Toon posts:

[XP] Hoog CPU gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 2.122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Pentium 4, 2.8 ghz computer met 1024 MB ram en
alle hardware doet het. Ik heb alleen een heel vervelend
probleem, het CPU heeft soms pieken waardoor het gebruik
naar 100 % schiet, maar er is geen proces die dit
veroorzaakt. Dit is een probleem, omdat als ik muziek
afspeel er een hapering te horen is, en de computer
blijft dan ook even hangen. Het doet zich ongeveer om de
seconde voor.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem,
alvast bedankt!!!!

Verwijderd

staat je IDE controler goed ingesteld (UDMA 5 bijv.)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 22:49:
staat je IDE controler goed ingesteld (UDMA 5 bijv.)
Ja die staat goed ingesteld...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welkom op GoT :)
Alle hardware doet het
Heb je dit allemaal getest? Wat gebeurt er als je je systeem herstart? Welke processen draaien er allemaal?

Met een glazen bol is misschien de oplossing te geven maar helaas, die is net door een zwarte kat omgegooid. Kortom, meer informatie.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 20 februari 2004 @ 22:57:
Welkom op GoT :)
Dankje :)

[...]

Heb je dit allemaal getest? Wat gebeurt er als je je systeem herstart? Welke processen draaien er allemaal?

Met een glazen bol is misschien de oplossing te geven maar helaas, die is net door een zwarte kat omgegooid. Kortom, meer informatie.
Alle hardware is nieuw, en ook getest dus ik neem aan dat het werkt. Als ik mijn computer herstart kan ik een paar liedjes zonder onderbreking luisteren, maar daarna doet zich weer precies hetzelfde voor helaas...
De processen heb ik ook al gecontroleerd, dat wil zeggen steeds een paar uitzetten , weer herstarten en weer testen maar ook dit lukte niet... :(

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 08:56:
[...]

Alle hardware is nieuw, en ook getest dus ik neem aan dat het werkt. Als ik mijn computer herstart kan ik een paar liedjes zonder onderbreking luisteren, maar daarna doet zich weer precies hetzelfde voor helaas...
De processen heb ik ook al gecontroleerd, dat wil zeggen steeds een paar uitzetten , weer herstarten en weer testen maar ook dit lukte niet... :(
hier hebben we nix aan, kom met meer informatie svp
een lijstje met processen etc zou mooi zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Superstudent schreef op 21 februari 2004 @ 09:02:
[...]

hier hebben we nix aan, kom met meer informatie svp
een lijstje met processen etc zou mooi zijn...
Komen ze:

Explorer.exe
IMapp.exe (e-mail programma)
spoolsv.exe
svchost.exe (komt heel vaak voor)
SMAgent.exe
nvsvc32.exe (nVidia)
gearsec.exe
E_S10IC2.exe
SAgent2.exe
alg.exe
point32.exe (muis)
ctfmon.exe
lsass.exe
services.exe
winlogon.exe
crss.exe
smss.exe
realshed.exe
iTuneshelper.exe
iPodservice.exe
type32.exe (toetsenbord)

System
Niet-active systeemprocessen

dat waren ze :O

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:19
Heb je een ingebouwde netwerkkaart?
Zo ja zit die aan gesloten op een netwerk?
Nee dan: de netwerkkaart van auto negotiate speed op 100mb full duplex vast zetten.
Zeg niet dat dit het probleem is maar heb wel vaker dergelijke vage problemen gezien met netwerk kaarten die niet aangesloten zaten aan een netwerk

Verwijderd

sorry voor de dubbel...

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 09:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 09:16:
Als je ziet dat er 100% van je cpu capaciteit in beslag genomen word dan zal er ook zeker een proces te zien zijn die dit doet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 09:17:
Als je ziet dat er 100% van je cpu capaciteit in beslag genomen word dan zal er ook zeker een proces te zien zijn die dit doet.
Dat is juist het vreemde, er is geen proces te zien die dit doet

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 09:21 ]

Verwijderd

Dus je ziet wel dat de CPU op 100% staat te blazen maar in je processen is niets geen activiteit te zien? Das wel erg vreemd.. Heb je SP 1 al geinstalleerd met alle updates?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 09:25:
Dus je ziet wel dat de CPU op 100% staat te blazen maar in je processen is niets geen activiteit te zien? Das wel erg vreemd.. Heb je SP 1 al geinstalleerd met alle updates?
Inderdaad, en ja, Windows is helemaal up-to-date

Verwijderd

Topicstarter
Wortelsoft schreef op 21 februari 2004 @ 09:16:
Heb je een ingebouwde netwerkkaart?
Zo ja zit die aan gesloten op een netwerk?
Nee dan: de netwerkkaart van auto negotiate speed op 100mb full duplex vast zetten.
Zeg niet dat dit het probleem is maar heb wel vaker dergelijke vage problemen gezien met netwerk kaarten die niet aangesloten zaten aan een netwerk
Ja, ik heb een ingebouwde netwerkkaart die is aangesloten op het netwerk

• Carel
  • Laatst online: 21-02 17:19
Zit de koeler er wel goed op, athans, hoeveel graden is de processor ?, op het moment dat een p4 echt overhit raakt krijg je precies hetzelfde probleem ongeveer.

