Toon posts:

cpu upgrade?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een compaq presario(laptop)
Intel Celeron processor - 566MHz (Coppermine, 66MHz front side bus, 128KB Level-2 cache, FC-PGA, Socket 370)
met deze processor dus ik kan geloof ik tot 800mhz gaan maar dat 66mhz fsb is dat echt iets waar ik rekening mee moet houden of kan dat bv ook 133 zijn ,ik weet dat dat niet nuttig is maar 66mhz is moeilijk te vinden.

groetjes flakkie _/-\o_

Verwijderd

Vaak is het "upgraden" van je laptop niet zo'n succes... Ivm met koeling enzo. Misschien dat je ergens op internet (marktplaats) een zelfde CPU kan vinden op een hogere kloksnelheid, met een koeler.

Succes!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja, je moet echt 66 MHz FSB handhaven, indien een cpu meer verwacht, zal die cpu niet op volledige snelheid gaan draaien.

Het kan zijn dat het mobo van je laptop al geschikt is voor 100MHz FSB (zou best logisch zijn, gezien het tijdperk waaruit ie komt), maar dat moet je zelf achterhalen.

{signature}

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou eens kunnen kijken naar een P3 cpu, deze hebben wat meer cache en als je bakkie 100fsb support is dat nog best een leuke upgrade.
Voordeel is ook dat deze niet extreem veel meer stroom verbruiken waardoor hitte ook beperkt blijft.

Verwijderd

Topicstarter
hoera!!!! 100fsb is mogelijk p III nu nog een processor van rond de 800 mhz.
bedankt voor de reacties ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, succes :P

Voor de volgende keer: laptoptopics en systeemupgradetopics horen in Complete Systemen & Laptops B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.