Toon posts:

Pc boot bij zwaardere toepassingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb volgende probleem :

Pc start gewoon normaal op , lichte progjes zoals Speedfan , Cpu-Z , ... lukken nog.
Zodra ik iets probeer te veranderen in windows , een game opstart , ... reboot mn pc.

Aan oc' ligt het niet ( 1800+ @ 2.3GHz @ 1.68Vcore ) , ik heb hem nu standaard lopen en nog steeds dezelfde problemen.

Some help plz

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Wat voor voeding heb je :?
Misschien kan die het niet aan.
Kan je ook je voltages posten en je temps

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
1800+ @ 2.3GHz
En je weet zeker da het niet aan de overklok leg? Ik zou toch eens je temps gaan controleren, het lijkt me dat je pc gewoon te warm wordt.. voel ook eens aan je koelblok om te kijken wat die doet..

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:14

nhanssen

QVL is non-tweakers

( 1800+ @ 2.3GHz @ 1.68Vcore )
Dat betekend dat je je CPU met +/- 800 Mhz heb verhoogd? :+ en je standaard VCore van 1.75 Volt staat op 1.68 Volt? >:) Neem aan dat het palomino is? Ik hoop dat je een goede koeling heb! })

Spec's PC

Verwijderd

Heb je je core ook weer op 1.75 v gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Standaard Vcore is 1.48Vcore ( heb 1800+ DLT3C )

Als ik gewoon cpu op standaard zet , op 1533MHz dus heeft hij hetzelfde probleem.

Aan temps ligt het niet :

Idle : 31°
Stressed : 37°

Dit met TT9 @ 5345RPM

Verwijderd

Topicstarter
Mister I schreef op 20 februari 2004 @ 23:00:
Wat voor voeding heb je :?
Misschien kan die het niet aan.
Kan je ook je voltages posten en je temps
Heb gewoon noname voeding 300W

+3.3V = 3.18
+5V = 4.78
+12V = 12.10
-12V = -16.97
-5V = -8.78

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:09

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 10:23:
[...]

+3.3V = 3.18
+5V = 4.78
+12V = 12.10
-12V = -16.97
-5V = -8.78
Dat zijn toch wel enorme afwijkingen hoor.
Ik vrees dat jouw voeding wat overbelast is.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heb je iets toegevoegd in de laatste tijd? Extra HD, andere vidkaart?
Haal dat dan eens eruit.

Voedingen kunnen na een bepaalde tijd de geest gaan geven en dat gaat geleidelijk of soms abrupt. Het kan natuurlijk ook gewoon aan je windows zelf liggen.

Kortom probeer eens een nieuwe install met alle updates, bios update etc etc.
Geen geluk, probeer dan via een vriend een andere voeding te regelen? :Y)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Djoekie schreef op 21 februari 2004 @ 10:35:
Heb je iets toegevoegd in de laatste tijd? Extra HD, andere vidkaart?
Haal dat dan eens eruit.

Voedingen kunnen na een bepaalde tijd de geest gaan geven en dat gaat geleidelijk of soms abrupt. Het kan natuurlijk ook gewoon aan je windows zelf liggen.

Kortom probeer eens een nieuwe install met alle updates, bios update etc etc.
Geen geluk, probeer dan via een vriend een andere voeding te regelen? :Y)
3 fans toegevoegd , voor de rest niks. Als ik deze uittrek blijven mn lijnen hetzelfde

Andere voeding was ik toch al van plan om te gaan kopen. Dus dit zou toch mooi uitgekomen zijn.

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ga eens naar configuratiescherm, systeem, geavanceered, opstart en herstel instellingen en haal hetvinkje bij automatisch opnieuw opstarten weg.
Nu zal de pc met een foutmelding komen als het weer gebeurd als het goed is.

Als je de instelling niet daar kan vinden even verder zoeken draai hier namelijk met 2000.

Verwijderd

Topicstarter
Happy2000 schreef op 21 februari 2004 @ 14:15:
Ga eens naar configuratiescherm, systeem, geavanceered, opstart en herstel instellingen en haal hetvinkje bij automatisch opnieuw opstarten weg.
Nu zal de pc met een foutmelding komen als het weer gebeurd als het goed is.

Als je de instelling niet daar kan vinden even verder zoeken draai hier namelijk met 2000.
Heb het veranderd... probleem blijft.

