Toon posts:

Adaptec AHA-1510 Driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Kreeg onlangs een oude SCSI-kaart in m'n schoot geworpen. Ik ben op zoek naar een W2k/XP driver voor de Adaptec AHA-1510 ISA SCSI kaart. Op de site van adaptec kom ik niet verder dan een NT-driver. Weet iemand of deze kaart nog wordt ondersteund onder W2k of XP? Of isie echt rijp voor de sloop....
Mijn doel met deze kaart is het enkel aan kunnen sturen van een SCSI CD-ROM-speler, that's all...

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De Adaptex 15xx wordt standaard ondersteund door 2k/xp (en door 95,98 en Me). Het enige waar je op moet letten is de jumpertjes, op de meeste (alle?) van die 1510 kaartjes moet je interrupt en io-adres nog handmatig instellen. Zorg dat je dat laat kloppen met wat je eventueel in je BIOS instelt aan gereserveerde IRQ's en whatnot.

Verwijderd

Als het je lukt om deze te laten werken met eventuele CD-spelers en/of -branders eraan, vertel me dan even hoe je dat gedaan hebt. Welke (jumper)instellingen je gebruikt hebt e.d..
Ik heb er ook nog een liggen met een Plextor CD-speler en -brander, maar het is me nooit gelukt met W2K of XP.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

WinXP ondersteund deze SCSI ISA kaart vlgs MS niet (net zoals dat XP geen ISA spullen zou ondersteunen). Maar je kunt hem zelf handmatig toevoegen en dan uit de lijst met SCSI controllers selecteren. T zelfde euvel had ik met een AHA-1502 die bij mijn aftandse maar nog steeds werkende Canon scanner zit.

Als ik me niet vergis heb ik hier ergens een 1510 liggen met jumpers en al erop. Zal es de doos in duiken en dan maar hopen dat de jumpersettings op de print zijn afgedrukt.

Update:

NIx op de print qua instellingen :( en helaas geen boekje voor handen

[ Voor 32% gewijzigd door Pantagruel op 21-02-2004 09:04 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nog niet aan de gang, vogel nog ff lekker verder, wel dit PDF'je gevonden, misschien dat het daarmee lukt.

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Misschien een goed idee om oude 'dos' ASPI drivers te gebruiken, in ieder geval om te testen !?

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Even op de Adaptec site kijken. Hier staat een link naar de 1510 pagina, met o.a. Setup & Installation. Kan je de jumpers nakijken.
http://www.adaptec.com/wo...+US&cat=/Product/AHA-1510

Hier de PDF: http://www.adaptec.com/pd...ion_guides/aha1510_ig.pdf

[ Voor 16% gewijzigd door Microkid op 22-02-2004 10:32 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1