Verwijderd

Topicstarter
Carel schreef op 21 februari 2004 @ 09:50:
Zit de koeler er wel goed op, athans, hoeveel graden is de processor ?, op het moment dat een p4 echt overhit raakt krijg je precies hetzelfde probleem ongeveer.
Ik heb net even het programma speedfan gedownload en die geeft meerdere temperaturen weer:

Temp3: 59 *C (met een vlammetje ervoor) (soms ook 60 *C)
HD0: 47 *C
Temp1: 38 *C
Temp2: 31 *C

In het systeemvak staat een 38

Is dit duidelijk genoeg, of is er een beter programma voor?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 10:10 ]

Verwijderd

dit zijn normale temp's voor een p4

Verwijderd

Je kan even kijken of het scannen naar spyware met bijv adaware of spybot search&destroy het probleem verhelpt. Spyware wil zich nog wel eens op de achtergrond gehouden. Ook gescand naar virussen met een up to date virusscanner?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat je de CPU activiteit in Task Manager bekijkt - ga eens naar de tab 'Performance' en dan naar View -> Show Kernel Times - als die PC 100% cpu pakt, is het dan toevallig heel erg rood of toch nog voornamelijk groen? :)

Is het erg rood is het vermoedelijk een driver of iets stuk hardware dat een probleem veroorzaakt - verder wil je probleem zich ook nog wel eens voordoen als symptoom van een virus - dus scan ook nog even met ten minste 2 virus scanners, en scan nog eventjes met Spybot bijvoorbeeld :)

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad op 2 pc's die op een netwerk waren aangesloten, ik heb na een tig keer xp installeren. het probleem opgeslost.

het was een virus die op een van de pc's op schijf d zat na die te formatteren en win xp dan te installeren gelijk een virus scan en het probleem was opgelost.

Het was gewoon spontaan als of hij een film aan het encoden was maar ik deed niks.

zelfs een potje kaarten was al te veel.

ik hoop dat je eruit komt het was heel vervelend bij mij iig. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 21 februari 2004 @ 11:19:
Ik denk dat je de CPU activiteit in Task Manager bekijkt - ga eens naar de tab 'Performance' en dan naar View -> Show Kernel Times - als die PC 100% cpu pakt, is het dan toevallig heel erg rood of toch nog voornamelijk groen? :)

Is het erg rood is het vermoedelijk een driver of iets stuk hardware dat een probleem veroorzaakt - verder wil je probleem zich ook nog wel eens voordoen als symptoom van een virus - dus scan ook nog even met ten minste 2 virus scanners, en scan nog eventjes met Spybot bijvoorbeeld :)
Ja er is wel veel rood te zien, ik ga nu even controleren met mijn virusscanner en Spybot

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 11:15:
Je kan even kijken of het scannen naar spyware met bijv adaware of spybot search&destroy het probleem verhelpt. Spyware wil zich nog wel eens op de achtergrond gehouden. Ook gescand naar virussen met een up to date virusscanner?
Heb nu alles met een up-to date virusscanner gescant, en ook gecontrolleerd met Spybot, maar helaas blijft het probleem zich voordoen.

Verwijderd

HijackThis it is, post je log eens tussen [code] tags.
Welke AV heb je btw?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 19:12:
Welke AV heb je btw?
McAfee Professional Edition 7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 17:11:
[...]

Ja er is wel veel rood te zien, ik ga nu even controleren met mijn virusscanner en Spybot
Waar zou dit dan aan kunnen liggen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 19:12:
Welke AV heb je btw?
Post je log eens.
Zie ook de SA FAQ/Howto Spyware.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 22:18:
[...]

Post je log eens.
Zie ook de SA FAQ/Howto Spyware.
Welke log?

Ohja dit vond ik nog op een andere nieuwsgroep met Google, volgens mij heb ik hetzelfde probleem:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
hallo

mijn compu doet een beetje raar de laatste tijd.

- iedere 5 seconde hapert mijn computer 1 seconde. muziek stopt even
en gaat dan weer door. het kleine pijltje van mn muis hapert op het
zelfde moment.
- als ik nu ga kijken bij 'task manager' dan gaat mijn cpu usage van
50 % naar 1 of 0%, weer naar 50%, naar 1%, naar 50%. ook als ik alle
applicaties beeindig. het lijkt dan toch alsof hij nog ergens mee
bezig is. maar waarmee dan? een virus?

dit gaat nu bijna iedere dag zo, soms wel een aantal keren per dag.
wat is er met mijn computer aan de hand? ik defragmenteer mijn
computer iedere week. iemand die ik ken had het goldfish virus. kan
dat ermee te maken hebben? hoe kom ik erachter of ik dat virus ook
heb? hoe kom ik daar vanaf? ik heb een virusscanner van norton en
update deze zowat iedere dag, maar deze geeft niets aan.

