Routing instellen ivm shares 2 netwerken

Pagina: 1
Acties:

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik heb al gezocht op GOT met de search maar ik heb geen duidelijk antwoord kunnen vinden. Op netwerkgebied ben ik een redelijke noob. De gebruiksaanwijzingen van de routers bieden ook geen oplossing.
Ik heb de volgende configuratie staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.rprudon.nl/temp/netwerk.jpg
Zijn dus 2 netwerken die ik ook zo wil houden. (vraag me niet waarom :X )
Netwerk 1 heet NW1 en Netwerk 2 heet NW2.
De netwerken zien elkaar niet maar kunnen allen op internet.
De computers kunnen elkaar wel pingen van netwerk naar netwerk.
Ik heb in beide netwerken shares op pc 2 staan.
Echter ik krijg het niet voor elkaar om de shares te zien. :?

Ik heb e.e.a gelezen dat ik hiervoor routing moet gebruiken.

Wat moet ik nu op Router 1 instellen zodat PC 2 achter Router 1 de PC 2 achter Router 2 kan benaderen?

Ik ben al 5 kilo kwijt aan traplopen tussen de begane grond en de zolder. ;(

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Verwijderd

Werkt benaderen via het IP-adres wel? Dus \\\[ip-adres] :?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lees (Static) routing tutorial even door en maak met behulp van de handleiding van je routers routes aan van 192.168.1.*naar 192.168.168.*en andersom :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Overigens is het misschien makkelijker even de ipnummers van het eerste netwerk aan te passen.

192.168.1.x en 192.168.0.x en de gateways beiden op de 0.1 gooien. Mijn ervaring is dat dit een stuk makkelijker werkt :)

en zoals sanfranjake zei: static even aanmaken, en misschien ondersteunen ze zelfs wel RIP :P Dynamische routing ;)

Verwijderd

Als de pc's elkaar wel kunnen pingen dan hoef je niets aan routing te doen, die is goed.. Misschien iets met firewall rules op de routers, of idd proberen de shares te bereiken via \\i.p.a.dress

RIP? Ik zie daar het nut niet van in als het zo'n klein subnetje is.. Zeker niet voor iedemand die wat minder verstand heeft van dit soort dingen..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 09:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 09:37:
Als de pc's elkaar wel kunnen pingen dan hoef je niets aan routing te doen, die is goed.. Misschien iets met firewall rules op de routers, of idd proberen de shares te bereiken via \\i.p.a.dress

RIP? Ik zie daar het nut niet van in als het zo'n klein subnetje is.. Zeker niet voor iedemand die wat minder verstand heeft van dit soort dingen..
was ook maar een geintje :z :) Wat moet je dynamische routing als je maar 1 lijntje hebt liggen? :)

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Oke bedankt voor de tips _/-\o_ , ga vanavond even proberen jullie opmerkingen toe te passen.

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

Pagina: 1