fan maakt herrie...

Pagina: 1
Acties:

• Fudgem
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08-2024

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
ik heb een aluminium case, als ik een casefan aansluit, dan maakt ie een teringherrie. als ik de fan gewoon in mijn hand houdt en inplug, dan doet ie het niet, het is dus trilling tegen de case. ik heb er al rubbertjes tussen gedaan, maar dat helpt ook niet. zonder de casefan moets de cpu-fan veel harder draaien (5000+ rpm) en maakt die weer herrie.
heeft iemand een idee om de casefan stil te krijgen?

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Zit er een rooster in je kast? Of gaatjes? Als de lucht daar tegenaan blaast maakt het ook herrie.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

lawaai van casefans wordt veroorzaakt doordat de lucht ergens langsgaat.
Waarschijnlijk gaat de lucht langs het lucht rooster.
waar monteer je je fan tegenaan?? een vlak met wat gaatjes, of echt een rooster?

edit: grr dreeke :(

[ Voor 7% gewijzigd door job op 20-02-2004 23:55 ]

Verwijderd

Zapp Brannigan schreef op 20 februari 2004 @ 23:54:
ik heb een aluminium case, als ik een casefan aansluit, dan maakt ie een teringherrie. als ik de fan gewoon in mijn hand houdt en inplug, dan doet ie het niet, het is dus trilling tegen de case. ik heb er al rubbertjes tussen gedaan, maar dat helpt ook niet. zonder de casefan moets de cpu-fan veel harder draaien (5000+ rpm) en maakt die weer herrie.
heeft iemand een idee om de casefan stil te krijgen?
Strakker aanschroeven :? Misschien zijn de vastmaak punten iets breder dan de schroefjes voor je FAN, iets bredere schroeven dan gebruiken :9

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
er zitten gaatjes in de case, daar zit de fan tegenaan...

AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB

Verwijderd

Vrijwel tegelijk hierboven :P

Mijn oplossing: iets langzamer laten draaien door bv. een fancontroller of een kabel die voltage van 12 naar bv. 7 volt omzet. Dat help meestal vrij goed. Wat je ook kan proberen is een laagje rubber van een oude fiets binnenband tussen fan en case te plakken of zo.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Zapp Brannigan schreef op 20 februari 2004 @ 23:56:
er zitten gaatjes in de case, daar zit de fan tegenaan...
lucht waait langs gaatjes => Herrie

Monteer hem maar eens op een andere plek in je kast waar hij niet tegen zulke dingen aan blaast, dan maakt ie geen herrie ;)

Is een normaal verschijnsel. Wel irritant, dan zou je de gaatjes uit de kast moeten halen zodat het een open ruimte is. En daarna eventueel een fanguard monteren.

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
maar als die op een andere plek zit, blaast ei de lucht toch niet naar buiten?

Verwijderd

Zapp Brannigan schreef op 21 februari 2004 @ 00:00:
Dat ligt eraan hoe je hem in je kast plaatst he, gewoon even voelen met je hand :9 !

• dreeke

dreeke

outdated icon

Zapp Brannigan schreef op 21 februari 2004 @ 00:00:
Nee, maar het gaat erom dat je dan weet of het door die gaatjes komt, of door het vastschroeven aan de kast....

Verwijderd

Waar staat die casefan , aan de achterzijde van de case??
Standaard wordt daar een rooster van gaatjes voorzien (meestal), dus zoals ze hier al gezegd hebben uitdremelen en fanguard zetten (wafelgrilletje) en probleem opgelost ;)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

heb je het deurtje oid van je case zelf wel goed vastgeschroefd? Houd je hand eens tegen het panneel aan, is het dan een stuk minder?

• Fudgem

Fudgem

Fudge the system!

Topicstarter
zou het ook helpen als ik een betere cpu-fan koop, zodat die minder hard hoeft te draaien, ik wil mijn case liever niet slopen...
het heeft denk ik ook met mijn videokaart te maken, is een gf2 waarvan de fan kapot is, dat maakt het geheel ook warmer, ga binnenkort ook een nieuwe videokaart kopen, dat zal wel schelen...

ps: mijn cpu temp is nu 40 graden constant, ook als ik een game speel ofzo, kan ik instellen dat ie de cpu fan langzamer loopt? en wie weet daar een goed progje voor? (ik heb een asus p4p800 deluxe met een intel 3,2 gzh cpu)

Verwijderd

Zapp Brannigan schreef op 21 februari 2004 @ 02:15:
zou het ook helpen als ik een betere cpu-fan koop, zodat die minder hard hoeft te draaien, ik wil mijn case liever niet slopen...
het heeft denk ik ook met mijn videokaart te maken, is een gf2 waarvan de fan kapot is, dat maakt het geheel ook warmer, ga binnenkort ook een nieuwe videokaart kopen, dat zal wel schelen...

ps: mijn cpu temp is nu 40 graden constant, ook als ik een game speel ofzo, kan ik instellen dat ie de cpu fan langzamer loopt? en wie weet daar een goed progje voor? (ik heb een asus p4p800 deluxe met een intel 3,2 gzh cpu)
Wat voor cooler, zo'n boxed geval :? Neem anders eerst een goede andere cooler voor je cpu B) (kun je wel vinden met de search) Zalman etc.
Voor de airflow is het altijd wel handig een fan :P

Verwijderd

Zapp Brannigan schreef op 21 februari 2004 @ 02:15:
[...]kan ik instellen dat ie de cpu fan langzamer loopt? en wie weet daar een goed progje voor? (ik heb een asus p4p800 deluxe met een intel 3,2 gzh cpu)
Dat progje wat jij bedoel heet speedfan, klik hier om dit te leechen.

edit:
Het is niet een echt makkelijk progsel om goed in te stellen, lees de readme/faq die erbij zit goed. Maar dan nog kost het wat tijd en expirimenteren om het goed te krijgen. Succes !

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 11:25 ]

Pagina: 1