Verwijderd

Welke log?
HijackThis log, zoals vermeld in m'n quote.
Om het je gemakkelijk te maken: klik hier

Verwijderd

Topicstarter
Hier komt m'n HijackThis log:
------------------------------------
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:37:03, on 21-2-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\Avsynmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_S10IC2.EXE
C:\Program Files\Common Files\EPSON\EBAPI\SAgent2.exe
C:\WINDOWS\System32\gearsec.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IMApp.exe
C:\Program Files\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\Program Files\McAfee\McAfee Firewall\CPD.EXE
C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\VsStat.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\Vshwin32.exe
C:\Program Files\Common Files\Network Associates\McShield\Mcshield.exe
C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\Avconsol.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\Mijn documenten\Mijn downloads\Programma's\bla.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} - C:\Program Files\McAfee\McAfee VirusScan\VSCShellExtension.dll
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [type32] "C:\Program Files\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [PtiuPbmd] Rundll32.exe ptipbm.dll,SetWriteBack
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Program Files\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IncMail.exe /c
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Program Files\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - Global Startup: EPSON Status Monitor 3 Environment Check 2.lnk = C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\E_SRCV02.EXE
O4 - Global Startup: Wanadoo ADSL.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Download with NetPumper - C:\Program Files\NetPumper\AddUrl.htm
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: Onderzoek (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .pdf: C:\Program Files\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {54823A9D-6BAE-11D5-B519-0050BA2413EB} (ChkDVDCtl Class) - http://www.gocyberlink.com/winxp/CheckDVD.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://207.188.7.150/25b2...d3219/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {62475759-9E84-458E-A1AB-5D2C442ADFDE} - http://a1408.g.akamai.net...106.Xxcde/iTunesSetup.exe
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} - http://toolbar.google.com.../1.1.62-big/GoogleNav.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.m...uctl.CAB?38004.0608680556
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedi...ve/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {DE22A7AB-A739-4C58-AD52-21F9CD6306B7} (CTAdjust Class) - http://download.microsoft...163549BE2704/clearadj.cab
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.co...an/1,5,0,4326/mcfscan.cab
O16 - DPF: {F00F4763-7355-4725-82F7-0DA94A256D46} (IMDownloader Class) - http://www2.incredimail.c...p/downloader/imloader.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{AE5154D0-6AD3-46AC-9953-215255B6802C}: NameServer = 194.134.5.5 194.134.0.97

Verwijderd

Ik zie er zo 1,2,3 niets verdacht bij zitten.

Verwijderd

start eens op in de veilige modus om te kijken of je het dan ook hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 19:21:
[...]

misschien dat ik wat reacties uitlok , maar ik zou eens goed naar je AV software kijken.
Persoonlijk heb ik vanaf versie 4 geen enkele versie van McAfee goed aan de praat gekregen. Of het draaide gewoon niet, of er waren problemen zoals jij ze min of meer beschrijft.
Probeer alle Mcafee gerelateerde processen eens af te sluiten en probeer het dan nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 09:24:
[...]

misschien dat ik wat reacties uitlok , maar ik zou eens goed naar je AV software kijken.
Persoonlijk heb ik vanaf versie 4 geen enkele versie van McAfee goed aan de praat gekregen. Of het draaide gewoon niet, of er waren problemen zoals jij ze min of meer beschrijft.
Probeer alle Mcafee gerelateerde processen eens af te sluiten en probeer het dan nog eens.
McAfee is pas later geïnstalleerd dan dat ik het probleem ontdekte

Verwijderd

Heb je in de veilige modus ook dit probleem?

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 19:21:
[...]

Kijk voor de gein eens in zo'n trage periode of je Framework Service van McAfee niet die 100% opslikt...dat is een kwaal die ik op 't werk bij zo'n 10-20 systemen al ben tegengekomen. Nog 1 machine met dezelfde kwaal en ik ga ze lastigvallen :)
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 09:46:
[...]

McAfee is pas later geïnstalleerd dan dat ik het probleem ontdekte
Nevermind dan :)

[ Voor 23% gewijzigd door MissingDog op 22-02-2004 09:57 ]

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dit is echt grappig, Ik heb namelijk ook een P4 2.8 (@ 3.4Ghz) en ook 1024Mb ram en bij mij doet hij het ook! dus om de paar seconden gewoon een piek naar 100% load. Maar ik merk er verder niets van, alles draait gewoon netjes door:S

Mobo is een Asus P4P800 deluxe.

Verwijderd

Topicstarter
Meastro1983 schreef op 22 februari 2004 @ 09:58:
Dit is echt grappig, Ik heb namelijk ook een P4 2.8 (@ 3.4Ghz) en ook 1024Mb ram en bij mij doet hij het ook! dus om de paar seconden gewoon een piek naar 100% load. Maar ik merk er verder niets van, alles draait gewoon netjes door:S

Mobo is een Asus P4P800 deluxe.
Soms komt het bij mij ook ineens minder vaak voor, zoals vandaag maar toch heeft 'ie het net weer gedaan :(

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand nog een idee? Misschien ligt het wel aan de netwerkkaart, ik heb namelijk een Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC, ik heb al geprobeert de kabel eruit te halen maar dit hielp niet. Moet ik misschien de hele netwerkkaart eruit halen om het te testen?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 18:22:
Heeft niemand nog een idee? Misschien ligt het wel aan de netwerkkaart, ik heb namelijk een Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC, ik heb al geprobeert de kabel eruit te halen maar dit hielp niet. Moet ik misschien de hele netwerkkaart eruit halen om het te testen?
Even eruit met dat ding, kwaad kan het nooit en je sluit weer iets uit.

Overigens vroeg ik zaterdagochtend om 9 uur al of je alle hardware al had getest. Nofi, en ik wil je niets opdringen maar adviezen die zo op het oog een oplossing kunnen bieden moet je natuurlijk wel proberen.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 23 februari 2004 @ 19:34:
[...]

