Toon posts:

[p2p]Bandbreedte te verdelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier emule draaien met maximaal 10 KB/s upload. Me download komt zelden boven de 40 KB/s. Ik heb ADSL Basic met maximaal 200KB/s download en 30 KB/s upload.

Emule verbruikt dus bij lange na niet al m'n bandbreedte. Toch heb ik tijdens het gamen van die enorme pingboosts. Dus 70% van de tijd heb ik een ping onder de 50, en de rest van de tijd boven de 200.
Dit komt dus puur door emule.

Maar is daar niet iets op te vinden? Dat ik bijvoorbeeld een gedeelte van m'n verbinding aan een game toebedeel en dat emule daar niet aan komt zodat ik toch een stabiele ping heb in games.
Ik snap eigenlijk ook helemaal niet waar die ping boosts vandaan komen, want in emule heb ik die limieten al gewoon ingesteld.

Ik ben geen expert op dit gebied, dus mischien is het een hele domme vraag. Maar ik hoop dat ik iig duidelijk ben geweest :)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:11
max connecties per seconde in eMule uitzetten, probeer even te kijken in het grote emule/edonkey opensource topic deel 10 :)

succes :P

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Emule rekent die 10KB/s zonder overhead. Dus het gaat er ruimer vanaf. Bovendien heb je ook upload nodig om hetgeen te bevestigen dat je zelf aan het downloaden bent en kan dit soms uitschieten door pieken in aanvragen.

En voor ping is ook je upload van belang, je download is het probleem juist niet.

Oftewel: zet max con. idd lager en anders indien nodig ook je upload lager tijdens games.

edit:
Je houd dus echt niet precies 20 over.

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 20-02-2004 22:41 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Max Connections heb ik al een tijdje gehalveerd gehad, maar de problemen bleven. En ik heb dus 30 KB/s upload waar 10 KB/s vanaf gaat, dus houd ik 20 KB/s upload over. Dit is nog meer dan toen ik net adsl had. Moet toch genoeg zijn zou je denken :P