Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
In smb.conf kun je inderdaad aangeven welke interface je gebruikt en welke (sub)netten.deepbass909 schreef op 21 februari 2004 @ 00:24:
Ik ben bezig mijn server in te richten, en alles leek te werken, tot ik een 3com905 tx/c 100mbit kaart installeerde...
Ik heb nog wel directe netwerkacces over TCP/ip, maar samba werkt niet meer.
Is er ergens in een config vastgelegd welke ethernet adapter samba gebruikt???
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
tja, alleen is er maar 1 interface actief, en wordt er in de smb.conf geen melding gemaakt van een interface...
ps. de server is wel zichtbaar, maar niet benaderbaar...
ps. de server is wel zichtbaar, maar niet benaderbaar...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
ik schaam mij diep... het was de firewall in de linux server die het tegen hield....
wat zegt hij dan wanneer je hem probeert te benaderen 
zet anders eens in je smb.conf (kijk eerst even of hij er niet al tussen staat, al dan niet commented (# ervoor)): bind interfaces only = no
en vergeet niet de smb daemon te herstarten, /etc/init.d/samba restart (hangt van je OS af)
zet anders eens in je smb.conf (kijk eerst even of hij er niet al tussen staat, al dan niet commented (# ervoor)): bind interfaces only = no
en vergeet niet de smb daemon te herstarten, /etc/init.d/samba restart (hangt van je OS af)
edit:
al opgelost dus
al opgelost dus
[ Voor 7% gewijzigd door NoBody op 21-02-2004 01:04 ]
Hoi