Even eruit met dat ding, kwaad kan het nooit en je sluit weer iets uit.

Overigens vroeg ik zaterdagochtend om 9 uur al of je alle hardware al had getest. Nofi, en ik wil je niets opdringen maar adviezen die zo op het oog een oplossing kunnen bieden moet je natuurlijk wel proberen.
Ik heb het net getest, maar helaas :( het probleem blijft...
Ik merk wel dat als ik er mee bezig ben het zich veel vaker voordoet, kan dat, of is dat toeval?

Verwijderd

Topicstarter
k heb nu ook ff in msconfig voor diagnostisch opstarten gekozen, werkte niet ik denk dus dat het wel aan de hardware móet liggen

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier eens, dit is ook weer hetzelfde probleem: [rml][ XP] elke seconde hapering muis/geluid etc.[/rml]
Wat zijn IDE kabeltjes, en kan ik dit ook proberen?

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:55
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 13:35:
Kijk hier eens, dit is ook weer hetzelfde probleem: [rml][ XP] elke seconde hapering muis/geluid etc.[/rml]
http://images.google.nl/images?q=IDE+cable

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Sandra geïnstalleerd, wat kan ik testen?

Verwijderd

Topicstarter
SiSoftware Sandra log:

<<< Systeem Samenvatting >>>
--------------------------------------------------------------------------------

Waarschuwing 100: Grote geheugenmodules zouden Registered/
Buffered moeten bevatten geheugen.
Tip 101: Grote geheugenmodules zouden ECC/Parity
moeten bevatten.

<<< Moederbord Informatie >>>
--------------------------------------------------------------------------------

Power / Aux Temperatuur: 60.0°C / 140.0°F
Opmerking 224: SMBIOS/DMI informatie kan onjuist zijn .
Tip 2505: Dit computer ondersteund geen ECC detectie.
Het computer zal sommige geheugen fouten niet
melden.
Waarschuwing 2506: Dit computer ondersteund geen ECC. Het
computer zal stoppen indien er geheugen
fouten zijn gevonden.
Tip 2511: Enkele geheugen sloten zijn beschikbaar, er
kan dus gemakkelijk geheugen uitgebreid
worden.
Tip 2546: Grote geheugen Modules zouden ECC/Parity
moeten zijn.
Waarschuwing 2545: Grote geheugen Modules zouden Registered/
Buffered moeten zijn.
Waarschuwing 2518: Moederbord temperatuur is te hoog.

<<< CPU en BIOS Informatie >>>

Tip 210: Processor 1 : Het moederbord ondersteund
snellere CPUs, de CPU kunt worden geupgrade.
Opmerking 224: Processor 1 : SMBIOS/DMI informatie kan
onjuist zijn .
Opmerking 224: Systeem BIOS : SMBIOS/DMI informatie kan
onjuist zijn .
Tip 212: Systeem BIOS : De BIOS kan geshadowed zijn,
controleer of dit zo is.
Tip 211: Systeem BIOS : Sw BIOS is 'flash-able' en
'socketed' en kan worden geupgrade wanneer
dit is vereist.

<<< APM en ACPI Informatie >>>

Opmerking 224: SMBIOS/DMI informatie kan onjuist zijn .

<<< PCI, AGP, CardBus Bus(en) Informatie >>>

<<< Video Systeem Informatie >>>

Tip 322: Primair beeldschermstuurprogramma (display) :
Schakel screen savers uit. Gebruik de monitor
'power saving' modus.
Tip 323: Primair beeldschermstuurprogramma (display) :
Verwijder de desktop achtergrond om geheugen
te besparen.

<<< Windows Geheugen Informatie >>>

Tip 2004: De 'pagefile' is te groot. De pagefile mag
maximaal 2.5 zo groot zijn als het computer
geheugen.

<<< Schijf Informatie >>>

Waarschuwing: 1.44MB 3.5" (A:) : Kan geen schijf informatie
verkijgen; controleer de schijf en controleer
of deze juist is geformatteerd.
Waarschuwing: CD-ROM/DVD (Z:) : Kan geen schijf informatie
verkijgen; controleer de schijf en controleer
of deze juist is geformatteerd.

<<< Poort Informatie >>>

<<< Toetsenbord Informatie >>>

<<< Muis Informatie >>>

<<< Geluidskaart Informatie >>>

<<< Printer en Fax Informatie >>>

<<< MCI Apparaat Informatie >>>

<<< Windows Informatie >>>

Tip 1300: Geef als bedrijfsnaam "Thuis" in plaats van
"Onbekend".

<<< WinSock Informatie >>>

<<< Processen Informatie >>>

<<< Modules Informatie >>>

<<< DirectX Informatie >>>

<<< Lettertype Informatie >>>

<<< OpenGL Video Informatie >>>

<<< Services Informatie >>>

Tip 2130: Alerter : Service kan uitgeschakeld zijn in
de Home/Professional versie van Windows XP.
Tip 2130: Service voor het rapporteren van fouten :
Service kan uitgeschakeld zijn in de Home/
Professional versie van Windows XP.
Tip 2130: Help en ondersteuning : Service kan
uitgeschakeld zijn in de Home/Professional
versie van Windows XP.
Tip 2130: Messenger : Service kan uitgeschakeld zijn in
de Home/Professional versie van Windows XP.
Tip 2130: IPSEC-services : Service kan uitgeschakeld
zijn in de Home/Professional versie van
Windows XP.
Tip 2130: Remote Registry : Service kan uitgeschakeld
Windows XP.
Tip 2130: Secondary Logon : Service kan uitgeschakeld
Windows XP.
Tip 2130: Distributed Link Tracking Client : Service
kan uitgeschakeld zijn in de Home/
Professional versie van Windows XP.