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

+3.3V = 3.18
+5V = 4.78
+12V = 12.10
-12V = -16.97
-5V = -8.78
Als ik jou was zou ik die pc even uitlaten want dit is enorm slecht voor de pc :'(

Als de waardes al +/- 1 Volt over/onder de normale waarde is is dit al heel slecht, is maar dat je het weet. ;)
Dus om een nieuw moederbord te besparen i.p.v een nieuwe voeding zal ik hem maar even uitlaten tot je een nieuwe voeding hebt. (8>

Aanbevolen: +/- 400-450 Watt PSU :Y)

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
nhanssen schreef op 21 februari 2004 @ 16:02:
[...]

Als ik jou was zou ik die pc even uitlaten want dit is enorm slecht voor de pc :'(

Als de waardes al +/- 1 Volt over/onder de normale waarde is is dit al heel slecht, is maar dat je het weet. ;)
Dus om een nieuw moederbord te besparen i.p.v een nieuwe voeding zal ik hem maar even uitlaten tot je een nieuwe voeding hebt. (8>

Aanbevolen: +/- 400-450 Watt PSU :Y)
ty , dan zet ik 'm nu uit en dan maar wachten op nieuwe voeding

btw , iemand advies voor 'n voeding ? ik had zelf gedacht aan 'n levicom 550W of enermax 450W

Verwijderd

Aangezien wij niet precies weten wat jij in je pc hebt, kunnen we dat niet beoordelen. Maar 550 W lijkt mij in jouw geval wel wat overkill, en omdat enermax bekender is dan levicom, zou ik persoonlijk voor de enermax gaan.
Zelfs als een voeding meer watt's kan leveren, kan een A-merk voeding met minder wattage het werk beter aan kunnen.

Maar die waarden die jij geeft zij niet normaal meer, 3 volt te veel of weinig (wat is dat in dit geval?) bij de -5 V en zelfs 4 V bij de -12 is echt ongehoord. Dit is heel duidelijk een voeding probleem.

Verwijderd

Aanbevolen 400/450 watt onzin.... Ik gebruik zelf 350 watt Enermax die houd me boel lekker stabiel en nog zwaarder OC dan de TS. Trouwens Amd raad je aan om 350 watt te nemen maar dan wel met kwaliteit zoals enermax, Antec true power, levicom enzovoorts :)

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Aanbevolen 400/450 watt onzin.... Ik gebruik zelf 350 watt Enermax die houd me boel lekker stabiel en nog zwaarder OC dan de TS. Trouwens Amd raad je aan om 350 watt te nemen maar dan wel met kwaliteit zoals enermax, Antec true power, levicom enzovoorts
Mijn excuses, maarre ik dacht verder dan jou waarschijnlijk, misschien handig als je later wat wilt uitbreiden? 8)7

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met 'n andere psu getest

En deze gaf de -12V en -5V precies hetzelfde aan als met mijn eigen psu.

Dus ik denk dat de oorzaak niet alleen bij mijn voeding ligt maar ook bij mijn moederbord

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:56

Sayko

Knowledge Is Power

welk moederbord heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Asus A7V8X-X

Verwijderd

Dag Frees,

Ik denk dat ik je kan helpen, ik had namelijk ook hetzelfde probleem.
Ik heb een Asus A7N8X-X moederbord met een Twinmos geheugen.
Het probleem zit hem in het geheugen. Omdat ik garantie had, ik neem aan dat jij die ook nog heeft, heeft de computerzaak gratis mijn geheugen vervangen door een Infineon geheugen en het probleem is welliswaar opgelost.

Groetjes leida

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:56

Sayko

Knowledge Is Power

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 10:23:
[...]

+3.3V = 3.18
+5V = 4.78
+12V = 12.10
-12V = -16.97
-5V = -8.78
als ik dit zo bekijk ga ik er van uit dat dit is in idle stand. als je hem stressed en de +5v gaat onder de 4,75 zitten reboot je pc. ga je pc stressen met bv prime, burnk7 en kijk hoever de voltages dan veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 23:09:
Dag Frees,

Ik denk dat ik je kan helpen, ik had namelijk ook hetzelfde probleem.
Ik heb een Asus A7N8X-X moederbord met een Twinmos geheugen.
Het probleem zit hem in het geheugen. Omdat ik garantie had, ik neem aan dat jij die ook nog heeft, heeft de computerzaak gratis mijn geheugen vervangen door een Infineon geheugen en het probleem is welliswaar opgelost.

Groetjes leida
Ik heb 2 latjes van Corsair , 2x256MB DDR PC3200 LL Twinx

Heb ze afzonderlijk getest en nog hetzelfde probleem.

Zodadelijk ram in andere pc testen.
Pagina: 1