Toon posts:

netgear adsl modem werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi

heb vanmiddag een netgear adsl-modem dm602Bv2 gekocht.
verder nog een netgear wifi router.
planet adsl comfort
laptop windows xp prof

ik heb dus de modem netjes volgens de handleiding aan de adsl gekoppeld.
mijn laptop kreeg wel een ip adres toegewezen maar verder niks.
in de handleiding staat dat ik moet conecten op de adslmodem zodat ik dingen kan instellen. dit moest ik doen door in internet explorer naar het ip adres van de modem te gaan.
als ik dat zou doen moest ik een username en wachtwoord invoeren maar als ik dus na intypen van het ip op enter ram vraagt hij dus om een inbelverbinding ???

ik kan dus niet connecten op modem.
heeft iemand een oplossing, en eventuele verdere tips?

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
kan het eventueel zijn dat planet adsl en dit merk modem niet compatable zijn? waar kan ik daar info over vinden?

• quexy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 11:10

quexy

/quit

In internet explorer staat bij verbindingen hoogst waarschijnlijk nog een inbelverbinding vermeld; je moet hier ook kiezen voor "nooit een verbinding kiezen".

Verder neem ik aan dat je de laptop rechtstreeks (dus zonder wireless router) hebt aangesloten op je adsl, anders kan je namelijk niets instellen. Als je klaar bent met instellen en je laptop krijgt een extern ip moet je het modem uitschakelen (stroom eraf) router aansluiten en weer stroom op het modem gooien

Als je wireless router dan staat ingesteld op automatisch DHCP server en automatisch DHCP client (standaard) dan kan je internetten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 23:20:
ik heb dus de modem netjes volgens de handleiding aan de adsl gekoppeld.
mijn laptop kreeg wel een ip adres toegewezen maar verder niks.
in de handleiding staat dat ik moet conecten op de adslmodem zodat ik dingen kan instellen. dit moest ik doen door in internet explorer naar het ip adres van de modem te gaan.
als ik dat zou doen moest ik een username en wachtwoord invoeren maar als ik dus na intypen van het ip op enter ram vraagt hij dus om een inbelverbinding ???

ik kan dus niet connecten op modem.
heeft iemand een oplossing, en eventuele verdere tips?
Mijn gok is dat je de inbelinstellingen van Planet nog in de pc hebt staan, welke nu in de router moeten komen :)

Check dit even in : Start > Instellingen > Netwerkverbindingen :)

Al gecheckt of er een firmware update is ? En als je een ip-adres krijgt is dit dan een private-adress of een ip van Planet ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 19:33
Je moet bij adsl van Planet wel een soort inbelverbinding aanmaken.

Nr die mijn modem draait is 25.

Als ik mijn internet verbinding opstart dan krijg ik ook een inbel scherm.

Dat is normaal bij adsl van Planet.
Je hebt nu als het goed is een vast ip adress gekregen.

Zelf heb ik ook een adsl comfort van planet. Ik heb er dan zo'n groene modem. Een usb ding dus.

Ach ja..........

Verwijderd

Denk dat ze het nu wel opgelost hebben hoor..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.