<<< ATA/ATAPI Informatie >>>

Waarschuwing 3100: ATA apparaten (vast) : SMART is niet
ingeschakeld; overweeg om het in te schakelen
voor de veiligheid.
Waarschuwing 3103: ATA apparaten (vast) : 'Acoustic Management'
is ingeschakeld. De prestaties kunnen minder
zijn.
Waarschuwing 3104: ATA apparaten (vast) : Huidige modus is niet
optimaal. Controleer de instellingen.

***** Einde van Rapport *****

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-03 22:59
En dat is?

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 13:35:
Mag ik je aanraden zelf een beetje initiatief te tonen? Ik kan me goed voorstellen dat een boel termen die hier voorbij komen je vreemd voor bij komen - maar een absolute vereiste op GoT is dan toch echt dat je met de gegeven informatie, zelf aan de slag, en je zelf op weg helpt.

Op dit moment krijgt dit topic wel heel erg het 'handje vast houd' systeem, en dat is toch echt niet de bedoeling.

Verwijderd

Topicstarter
Het programma waarmee ik de log gemaakt heb (HijackThis)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-03 09:42
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 22:38:
Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
Ik neem aan dat die Bla.exe het hijackthis progje is die je een vreemde naam gegeven heb?

edit:
Ik heb rustig op me gemak alles gelezen alvorens dit te posten, vergeet ik voor het posten te f5en 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Icey op 24-02-2004 14:48 ]

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

kun je eens je IRQ's posten??? config-scherm > systeem > apparaatbeheer > hardware > beeld > bronnen op type
en dan het lijstje eens posten... (eventueel kan het via sandra of zo ook)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Topicstarter
HIGHGuY schreef op 24 februari 2004 @ 14:46:
kun je eens je IRQ's posten??? config-scherm > systeem > apparaatbeheer > hardware > beeld > bronnen op type
en dan het lijstje eens posten... (eventueel kan het via sandra of zo ook)
Hier komen ze:

Systeemtimer
Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Communicatiepoord (COM2)
Communicatiepoord (COM1)
Standaarddiskettestationcontroller
Systeem-CMOS/Real-timeklok
Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI
Numerieke-gegevensprocessor
Primair IDE kanaal
Secundair IDE kanaal
Intel(R) 8280 1EB SMBus Controller - 24D3
Intel(R) 8280 1EB USB Universal Host Controller - 24D2
Intel(R) 8280 1EB USB Universal Host Controller - 24DE
NVIDIA GeForce FX 5200
Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
SoundMAX Integrated Digital Audio
-------------------------------------------------------------------------
Pfff hehe dat waren ze

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad, maar dan werd al m'n cpu power in beslag genomen door explorer.exe. Is dat het geval misschien? (was te lui om alle posts opnieuw door te lezen.)

• Commander Koen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik heb laatst ook zo'n probleem gehad, het begon nadat ik een aantal updates van windows update had geïnstalleerd. Na wat trail en error kwam ik er achter dat de "Indexing service" telkens op hol sloeg. Uitschakelen van de service hielp.

Dus je kan proberen deze service uit te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 16:18:
Ik heb dit probleem ook gehad, maar dan werd al m'n cpu power in beslag genomen door explorer.exe. Is dat het geval misschien? (was te lui om alle posts opnieuw door te lezen.)
Nee dat is niet het geval... Het gaat volgens mij niet om een bepaald proces, maar over iets van de hardware of een instelling ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Commander Koen schreef op 24 februari 2004 @ 16:34:
Ik heb laatst ook zo'n probleem gehad, het begon nadat ik een aantal updates van windows update had geïnstalleerd. Na wat trail en error kwam ik er achter dat de "Indexing service" telkens op hol sloeg. Uitschakelen van de service hielp.

Dus je kan proberen deze service uit te zetten.
Ik heb het net even geprobeert, helaas werkte het niet :'(

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet kunnen dat de computer veel te warm is? De CPU temp is nu 62 *C.
Als ik de computer namelijk wat langer uit heb gezet, dan doet het probleem zicht minder voor...

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

dit probleem had een kennis van mij laatst ook,
bleek een stukkie spyware te zijn,
heb het progje "CWShredder" uitgevoerd, en daarna was alles weer o.k.

(ff Googlen, kom je het wel tegen)

[ Voor 14% gewijzigd door BadMotha op 24-02-2004 17:37 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 17:19:
Als ik de computer namelijk wat langer uit heb gezet, dan doet het probleem zicht minder voor...
Sorry het gaat om de moederbord temperatuur

Edit: ook volgens Sandra is de moederbord temperatuur te hoog, en er staat dat ik de PC meteen uit moet zetten!!!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of 62 *C te hoog is voor een moederbord?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 17:19:
Lijkt me niet. Normaal gesproken is er geen enkele relatie tussen CPU gebruik in een OS en de temperatuur van een processor. Naarmate het CPU gebruik hoger is wordt je CPU warmer, dat is logisch. Maar andersom werkt het niet: je CPU gebruik zal niet hoger worden door een de stijging van de temp van je processor.

