Toon posts:

[OE] Mail terughalen van Outlook Express*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hadden maar 1 acount op de computer, de hoofdaccount waar alles op stond. Ik heb toen via configuratiescherm bij gebruikersaccounts een nieuwe account bijgemaakt voor mezelf, die heb ik ingesteld als "beperkte mogelijkheden". Die avond heb ik nog gewoon op beide accounts kunnen komen, maar vervolgens de volgende dag was de 'hoofdaccount' weg en was mijn eigen account er nog als enige. Die was toen ook oppeens in gesteld als beheerder an deze computer.
Alle documenten konden we nog wel bij het lokaal station (C:) - Documents en settings - Administrator vinden. Maar toen ik outlook express opende waren al mijn opgeslagen bestanden weg. Ik kan nog wel gewoon mailen en mails ontvangen maar die opgeslagen mails waren heel belangrijk.
Hoe kan ik deze terug krijgen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Argh..

je werkte dus met de Administrator account.

Zodra je een andere user aanmaakt wordt de Administrator account verborgen uit het Welcome Screen.

Je kan desondanks nog steeds met de admin account inloggen door 2x Control+ alt + del te gebruiken.
Je krijgt dan de mogelijkheid met de "win2k stijl" aan te melden met administrator.

Om je OE files te gebruiken kun je de Outlook Express directory opzoeken door naar *.dbx files te zoeken.
Deze kun je in Outlook Express weer gebuiken als archief via Extra > beheer > opslag (oid, * alt-92 gebruikt alleen engelstalige OSes ).

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 21-02-2004 00:01 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit gedrag heb ik wel eerder gezien; Je logt eerst altijd in met Administrator; maar zodra je een nieuwe user aanmaakt verdwijnt de Administrator. Of had je nog een andere user aangemaakt? En is dit WIndows XP Pro of Home?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Dit was de eerste nieuwe account. En ik heb een XP home.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben trouwens een n00p..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

vandaar dat je de edit knop nog niet gevonden had ;) :P
das deze: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif

Als je iets extras te melden hebt, en je bent zelf de laatste poster kun je die het beste gebruiken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De ‘Administrator’ zichtbaar maken in je Windows XP loginscherm :

Standaard wordt de ingebouwde ‘Administrator’ account niet weergegeven in het vereenvoudigde loginscherm van Windows XP. In XP Home Edition is dit simpelweg een restrictie, maar in Windows XP kunnen we met een kleine registeraanpassing de ‘Administrator’ zichtbaar maken in het loginscherm.

Blader met je favoriete register-editor naar “HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\
SpecialAccounts\UserList”.

Voeg hier een nieuwe dword-waarde toe, genaamd ‘Administrator’ met als waarde ‘1’.

Start nu de computer opnieuw op en de ‘Administrator’ zou zichtbaar moeten zijn.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik ben nu wel in de administrator account terug. Maar toch heb ik mn opgeslagen emails en bestanden in de outlook nog niet terug..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoek even op de harde schijf naar bestanden met namen die eindigen in .wab en .dbx. Waar bevinden deze zich ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
In lokaal station C:\Documents and Settings. en nu?? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 10:35 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

TvdV - welkom op GoT :)

Ik zie dat je nog niet zo lang op GoT rond lijkt te lopen - ik zal even een aantal basis zaken uitleggen met wat we precies verwachten:
  • Kies een goede topic titel - je topic titel geeft aan dat je een probleem hebt met Outlook, maar je post lezende lijkt het toch echt over Outlook Express te gaan. Verder is 'probleem' wel erg algemeen. Ik pas je topic titel dan ook even aan.
  • Toon zelf initiatief - wat heb je al gedaan, heb je bv. al eens gezocht op GoT over hoe je je mail terug te krijgen? :)
  • Maak een nette duidelijke topicstart - die is duidelijk genoeg
Ik pas je topic titel even aan (was: probleem met outlook [XP]) - omdat je probleem over Outlook(Express) gaat hoort het thuis in Software Algemeen, ik verplaats je topic dan ook nog eventjes.

Verder veel plezier op GoT :)

Windows Operated Systems >> Software Algemeen
Pagina: 1