Toon posts:

Router werkt niet met Tiscali ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een probleem met een (wireless) router op mijn Tiscali ADSL verbinding.
Router is merkloos, maar al eerder gebruikt voor Chello kabel aansluiting (doet 't dus wel). Configuratie met ADSL heeft ook eventjes gewerkt, maar toen ik iets wilde nakijken in de settings van de router kreeg ik daarna nooit meer verbinding.

Details:
- Ik kan wel pingen naar de router (192.168.1.1.), maar niet extern.
- Ik weet niet exact wat ik bij de ISP settings moet invullen. Dacht dat het werkte met PPPoE, maar ik heb veel zitten experimenteren en ook DHCP geprobeerd.
Met de eerste setting kan ik wel ping verzenden, maar krijg ik time-out en niks terug. Met de tweede krijg ik "Doelhost is niet bereikbaar".
- Heb al tig keer router gerest en gereboot. Ook pc tig keer gereboot.
- Zonealarm staat uit.
- ADSL verbinding werkt wel zonder router.
- gebruik router nu nog met kabel (nog niet wireless)

Weet niet meer waar ik allemaal nog naar kan kijken. Heeft iemand nog suggesties?

En weet iemand de juiste instellingen voor Tiscali ADSL in Amsterdam?

Alvast bedankt!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je moet ook een modem hebben om met "ADSL het internet op te gaan".

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

SSH schreef op 20 februari 2004 @ 23:48:
Je moet ook een modem hebben om met "ADSL het internet op te gaan".
Zijn verbinding werkt wel zonder de router. Die zal wel niet via aardstralen in zijn pc terecht gekomen zijn, dus ik geef het een vrij grote kans dat hij zo'n modem al heeft ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat modem zit er natuurlijk nog tussen. Dus pc aand router en router aan modem. kabel van modem naar pc -> werkt. Router ertussen, en niet werken. Volgens mij wel contact tussen pc & router, maar niet tussen router & modem/internet.

Verwijderd

Is dit misschien ook te vinden bij tiscali? Ik heb hier een E-Tech router en moest een hele rits gegevens van mijn provider (planet) hebben.

Heb je over KPN of over Tiscali netwerk ADSL?

Ik lees net dat je de router nu met kabel gebruikt werkt het dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
kan niks vinden op de site van Tiscali (had daar wel op gehoopt). Ook via Google gezocht, maar kan ook geen eenduidige info vinden.
Gok er eigenlijk op dat ik PPPoE moet gebruiken (is ook een lampje op mijn modem), maar weet helemaal niks van dit soort dingen.

Kabel was op mijn vorige adres; heb nu alleen ADSL.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Als je Tiscali belt (is mijn ervaring) proberen ze je gelijk een Zyxel router aan te smeren.

Verwijderd

Topicstarter
Dat schiet dan ook niet op. Heb die verhalen ook over andere providers gehoord, waarbij ze maar 1 type router willen ondersteuen.
Maar heb jij wel de juiste instellingen gekregen van Tiscali?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Nee, die wilden ze me niet geven, ik kon beter een Zyxel router kopen :/

Dat was voor een klant van me, ik weet niet hoe die het uiteindelijk heeft opgelost.

• quexy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 11:10

quexy

/quit

Soms moet je bij een provider eerst je modem registreren door middel van een autoreg pagina, dan moet je dus eerst alleen 1 pc aansluiten. Als je daarna je router aansluit moet je eerst je modem een reset geven (meestal softkey) (indrukken totdat alle lampjes uitgaan). Dan zal je modem het mac adres van je router aannemen en zou het moeten werken.

edit: je router moet je instellen op alles automatisch (zowel dhcpclient als server)

[ Voor 18% gewijzigd door quexy op 21-02-2004 01:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben er uiteindelijk uitgekomen! Zie voor hoe & wat:
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=9744

Volgens mij zit 't 'm in het modem instellen als "bridged" (= alleen modem, geen routerfunctie) en de router via DHCP laten aanmelden bij het modem, in combi met MAC adres.

En de "wereldtip" dat Tiscali een paar uur nodig heeft om te snappen dat je nu op een nadere manier binnenkomt. Volgens de forummers zo'n 2 uur waarin je geen verbinding mag hebben.

Hoop dat dit andere Tiscali ADSL hobbyisten verder helpt.
Pagina: 1