Kijk eens voor zover mogelijk welk proces af en toe je CPU gebruik naar 100% stuwt. In de taskmanager kan je op het tabblad 'processes' je processen rangschikken naar CPU. Mocht er een proces zijn dat 100% CPU gebruikt, dan zie je die bovenaan verschijnen (wellicht kort, maar toch).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~acontini/TM.JPG

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij bleek het een rotte HP driver voor de cardreader van mijn printer te zijn: [rml][ w2k]Vreemd CPU-gebruik[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist het vreemde, er is geen proces dat deze 100 % CPU gebruikt alleen maar 3 en 2 % enz, en het zijn ook steeds wisselende programma's

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 14:11

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Ik heb een vergelijkbaar probleem
Tijdens het surfen, springt mijn het cpu gebruik van IExplorer bij het laden van een pagina naar de 99%
Ook bij het switchen van mappen in Explorer gebeurt dit.
Als ik een programma vanuit Explorer wil starten, duurt het wel 45 seconden voordat het programma in beeld verschijnt.

NAV, AD-aware, Spybot - Search & Destroy vinden alle 3 niets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
winlogon.exe    544 C:\WINXP\system32\winlogon.exe
winampa.exe 1592    C:\Program Files\Winamp\winampa.exe
wallmast.exe    2500    C:\Program Files\WallMaster\wallmast.exe
vm.exe  1048    C:\Program Files\Vypress Messenger\vm.exe
svchost.exe 1716    C:\WINXP\System32\svchost.exe
svchost.exe 1068    C:\WINXP\System32\svchost.exe
svchost.exe 972 C:\WINXP\System32\svchost.exe
svchost.exe 832 C:\WINXP\System32\svchost.exe
svchost.exe 776 C:\WINXP\system32\svchost.exe
spoolsv.exe 1552    C:\WINXP\system32\spoolsv.exe
SNDSrvc.exe 492 C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
smss.exe    472 C:\WINXP\System32\smss.exe
services.exe    588 C:\WINXP\system32\services.exe
SAVScan.exe 1960    C:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\SAVScan.exe
RUNDLL32.EXE    1644    C:\WINXP\System32\RUNDLL32.EXE
PrcView.exe 1424    C:\Program Files\Norton SystemWorks\Process Viewer\PrcView.exe
nvsvc32.exe 1884    C:\WINXP\System32\nvsvc32.exe
NetLimiter.exe  1352    C:\Program Files\NetLimiter\NetLimiter.exe
navapsvc.exe    1824    C:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\navapsvc.exe
MsnMsgr.Exe 1636    C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
msmsgs.exe  2316    C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
Mixer.exe   1056    C:\WINXP\Mixer.exe
lsass.exe   600 C:\WINXP\system32\lsass.exe
jusched.exe 1344    C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
javaw.exe   824 C:\WINXP\System32\javaw.exe
iTouch.exe  1156    C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
IEXPLORE.EXE    3512    C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
Explorer.EXE    2812    C:\WINXP\Explorer.EXE
Explorer.EXE    192 C:\WINXP\Explorer.EXE
ctfmon.exe  1604    C:\WINXP\System32\ctfmon.exe
csrss.exe   520 C:\WINXP\system32\csrss.exe
cpuidle.exe 1328    C:\Program Files\CpuIdlePro\cpuidle.exe
ccSetMgr.exe    1368    C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
ccProxy.exe 1744    C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
ccEvtMgr.exe    1388    C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
ccApp.exe   1364    C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe

Sometimes human's are...

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 15:04:
[...]
Hier komen ze:

Systeemtimer
Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Communicatiepoord (COM2)
Communicatiepoord (COM1)
Standaarddiskettestationcontroller
Systeem-CMOS/Real-timeklok
Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI
Numerieke-gegevensprocessor
Primair IDE kanaal
Secundair IDE kanaal
Intel(R) 8280 1EB SMBus Controller - 24D3
Intel(R) 8280 1EB USB Universal Host Controller - 24D2
Intel(R) 8280 1EB USB Universal Host Controller - 24DE
NVIDIA GeForce FX 5200
Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
SoundMAX Integrated Digital Audio
-------------------------------------------------------------------------
Pfff hehe dat waren ze
nu nog de IRQ's erbij (die nummertjes die ervoor staan) en dan zijn we er :D

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-03 06:19
Als ik het zo een beetje doorlees lijkt me dit een HD probleem of in ieder geval een ide fout.

Alsof windows tijdens het swappen even hikt.
Heb je al geprobeert nieuwe moederbord drivers te installeren ??

En doe een een hdd test.
Met sisoft ofzo en kijk eens wat daaruit komt als je schijfsnelheid inder de 10mb/sec uitkomt is er iets fout met je lees en schrijf gedeelte.

