11 euro kost het aangetekend (zoals ik het meestal verstuur) en weet je zeker dat het veilig aankomt.
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 01:23:
[...]

je moet dat ding toch via koerier sturen? zeggen ze tenminste.. via tnt was dat 42€
TPG is toch ook een mooie koerier, ben je voor 11 euro klaar :P Waarom zou het uitmaken of het per TPG, TNT (wat ook weer onderdeel van de TPG was geloof ik), DHL, UPS of hoe dan ook laat versturen. Als hij gewoon goed verpakt is maakt dat niets uit.

[ Voor 33% gewijzigd door TERW_DAN op 21-02-2004 01:28 ]

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Nee, officieel is het geen garantie, maar als er geen zichtbare schade op de schijf te zien is kun je hem gewoon naar WD toesturen...

En ze willen graag dat je een koerier gebruikt omdat je dan wat betere service krijgt. TPG is geen koerier officieel, maar een pakketje heeft standaard track&trace, dus het boeit niet zo als je gewoon TPG neemt (wel verzekerd & aangetekend versturen natuurlijk)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Pagina: 1