Verwijderd

Topicstarter
HIGHGuY schreef op 24 februari 2004 @ 22:14:
[...]

nu nog de IRQ's erbij (die nummertjes die ervoor staan) en dan zijn we er :D
(isa) 0 Systeemtimer
(isa) 1 Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
(isa) 3 Communicatiepoord (COM2)
(isa) 4 Communicatiepoord (COM1)
(isa) 6 Standaarddiskettestationcontroller
(isa) 8 Systeem-CMOS/Real-timeklok
(isa) 9 Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI
(isa) 13 Numerieke-gegevensprocessor
(isa) 14 Primair IDE kanaal
(isa) 15 Secundair IDE kanaal
(pci) 5 Intel(R) 8280 1EB SMBus Controller - 24D3
(pci) 16 Intel(R) 8280 1EB USB Universal Host Controller - 24D2
(pci) 16 Intel(R) 8280 1EB USB Universal Host Controller - 24DE
(pci) 16 NVIDIA GeForce FX 5200
(pci) 17 Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
(pci) 17 SoundMAX Integrated Digital Audio
(pci) 18 Intel(R) 8280 1EB Ultra ATA Storage Controllers
(pci) 18 Intel(R) 8280 1EB USB Universal Host Controller - 24D7
(pci) 18 Intel(R) PRO/1000 CT Network Connection
(pci) 19 Intel(R) 8280 1EB USB Universal Host Controller - 24D4
(pci) 21 VIA OHCI Ccompliant IEEE 1394 Host Controller
(pci) 22 WinXP Promise SATA378 (tm) IDE Controller
(pci) 23 Intel(R) 8280 1EB USB2 Enchanced Host Controller - 24DD

PS: ik was er in het 1e rijtje een paar vergeten

Verwijderd

Topicstarter
TRAXION schreef op 24 februari 2004 @ 22:30:
Als ik het zo een beetje doorlees lijkt me dit een HD probleem of in ieder geval een ide fout.

Alsof windows tijdens het swappen even hikt.
Heb je al geprobeert nieuwe moederbord drivers te installeren ??

En doe een een hdd test.
Met sisoft ofzo en kijk eens wat daaruit komt als je schijfsnelheid inder de 10mb/sec uitkomt is er iets fout met je lees en schrijf gedeelte.
37,964 kB/sec

• TRAXION
Hm.. dat zit dan wel weer goed.

Verwijderd

hoi,
heb geen zin om geheel door te lezen(edit: hoop dat het nog niet gezegd is)
heb ooit eens hetzelfde gehad en de oplossing bij mij was dat ik mijn jumpers van mijn cdroms had ingesteld op master en een andere op slave. Ik had echter wel mijn kabels die cabelselect ondersteunen 'verkeerd' gestoken (goed is zwart in master en grijs in slave of zo)
daardoor heel trage dvdschrijver+ongelofelijk belastte proc

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 23:50 ]

Verwijderd

hallo

je moet een IDE filter driver installeren, ik had het probleem eerst ook
voor VIA chipsets zijn ze op http://www.viaarena.com te halen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 02:05:
hallo

je moet een IDE filter driver installeren, ik had het probleem eerst ook
voor VIA chipsets zijn ze op http://www.viaarena.com te halen
Werkt helaas niet :(

Verwijderd

Is er niemand die vind dat je MB temp erg hoog is????? Ik heb in m'n leven nog geen PC gehad die zo warm was.....

We spreken hier dus echt niet over de CPU temp?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
62°C voor een moederbord kan bijna niet, dan zou de omgevingtemperatuur boven de 30°C moeten zitten. Kijk gewoon eens in je BIOS, daar staat het allemaal tenminste wat duidelijker aangegeven dan in Speedfan :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 15:57:
Is er niemand die vind dat je MB temp erg hoog is????? Ik heb in m'n leven nog geen PC gehad die zo warm was.....

Ja het gaat echt om het moederbord, en SiSoftware Sandra zegt hetzelfde als speedfan

• TRAXION
Is het niet de nb die zo warm word ??

Voel eens met je hand of dat ding echt zo heet is...
Ik denk dat je effe het beste alles uit je systeem kan trekken en dan stukje bij beetje opbouwen.

Mischien dat je dan een beetje kan uitvinden waar de storing zit.

Verwijderd

Topicstarter
TRAXION schreef op 25 februari 2004 @ 18:14:
Is het niet de nb die zo warm word ??

Voel eens met je hand of dat ding echt zo heet is...
Ik denk dat je effe het beste alles uit je systeem kan trekken en dan stukje bij beetje opbouwen.

Mischien dat je dan een beetje kan uitvinden waar de storing zit.
Nee het is echt het moederbord

• TRAXION
Dus jouw hele moederbord is zestig graden :S
Hmm... ik volg je niet helemaal meer.

Als je hele moederbord 60 graden is dan heb jij geen verwarming meer nodig..
Of staat je pc tegen een kachel aan??

Dan zou je die 60 graden kunnen bereiken.
Heb je ook al een thermometer in de kast gelegd ??
Of tegen verscheidene onderdelen aangehouden.

Mischien dat je temperatuur sensors van slag zijn..

Maar vooralsnog ga eens lekker wroeten in die kast met je handjes en ga eens voelen of het ook echt 60 graden is.

(bij zestig graden zal je huid het niet fijn vinden net zoals een heleboel andere dingen op je moederbord)

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-03 15:11
Ik heb eens een vergelijkbaar probleem gehad. De boosdoener was toen mijn USB muis die ik via een verloopstekkertje op een PS/2 aansluiting had aangesloten. De muis direct op de USB poort aansluiten verhielp toen het probleem bij mij.

Verwijderd

Topicstarter
Jabbah schreef op 26 februari 2004 @ 13:14:
Ik heb eens een vergelijkbaar probleem gehad. De boosdoener was toen mijn USB muis die ik via een verloopstekkertje op een PS/2 aansluiting had aangesloten. De muis direct op de USB poort aansluiten verhielp toen het probleem bij mij.
Ik heb een zelfde soort muis maar hij zit al zonder verloopstekkertje in de USB

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ligt het dus niet aan de drivers, niet aan de software, dan moet het dus wel aan de hardware liggen!! of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem is er nog...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 20:04:
Volgens mij ligt het dus niet aan de drivers, niet aan de software, dan moet het dus wel aan de hardware liggen!! of niet?
Hmmm, tja ik zou het niet met zekerheid durven zeggen, dingen als virussen en spyware kunnen we wel uitsluiten als ik het topic zo eventjes vluchtig doorkijk, probeer eens te achterhalen wanneer het probleem zich voor begint te doen na een installatie op een kaal systeem, dus na installatie van welke soft en hardware?
houd hierbij ook rekening met de update mogelijkheden van microsoft, deze werken niet altijd naar behoren. bij mij zorgden de .net plugins voor een probleem vergelijkbaar met het jouwe en de videodrivers zorgden ervoor dat mijn gehele systeem niet meer fatsoenlijk op wou starten, alleen nog maar op 640 bij 480 in 4 bits kleuren, je wilt niet weten hoe winxp er dan uitziet.
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 15:57:

nah, ligt eraan waar de temperatuur op het mobo gemeten wordt, ergens midden op het pcb ver van chips is dit idd hoog, maar in de northbridge kan ik mij zulke temps goed voorstellen, aan mijn northbridge kun je je vingers verbranden, helemaal als ik de memclock naar 133 mhz zet ipv 100 (dan wordt het systeem ook erg instabiel) mobo uitlezen geeft overigens een temp van 28 graden 8)7

Verwijderd

misschien dat iemand mij kan helpen.
ik had hetzelfde probleem, maar ben er nu achter dat het bij mij alleen optreed als ik een windows verkenner venster open heb ergens.
dus wat ik ook doe, alles loopt perfect, maar zodra ik even windows verkenner open gaat de cpu van 10 naar 99 heen en weer voor het proces explorer.exe.

ben al een paar week mee bezig, zou fijn zijn als iemand een oplossing wist.

groetjes,
giulio

• elevator
  • Niet online

elevator

giulio - ik heb liever dat je een apart topic daarover opent :)

Verwijderd

ik vondt het probleem er erg op lijken, leek me bij het topic passen.

Verwijderd

weet niet zeker, maar is svchost niet in verband gebracht met het W32/Jeefo virus?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 20:52:
weet niet zeker, maar is svchost niet in verband gebracht met het W32/Jeefo virus?
Volgens mij niet, anders zou mijn virusscanner 'm wel herkennen

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft gelukkig niet met de temperatuur van het moederbord te maken, dat programma gaf de temperatuur gewoon verkeerd aan, want het programma van de moederbordfabrikant geeft bij de temperatuur van het moederbord N/A aan.
Heeft iemand misschien nog een idee waaraan het zou kunnen liggen? (waarschijnlijk toch de hardware of iets wat er vanaf het begin van Windows al in zit, want ik heb ook geprobeert Windows overnieuw te installeren)

Verwijderd

bij mij lag het aan het progje spoolsv.exe dat werd geinstalleerd door de printer wat niet moest :r

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 17:03:
bij mij lag het aan het progje spoolsv.exe dat werd geinstalleerd door de printer wat niet moest :r
Heb het net even uitgezet, maar nee het probleem blijft.

Miischien handig om te weten, maar vanmorgen maakte mijn PC toen ik 'm opstartte een hard geluid, ik heb m toen weer uitgezet, daarna opnieuw opgestart en het probleem was er niet meer. Wat kan dit nu weer zijn...?

Verwijderd

Heb het net even uitgezet, maar nee het probleem blijft.

Miischien handig om te weten, maar vanmorgen maakte mijn PC toen ik 'm opstartte een hard geluid, ik heb m toen weer uitgezet, daarna opnieuw opgestart en het probleem was er niet meer. Wat kan dit nu weer zijn...?
misschien de wet van murphy? 'als iets fout kan gaan gebeurt dat ook' maar dan het tegenovergestelde 'als iets goed kan gaan...' >:)

• wine
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ook hoog CPU gebruik wat snel wisseld naar laag. Ik heb speedfan gedraait en kreeg hierbij

fan1: 0 rpm
fan2: 2700 rpm
fan3: 0 pm

temp1: 87c (met vlammetje)
temp2: 42c (oke vlaggetje)
temp3: 127c (met vlammetje)
HD0: 47c (oke vlaggetje)

Het systeem:

Fujitsu siemens Intel P4
3 GHZ 512mb

Geen virussen,geen spyware, gecontroleerd met adaware spybot en pc cillin 2002 (trend micro)

Geen rare processen en met msconfig alleen de virusscanner die opstart.

Wie heeft een idee?

• elevator
  • Niet online

elevator

wine,

Open maar even je eigen topic hierover als je wilt, dit soort problemen zijn dusdanig specifiek dat het geen zin heeft om door te gaan in iemands anders topic :)

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

srr gepost in verkeerde topic

[ Voor 108% gewijzigd door pm1 op 29-07-2006 13:56 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Pagina: 1